Sub_Class with id 258 does not exist
Луганська обласна військово-цивільна адміністрація (стара версія) Діяльність ОДА Гаряча лінія
Луганська обласна державна адміністрація
| |


ГоловнаЛист адміністратору Веб-сервераКарта сайту

Гаряча лінія
Гаряча лінія
Довідник посадовців
Телефонний довідник
ОпитуванняОпитування

Сьогодні: вівторок, 19 березня 2024

Луганська обласна військово-цивільна адміністрація (стара версія)Діяльність ОДА
Гаряча лінія

Як отримати адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам?


Обґрунтування: постанова КМУ від 01.10.2014 № 505

Умови призначення допомоги

Грошова допомога надається особам, які враховані структурними підрозділам соціального захисту населення як особи, що переміщуються з тимчасово окупованої території  України та районів проведення АТО.

Допомога призначається на строк не більше 6 місяців з дати звернення. Допомога призначається на родину та виплачується уповноваженій особі за умови надання йому згоди інших членів родини про виплату цій особі суми нарахованої допомоги.

         Розмір отриманої грошової допомоги не обкладається податком і не враховується у сукупному доході родини при призначенні інших видів державної соціальної допомоги.

Розміри допомоги:                                         

для непрацездатних осіб   -     884 грн;

для працездатних осіб   -   442 грн.

Загальна сума допомоги на родину розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена родини і не може перевищувати 2400 грн на місяць.

Заява про призначення допомоги

Для призначення допомоги уповноважений представник родини повинен звернутись до органів соціального захисту населення за фактичним місцем проживання із заявою, в якій зазначаються відомості про всіх членів родини.

До заяви додаються:

  • копія паспорта;
  • копія ідентифікаційного коду;
  • копія довідки всіх членів сім'ї про взяття на облік осіб, які переміщуються;
  • копія свідоцтва про шлюб (при необхідності);
  • копія свідоцтва про народження (при необхідності);
  • письмова згода у довільній формі про виплату грошової допомоги уповноваженому представнику родини від інших членів родини;
  • згода на обробку персональних даних.

Коли не призначається допомога:

  • якщо у родині знаходиться у володінні житлове приміщення, розташоване не на території тимчасово окупованих районів та районів, де проводиться АТО;
  • якщо у родині у власності мається два та більше транспортних засоби. Не враховуються засоби, придбані на пільгових умовах через уповноважені органи, вітчизняні транспортні засоби зі строком експлуатації більше 10 років та інші засоби з строком експлуатації більше 15 років;
  • якщо у родині на депозитному банківському рахунку маються кошти у розмірі більше 10-кратного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (у 2014 році -12180 грн).

Умови зменшення та припинення допомоги

Допомога для працездатних членів родини зменшується на наступні два місяці на 50 відсотків, якщо вони:

  • не працевлаштувались протягом двох місяців з дня призначення допомоги,  в тому числі за сприяння державної служби зайнятості;
  • знаходяться у трудових відносинах з роботодавцем на тимчасово окупованій територій України або в районах проведення АТО, але фактично не працюють;
  • якщо і після цього працездатна особа не працевлаштувалась, виплата допомоги припиняється.

 

Контактні телефони управлінь соціального захисту населення

міст та районів

територія

номера телефонів

МІСТА

Лисичанськ

(06451) 7-35-97

Рубіжне

(06453) 6-32-47

Сєвєродонецьк

(06452) 4-04-23

РДА

Біловодська РДА

(06466) 9-29-35

Білокуракінська РДА

(06462) 2-28-21, 2-16-50

Кремінська РДА

(06454) 3-15-03, 3-12-08

Марківська РДА

(06464) 9-15-95

Міловська РДА

(06465) 2-11-08, 2-12-08, 2-14-42

Новоайдарська РДА

(06445) 9-45-02

Новопсковська РДА

(06463) 2-22-37

Сватівська РДА

(06471) 3-19-22

Станично-Луганська РДА

(06472) 3-13-48

Старобільська РДА

(06461) 2-13-03

Попаснянська РДА

(06474) 3-33-45, 3-12-45

Троїцька РДА

(06456) 2-14-73, 2-14-74

 

 

 


28 жовтня 2015, 13:12

Як отримати довідку внутрішньо переміщеної особи?


