Текст документа: Про підсумки виконання Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2004 рік у першому півріччі ц. р. та стан виконання Указу Президента України від 25.05.2004 N 576 "Про невідкладні заходи щодо завершення погашення заборгованості із зар


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 13 серпня 2004 року № 590


Про підсумки виконання Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2004 рік у першому півріччі ц. р. та стан виконання Указу Президента України від 25.05.2004 N 576 "Про невідкладні заходи щодо завершення погашення заборгованості із зар

У першому півріччі ц. р. забезпечено виконання більшості показників, передбачених Програмою соціально-економічного розвитку області на 2004 рік і Планом організаційних заходів з виконання Послання Президента України до Верховної Ради України "Про внутрішнє і зовнішнє становище України у 2003 році", Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Послідовність. Ефективність. Відповідальність".

Порівняно з відповідним періодом минулого року випуск товарної продукції зріс у співставних цінах на 8,6 відсотка, обсяг реалізованої продукції в діючих цінах - на 39,8 відсотка. Суттєво збільшилися наявні доходи населення за рахунок зростання середньомісячної заробітної плати у січні - травні ц. р. на 24,1 відсотка, середнього розміру пенсій - на 40,5 відсотка, ліквідації боргів минулих років із соціальних трансфертів населенню.

Виконана планово-нормативна база мобілізації платежів до зведеного і місцевих бюджетів області. Забезпечена реалізація соціальних програм.

Відбулися позитивні зрушення у розрахунках суб'єктів господарювання за спожиті енергоносії. Ліквідовано заборгованість минулих років із виплати заробітної плати з початку року на 38,1 млн. грн., або 10,9 відсотка.

Більш ефективно працював господарський комплекс, унаслідок чого прибуток від звичайної діяльності до оподаткування зріс у січні - травні ц. р. порівняно з відповідним періодом минулого року на 25 відсотків, у т. ч. в промисловості - в 1,8 раза. Дебіторська заборгованість зменшилась за 5 місяців поточного року на 20,1 відсотка, кредиторська - на 13,2 відсотка.

Разом з тим окремі показники Програми виконуються незадовільно.

Скоротили обсяги виробництва підприємства в містах: Красному Лучі, Краснодоні, Стаханові, Новопсковському, Попаснянському, Станично-Луганському районах. Не забезпечили прогнозовані показники обсягів виробництва підприємства з виробництва електроенергії, а також підприємства Марківського, Новопсковського, Попаснянського, Станично-Луганського, Троїцького районів.

Погіршилася порівняно з відповідним періодом минулого року ситуація у тваринництві сільськогосподарських підприємств. Скоротились обсяги виробництва молока, поголів'я великої рогатої худоби, свиней, вихід приплоду телят (з розрахунку на 100 маток), надходження продукції тваринництва на переробні підприємства.

Скорочені обсяги підрядних робіт проти першого півріччя минулого року в містах: Антрациті, Брянці, Кіровську, Рубіжному, в 11 районах.

Зменшилися більше ніж у 2 рази обсяги перевезень вантажів автомобільним транспортом, зокрема, в 11 містах і 5 районах.

Незважаючи на відчутні стабілізаційні зміни на споживчому ринку, ще низьким залишається рівень роздрібного товарообігу та послуг, що реалізуються населенню, з розрахунку на одну особу. Зменшилися на 2,5 відсотка індекси продажу продуктів тваринництва на місцевих ринках.

Недостатні темпи зростання ефективності виробництва. У січні - травні ц. р. 44,1 відсотка суб'єктів господарювання допустили збитки в обсязі 438,1 млн. грн. Незадовільно працюють понад 50 відсотків підприємств у добувній, легкій промисловості, з виробництва нафтопродуктів, промисловості будматеріалів, машинобудування, з виробництва та розподілення електроенергії, газу та води, у будівництві.

Як наслідок, незадовільне сальдо фінансових результатів відмічено у 9 містах і 12 районах.

Не подолана тенденція зростання дебіторської і кредиторської заборгованості суб'єктами господарювання в оптовій торгівлі й посередництві, транспорті, операціях з нерухомістю, установах охорони здоров'я та соціальної допомоги, у 8 містах та 13 районах області.

Недостатніми темпами стабілізується ситуація з розрахунками за спожиті енергоносії, з платежів до бюджетів усіх рівнів, Пенсійного фонду України в Луганській області та інших фондів державного соціального страхування.

