Текст документа: Про стан дотримання фінансово-бюджетної дисципліни на підприємствах, в установах і організаціях Луганської області за підсумками перевірок, проведених Контрольно-ревізійним управлінням в Луганській області у I півріччі 2004 року


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 21 липня 2004 року № 520


Про стан дотримання фінансово-бюджетної дисципліни на підприємствах, в установах і організаціях Луганської області за підсумками перевірок, проведених Контрольно-ревізійним управлінням в Луганській області у I півріччі 2004 року

Питання дотримання фінансово-бюджетної дисципліни на підприємствах, в установах і організаціях області залишається досить актуальним.

Розглянувши доповідну записку Контрольно-ревізійного управління в Луганській області, треба зазначити, що його діяльність протягом першого півріччя 2004 року спрямовувалася на реалізацію державної політики у сфері фінансового контролю, забезпечення ефективного й цільового використання бюджетних коштів, державного та комунального майна. На виконання завдань, поставлених перед службою, управлінням проведено 831 ревізію та перевірку в 749 установах, організаціях та на підприємствах, у тому числі у 472 бюджетних установах та на 163 підприємствах, які отримували бюджетні кошти.

Результати ревізій і перевірок свідчать про те, що кількість і масштаби виявлених фінансових порушень залишаються значними.

За результатами проведеної контрольно-ревізійної роботи на підприємствах, в установах і організаціях усіх форм власності протягом першого півріччя 2004 року у 283 суб'єктах контролю виявлено фінансових порушень, що призвели до збитків, на 12,1 млн. грн., у тому числі у 238 бюджетних установах - на 4,2 млн. гривень.

Найбільш поширеними серед фінансових порушень залишаються незаконне та не за цільовим призначенням витрачання бюджетних коштів при виконанні державних і регіональних програм, оплаті вартості будівельних, ремонтних робіт, послуг і матеріальних цінностей.

Непоодинокими є випадки порушення законодавства з оплати праці, безоплатного надання в оренду природних і матеріальних ресурсів, заниження площ та розмірів орендної плати тощо.

Результати перевірок щодо цільового використання коштів державних централізованих капітальних вкладень та коштів місцевого бюджету свідчать про недостатній рівень контролю за розподілом та використанням коштів.

Проведеними ревізіями й перевірками виявлено, що внаслідок неправомірних дій окремих керівників, безоплатного надання в оренду природних і матеріальних ресурсів тощо бюджетами всіх рівнів та бюджетними установами втрачено можливість отримати належні їм доходи в сумі 0,2 млн. гривень.

Вжитими Контрольно-ревізійним управлінням в Луганській області заходами забезпечено сплату до бюджету, бюджетним установам і організаціям належних їм доходів на суму 0,1 млн. грн. та відшкодування незаконних, нецільових витрат і недостач на 1,6 млн. грн., у тому числі бюджетних ресурсів - на 1,4 млн. гривень.

Результати перевірки законності та цільового використання коштів державного бюджету, виділених на фінансування державної підтримки видання, придбання, зберігання та доставку підручників і посібників для учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів свідчить, що в області проводиться певна робота для забезпечення навчальних закладів підручниками та навчальними посібниками. Зокрема, Головним управлінням освіти і науки облдержадміністрації, відділами освіти райдержадміністрацій та міськвиконкомів щороку проводиться аналіз придатності підручників бібліотечного фонду, формування замовлень до Міністерства освіти і науки України, а також розподіл отриманої навчальної літератури.

Разом з тим Головним управлінням освіти і науки облдержадміністрації не проведено в регіоні організаторську роботу щодо введення в дію Порядку забезпечення учнів загальноосвітніх і професійно-технічних навчальних закладів підручниками та навчальними посібниками, затвердженого спільним наказом міністерств освіти України, фінансів України та економіки України від 24.12.99 N 442/311/155, у зв'язку із цим всупереч вимогам пункту 2.6 даного Порядку видатки за доставку літератури в межах області проводилися не за рахунок коштів обласного бюджету, а за рахунок коштів міських та районних бюджетів, а також державного бюджету на 354,6 тис. гривень.

Результати перевірок щодо централізованої закупівлі лікарських засобів та виробів медичного призначення свідчать, що робота із забезпечення координації по централізованому постачанню лікарських засобів та виробів медичного призначення знаходиться не на належному рівні.

Зокрема, управлінням охорони здоров'я облдержадміністрації (Хунов Ю. А.) не виконуються вимоги Порядку планування та виконання бюджетних програм, що передбачають централізовану закупівлю Міністерством охорони здоров'я України товарів, робіт, послуг за рахунок коштів державного бюджету.

