Текст документа: Про стан заборгованості із заробітної плати за перше півріччя 2006 року, перспективи та завдання щодо її погашення до кінця року


ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ЛУГАНСЬКА ОБЛАСНА ВІЙСЬКОВО-ЦИВІЛЬНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 06 вересня 2006 року № 855


Про стан заборгованості із заробітної плати за перше півріччя 2006 року, перспективи та завдання щодо її погашення до кінця року

6 вересня 2006 р. № 855


Про стан заборгованості із заробітної плати за перше півріччя  2006 року, перспективи та завдання щодо її погашення до кінця року

Аналіз стану розрахунків із виплати заробітної плати свідчить про недостатнє вжиття місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування заходів щодо ліквідації заборгованості на підприємствах, в установах та організаціях області.


За січень-червень 2006 року фонд оплати праці всіх працівників склав 3501,8 млн грн, або 129,5 відс. по відношенню до відповідного періоду 2005 року, середньомісячна заробітна плата по області - 956,84 грн, що більше показника аналогічного періоду 2005 року на 31,2 відс., середній розмір заробітної плати у червні 2006 року - 1032,88 грн і перевищив рівні мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму для працездатних осіб, відповідно, у 3,0 та 2,1 раза.


Разом із тим спостерігається негативна тенденція нарощування заборгованості з виплати заробітної плати. Загальна сума боргу на 01.07.2006 становила 113,2 млн грн, що на 33,5 відс. більше, ніж на 01.01.2006. У першому півріччі зростання допущено у вугільній промисловості – на 56,3 відс., сільському господарстві – на 20,5 відс., будівництві – на 20,5 відс., легкій промисловості – в 2,2 раза, підприємствами хімічної галузі – в 36 разів, підприємствами з виробництва гумових та пластмасових виробів – у 14 разів, електроенергії, газу та води – в 10 разів.


За економічно активними підприємствами сума боргу із заробітної плати становила 61,0 млн грн, що на 32,0 відс., або на 14,8 млн грн більше, ніж у попередньому місяці й на 46,0 відс., або на 19,2 млн грн більше, ніж на 1 січня 2006 року.


Зростання суми боргу пов’язане, головним чином, із зростанням заборгованості за основними державними вугледобувними підприємствами внаслідок недофінансування із держбюджету. Крім того, у зв’язку з невідповідністю діючих тарифів собівартості наданих послуг та несвоєчасними платежами за них населення, протягом червня 2006 року збільшили борги теплопостачальні підприємства житлово-комунального господарства.


Галузеві управління обласної державної адміністрації не налагодили ефективну взаємодію з відповідними міністерствами та іншими центральними органами  виконавчої влади щодо погашення заборгованості по заробітній платі та виявили пасивність в ініціюванні перед ними питань щодо вжиття заходів з відновлення платоспроможності суб’єктів господарювання-боржників шляхом досудової санації, безповоротної державної допомоги з державного бюджету.


Не знайдені ефективні шляхи стабілізації роботи з ліквідації заборгованості при застосуванні Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.


Недостатньо проводиться робота із зазначених питань з підприємствами–боржниками недержавної форми власності.


За станом на 1 липня 2006 року серед регіонів області збільшилися борги із заробітної плати в містах: Первомайську (в 4,8 раза), Краснодоні (в 2,1 раза), Ровеньках (в 1,7 раза), Стаханові (в 1,6 раза), Брянці (на 51,1 відс.), Рубіжному (на 47,9 відс.), Красному Лучі (на 40,5 відс.), Кіровську (на 34,8 відс.), Антрациті (на 29,8 відс.), Луганську (на 26,1 відс.), Лисичанську (на 25,8 відс.), Свердловську (на 12,1 відс.), Сєверодонецьку (на 5,4 відс.) та районах: Старобільському (в 2,2 раза), Станично-Луганському (в 2,1 раза), Кремінському (в 2,0 рази), Новопсковському (в 1,7 раза), Біловодському (на 56,5 відс.), Свердловському (на 51,8 відс.), Перевальському (на 27,0 відс.), Міловському (на 26,8 відс.), Лутугинському (на 22,2 відс.), Сватівському (на 19,4 відс.), Слов’яносербському (на 12,3 відс.), Новоайдарському (на 9,3 відс.), Марківському (на 7,5 відс.), Попаснянському (на 7,0 відс.).