Обґрунтування: Закон України "Про забезпечення прав і свобод ВПО",  Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення гарантії дотримання прав і свобод ВПО", постанова КМУ від 01.10.2014 №509

ДOВІДКА ДІЄ БЕЗСТРОКОВО.

Для отримання довідки внутрішньо переміщеної особи  необхідно звернутись до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення: районних, районних у містах державних адміністрацій, виконавчих органів міських, районних рад.      

Необхідні документи

Для громадян України – паспорт громадянина України або інший документ, що посвідчує особу. Для іноземців або осіб без громадянства – паспортний документ, вид на проживання або інший документ, який посвідчує особу.

Порядок видачі довідок тимчасово переміщеним особам

Довідка видається у день подачі заяви і підписується посадовою особою уповноваженого органу. Відомості про неповнолітніх, які переміщуються разом з батьками або з членами родини, вносяться у довідку одного з заявників. Уповноважений орган веде журнал обліку виданих довідок. У разі зміни місця тимчасового перебування та звернення заявника за видачею довідки до іншого уповноваженого органу довідка, видана раніше, вилучається, відповідні зміни вносяться до бази даних. У випадку втрати або псування довідки уповноважена установа замість неї видає дублікат.

Причина відмови

Відсутність обставин, які стали причиною переміщення (якщо особи переїхали із зони АТО або тимчасово окупованої території за інших обставин).


28 жовтня 2015, 13:14

Куди звертатись з правових питань?


ПРАВОВІ ПРИЙМАЛЬНІ

райдержадміністрацій та міськвиконкомів Луганської області,

де можна отримати безоплатну первинну правову допомогу (без складання документів)

графік роботи:

щовівторка та щочетверга з 10.00 до 16.00

 

Біловодське районне управління юстиції

смт. Біловодськ, вул. П.Біливоди, 9, (06466) 9-19-57

Білокуракинське районне управління юстиції

смт. Білокуракине, вул. Базарна, 13, (06462) 2-27-59

Кремінське районне управління юстиції

м. Кремінна, пл. Красна, 20, (06454) 3-25-92

Лисичанське міське управління юстиції

м. Лисичанськ, вул. Свердлова, 275, к. 19, (06451) 7-01-98

Марківське районне управління юстиції

смт. Марківка, пр. Південний, б. 5, к. 7, (06464) 9-14-70; 9-15-48; 9-11-78

Міловське районне управління юстиції

смт. Мілове, вул. Леніна, 38, (06465) 2-12-75

Новоайдарське районне управління юстиції

смт. Новоайдар, вул. Банківська, 33, (06445) 9-25-42

Новопсковське районне управління юстиції

смт. Новопсков, вул. Леніна, 114, (06463) 2-11-58

Попаснянське районне управління юстиції

м. Попасна, вул. Менжинського, 2б, (06474) 3-11-43

Рубіжанське міське управління юстиції

м. Рубіжне, вул. Леніна, 36б, (06453) 7-00-16

Сватівське районне управління юстиції

м. Сватове, пл. Радянська, 25, к.417, 418, (06471) 3-10-04

Сєвєродонецьке міське управління юстиції

м. Сєвєродонецьк, вул. 8 Березня, 1, (06452) 4-49-05

Станично-Луганське районне управління юстиції

смт. Станично-Луганське, вул. Леніна, 31, (06472) 2-15-97

Старобільське районне управління юстиції

м. Старобільськ, вул. ІІІ Інтернаціонала, 2 (3 поверх), (06461) 2-41-86

Троїцьке районне управління юстиції

смт. Троїцьке, пр. Перемоги, 60, к. 113 (РУЮ, реєстраційна служба), (06456) 2-27-11

смт. Троїцьке, вул. Комсомольська, 57 (відділ ДРАЦС), (06456) 2-10-51

смт. Троїцьке, кв. Молодіжний, 19 (відділ ДВС, Троїцька ДНК), (06456) 2-10-31


28 жовтня 2015, 13:16

Як отримати житлову субсидію?