Крім цього, вказаним управлінням не забезпечено дотримання лікувальними установами області вимог Порядку ведення бухгалтерського обліку операцій із централізованого постачання медикаментів. Через недотримання зазначених вимог у 86 установах виявлено лишки медикаментів на 1048,0 тис. грн. унаслідок невзяття препаратів на облік або їх списання по бухгалтерському обліку не за фактом використання в лікувальному процесі, а при передачі у відділення.

Керуючись статтями 6, 16, 25 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" і статтею 115 Бюджетного кодексу України, з метою посилення відповідальності керівників підприємств, установ і організацій області за порушення фінансової дисципліни:

1. Звернути увагу керівників структурних підрозділів обласної державної адміністрації, голів райдержадміністрацій, міських голів міст обласного значення на наявність серйозних порушень фінансової, бюджетної, розрахункової дисципліни та зобов'язати їх:

1.1. Забезпечити виконання вимог бюджетного законодавства щодо ефективного використання бюджетних коштів.

1.2. Дотримуватись регламенту затвердження кошторисів на утримання бюджетних установ, обов'язкового врахування при цьому кредиторської і дебіторської заборгованості, що складаються на кінець року. Поточні рішення про виділення коштів у межах кошторисних призначень головним розпорядникам приймати за умови подання керівниками підпорядкованих організацій, установ інформації про стан заборгованості з розрахунків у розрізі кодів бюджетної класифікації. Не допускати фінансування заходів при існуванні дебіторської заборгованості за цим видом видатків понад місяць.

1.3. Привести у відповідність до нормативів штатні розписи бюджетних установ та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства щодо оплати праці.

1.4. Забезпечити належний контроль за повнотою та своєчасністю отримання плати за послуги, які надаються бюджетними установами госпрозрахунковими угодами, з метою недопущення втрат надходжень до спеціального фонду бюджету.

1.5. Систематично розглядати на розширених нарадах, колегіях райдержадміністрацій та засіданнях міськвиконкомів результати контрольно-ревізійної роботи підрозділів Контрольно-ревізійного управління в Луганській області.

2. Головам райдержадміністрацій, міським, селищним та сільським головам з метою недопущення заниження вартості активів провести до 1 жовтня 2004 року позапланову суцільну інвентаризацію об'єктів комунального майна.

3. Головам райдержадміністрацій та міським головам міст обласного значення забезпечити проведення інвентаризації об'єктів незавершеного будівництва, які здійснювалися за рахунок бюджетних коштів; проаналізувати їх стан і надати пропозиції управлінню будівництва облдержадміністрації (Мухін М. В.) для коригування Програми "Завершення недобудов".

4. Управлінню охорони здоров'я облдержадміністрації (Хунов Ю. А.):

4.1. Звернути увагу на недостатню координацію діяльності щодо централізованого забезпечення лікувально-профілактичних закладів області ліками та виробами медичного призначення. Здійснити заходи щодо дотримання порядку планування та виконання програм, що передбачають централізовані постачання медичних товарів.

4.2. Вжити заходів щодо забезпечення повного відшкодування збитків, виявлених проведеними перевірками, та недопущення порушень у подальшому.

4.3. Здійснити перерозподіл медикаментів з обмеженим терміном придатності, що на цей час знаходяться у залишках в установах охорони здоров'я області, і у подальшому здійснювати постійний контроль у цьому напрямі.

4.4. Провести семінар-навчання з головними бухгалтерами лікувальних установ за участю фахівців управління Державного казначейства у Луганській області, Головного фінансового управління облдержадміністрації, Контрольно-ревізійного управління в Луганській області з питання порядку відображення в обліку бюджетних установ операцій із централізованого постачання матеріальних цінностей.

5. Головному управлінню освіти і науки облдержадміністрації (Омельченко О. П.):

5.1. Визначити прогнозний обсяг фінансування видатків на доставку підручників і посібників до навчальних закладів у межах області.

5.2. Здійснити розподіл між навчальними закладами області залишків підручників на складі Луганського обласного комунального магазину-бази навчально-наочного приладдя та обладнання й перерозподіл підручників, отриманих понад потребу, між навчальними закладами області.

5.3. Провести семінар-навчання з головними бухгалтерами відділів освіти та навчальних закладів за участю фахівців управління Державного казначейства у Луганській області, Головного фінансового управління облдержадміністрації, Контрольно-ревізійного управління в Луганській області з питань відображення в обліку бюджетних установ операцій із централізованого постачання матеріальних цінностей.

6. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на першого заступника голови обласної державної адміністрації Іванова В. М.

 

Голова обласної держадміністрації 

О. С. Єфремов 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.