Враховуючи викладене, з метою скорочення заборгованості з виплати заробітної плати та ліквідації її за економічно активними підприємствами до кінця року в повному обсязі:


  1. Головним управлінням: промисловості та розвитку інфраструктури (Смірнов М.М.), агропромислового розвитку (Махортов Ю.О.), управлінням: транспорту та зв’язку (Бешенко С.В.), містобудування та архітектури (Позднякову М.В.), житлово-комунального господарства (Альошкіну В.С.) облдержадміністрації проаналізувати причини зростання темпів заборгованості із заробітної плати за перше півріччя поточного року, невиконання графіків скорочення боргів на підприємствах та внести пропозиції щодо притягнення до відповідальності їх керівників або ініціювати питання про розірвання контрактів з ними.

  2. Головному управлінню промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації опрацювати питання з Міністерством вугільної промисловості України та керівниками вугледобувних підприємств щодо погашення заборгованості за виконані роботи та послуги перед підприємствами системи Міністерства вугільної промисловості України, які забезпечують функціонування вугледобувних підприємств для погашення ними заборгованості із заробітної плати.

  3. За допущене зростання за перше півріччя 2006 року заборгованості із заробітної плати, невжиття заходів щодо керівників підприємств комунальної власності територіальних громад, по яких райдержадміністраціям делеговані повноваження з їх управління та які порушують законодавство про працю, позбавити премії голів Старобільської, Станично-Луганської, Кремінської, Новопсковської, Біловодської, Свердловської, Перевальської, Міловської, Лутугинської, Сватівської, Слов’яносербської, Новоайдарської, Марківської, Попаснянської райдержадміністрацій.

  4. Звернути увагу виконавчих органів: Первомайської, Краснодонської, Ровеньківської, Стахановської, Брянківської, Рубіжанської, Краснолуцької, Кіровської, Антрацитівської, Луганської, Лисичанської, Свердловської, Сєверодонецької міських рад на незадовільне проведення розрахунків із виплати заробітної плати працівникам підприємств, установ, організацій, розташованих на відповідних адміністративних територіях. Запропонувати міським головам зазначених міст притягти в установленому порядку до відповідальності керівників підприємств комунальної власності, які не забезпечили її погашення.
    Рекомендувати Первомайському, Краснодонському, Ровеньківському, Стахановському, Брянківському, Рубіжанському, Краснолуцькому, Кіровському, Антрацитівському, Луганському, Лисичанському, Свердловському, Сєверодонецькому міським головам позбавити премій своїх заступників з питань діяльності виконавчих органів рад, відповідальних за погашення заборгованості із заробітної плати.

  5. Структурним підрозділам облдержадміністрації, райдерж-адміністраціям, рекомендувати виконавчим органам міських рад посилити співпрацю з відділенням Національної служби посередництва і примирення в Луганській області (Мосіна А.М.) й професійними спілками з розв’язання в регіоні найбільш важливих соціально-економічних проблем, зокрема, підвищення рівня оплати праці, збільшення темпів скорочення заборгованості, а також у частині вирішення колективних трудових спорів з питань заборгованості із заробітної плати згідно зі ст. 24 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» і ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

  6. Головному управлінню праці та соціального захисту населення облдержадміністрації (Суглобов Є.В.) внести пропозиції Федерації профспілок Луганської області щодо ініціювання в установленому порядку звітів перед трудовими колективами керівників підприємств, голів правлінь господарських товариств про хід виконання в поточному році колективних договорів (угод) стосовно зобов’язань у сфері оплати праці.
    Звернутися до Федерації профспілок Луганської області з пропозицією щодо проведення засідання з обговоренням результатів роботи до 1 жовтня ц. р.

  7. Головному управлінню економіки облдержадміністрації (Зінченко А.М.) спільно з Луганським обласним відділом з питань банкрутства Мінекономіки України (Яцкін В.І.) проаналізувати стан виконання арбітражними керуючими ліцензійних умов провадження господарської діяльності арбітражних керуючих у частині розрахунків із заробітної плати з працівниками підприємств, що проходять процедури відновлення платоспроможності.
    У разі виявлення порушень арбітражними керуючими ініціювати в установленому порядку вжиття відповідних заходів до них, у тому числі позбавлення ліцензій.

  8. Управлінню у справах преси та інформації облдержадміністрації (Желєзний В.О.) разом з управлінням з питань внутрішньої політики облдержадміністрації (Пшенянік Н.В.) забезпечити висвітлення стану розрахунків із виплати заробітної плати за І півріччя 2006 року.

  9. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови обласної держадміністрації Гузара З.Т. і Меженського О.М.

Перший заступник голови,
виконуючий обов’язки голови
обласної держадміністрації О.Є.КОБІТЄВ