Аналіз стану надходжень до бюджетів місцевих податків і зборів свідчить про незадіяння виконавчими органами міських рад і райдержадміністраціями наявних можливостей щодо їх збільшення. Однією з причин втрат доходів є неефективна організація роботи із забезпечення повноти стягнення ринкового збору, встановлення місцевими радами його ставок у розмірі, значно нижчому встановленого чинним законодавством максимального рівня.

У червні ц. р. не відбулося відчутних зрушень у ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати, що свідчить про недостатній рівень організації роботи з виконання Указу Президента України від 25.05.2004 N 576 "Про невідкладні заходи щодо завершення погашення заборгованості із заробітної плати". Допущено зростання боргів АТЗТ "Лугань", підприємствами з виробництва деревини й виробів з неї, у сільському, мисливському та лісовому, рибному господарстві, оптовій і роздрібній торгівлі, по операціях з нерухомістю.

Виконавчими органами Алчевської, Краснолуцької, Ровеньківської, Сєверодонецької, Стахановської міських рад, Біловодською, Перевальською райдержадміністраціями допущено зростання на 224 тис. грн. заборгованості з виплати заробітної плати працівникам комунальної власності територіальних громад.

Критичний стан із розрахунками на підприємствах автотранспорту. Виконавчі органи міських рад не вживають заходів щодо збільшення надходжень виручки за проїзд громадян у транспорті загального користування, не сприяють автобусним паркам у розширенні сфери платних послуг за рахунок технічного обслуговування транспорту приватних перевізників, медичного огляду водіїв, створенню рівних з приватними перевізниками умов для перевезення пасажирів.

Як наслідок, більшість підприємств галузі неплатоспроможні. Не привело до підвищення ефективності їх роботи запровадження процедури відновлення платоспроможності або банкрутства.

Невиконано графіки погашення заборгованості підприємствами міст і районів області.

З урахуванням викладеного та з метою забезпечення виконання показників Програми соціально-економічного розвитку Луганської області на 2004 рік, Плану організаційних заходів з виконання Послання Президента України до Верховної Ради України "Про внутрішнє і зовнішнє становище України у 2003 році", Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Послідовність. Ефективність. Відповідальність", затвердженого розпорядженням голови обласної держадміністрації від 30.04.2004 N 290:

1. Головним управлінням, управлінням обласної держадміністрації, виконавчим органам міських рад, райдержадміністраціям проаналізувати стан виконання програм соціально-економічного розвитку територій на поточний рік, Плану організаційних заходів з виконання Послання Президента України до Верховної Ради України "Про внутрішнє і зовнішнє становище України в 2003 році", Програми діяльності Кабінету Міністрів України "Послідовність. Ефективність. Відповідальність", вжити заходів щодо ліквідації допущеного у першому півріччі ц. р. відставання за окремими показниками.

2. Головним управлінням: економіки, промислової політики, сільського господарства і продовольства, управлінням: будівництва і житлово-комунального господарства облдержадміністрації спільно з виконавчими органами міських рад, райдержадміністраціями розробити й надати до 1 грудня ц. р. довгострокову програму розвитку галузей промисловості, які виробляють інвестиційну продукцію, продукцію широкого й тривалого використання до 2012 року.

3. Звернути увагу виконавчих органів міських рад, райдержадміністрацій на необхідність підвищення рівня ефективності роботи із забезпечення повноти надходжень до бюджетів місцевих податків і зборів.

4. Головним управлінням: економіки, сільського господарства і продовольства обласної держадміністрації спільно з Луганським обласним Головним управлінням земельних ресурсів здійснити аналіз причин скорочення у 2003 році доходів населення від оренди землі, низьких темпів зростання доходів від прибутку та змішаного доходу і на його підставі розробити заходи щодо їх вирівнювання у 2004 році.

5. Визнати недостатньою організацію роботи з виконання Указу Президента України від 25.05.2004 N 576 "Про невідкладні заходи щодо завершення погашення заборгованості із заробітної плати" виконавчих органів Алчевської, Краснолуцької, Ровеньківської, Сєверодонецької, Стахановської міських рад, Біловодської та Перевальської райдержадміністрацій.

6. Начальникам галузевих управлінь обласної держадміністрації установити дієвий контроль за виконанням графіків ліквідації заборгованості з виплати заробітної плати підприємств, своєчасним вжиттям встановлених чинним законодавством заходів реагування до керівників підприємств-боржників.

7. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника голови обласної держадміністрації Стоянова М. П.

 

Голова обласної держадміністрації 

О. С. Єфремов 


 

Електронну копію тексту надано Луганською обласною державною адміністрацією.