ПОРЯДОК ЗВЕРНЕННЯ ЗА ЖИТЛОВОЮ СУБСИДІЄЮ

  1. Кому призначається субсидія

      Обґрунтування: постанова Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2015 р. № 752

     Субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб. В окремих випадках на підставі рішення районної, районної у мм. Києві і Севастополі держадміністрації та виконавчого органу міської і районної ради або утвореної ними комісії та акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства субсидія може призначатися особі, яка не зареєстрована, але фактично проживає у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла, або індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію.

      Якщо особи, зареєстровані у житловому приміщенні (будинку), сплачують за житлово-комунальні послуги на розділені особові рахунки, субсидія може призначатися окремо за розділеними особовими рахунками виходячи з кількості зареєстрованих осіб, які сплачують з послуги такі рахунки, на підставі рішення районної, районної у мм. Києві і Севастополі держадміністрації та виконавчого органу міської і районної ради або утвореної ними комісії та акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства.

  1. Куди і як подаються документи

     З питання призначення житлової субсидії необхідно звернутися до управління соціального захисту населення за місцем реєстрації. Документи для призначення субсидії можуть бути надіслані до місцевого управління соціального захисту населення поштою. У сільській місцевості приймання заяв з необхідними документами для призначення субсидій здійснюють уповноважені особи, які визначаються виконавчими органами сільських і селищних рад.

 

ЗМІНИ ДО ПОРЯДКУ ПРИЗНАЧЕННЯ ЖИТЛОВОЇ СУБСИДІЇ

(Постанова Кабінету Міністрів від 28.02.2015 № 106 «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій»)

 

     Починаючи з 01.05.2015 призначення субсидії відбуватиметься на підставі лише двох документів - заяви та декларації (скасовується необхідність надання довідок про доходи, у тому числі й працюючих осіб). При цьому запроваджуються спрощені форми заяви та декларації про доходи і витрати осіб для звернення за субсидією (форма на 1 аркуші).

     Запроваджується принцип призначення субсидії на підставі задекларованих даних заявником. При цьому перевірка достовірності цих даних здійснюватиметься органами соціального захисту вже після призначення субсидії, шляхом здійснення запитів до відповідних органів, установ та організацій.

     Кожне домогосподарство одночасно з рахунком для оплати енергоносіїв у квітні та жовтні 2015 року отримає спрощені форми заяви та декларації для звернення за призначенням субсидії. Підприємства, що надають послуги з газопостачання, електропостачання та централізованого опалення мають забезпечити виготовлення бланків Заяви та Декларації і доставку їх до споживачів разом з рахунками на оплату послуг.

     Запроваджується надання субсидії на 12 місяців, а не на опалювальний період, як раніше

     Встановлюється автоматичний принцип надання субсидії на новий період (скасовується необхідність повторного звернення до органу соціального захисту населення для призначення субсидії на новий період у разі відсутності змін).

 

ЗАЯВА ПРО ПРИЗНАЧЕННЯ СУБСИДІЇ

Додаток 1
до постанови Кабінету Міністрів України
від 28 лютого 2015 р. № 106
___________________________________
(найменування структурного підрозділу
___________________________________
з питань соціального захисту населення)

ЗАЯВА
про призначення житлової субсидії

            Від ____________________________________________________________________
                                                                (прізвище, ім'я, по батькові)
зареєстроване (для орендарів - фактичне) місце проживання: _________________________
контактний телефон ___________________________ паспорт: серія _____ № ____________
_______________________________________________________ ___ __________ ___ р.
                                                         (ким і коли виданий)
реєстраційний номер облікової картки платника податків ____________________________
            (крім осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта)

Прошу призначити субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива (необхідне підкреслити).

Відомості про житлово-комунальні послуги, якими користуються особи, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні/будинку

 

Вид послуги

Номер особового рахунка

Найменування організації, що надає послуги

Примітки

Утримання будинків і споруд та прибудинкових територій

 

 

 

Газопостачання

 

 

 

Централізоване постачання холодної води

 

 

 

Централізоване постачання гарячої води

 

 

 

Водовідведення

 

 

 

Централізоване опалення

 

 

 

Електропостачання

 

 

 

Вивезення побутових відходів

 

 

 

У разі коли прийняття рішення щодо моєї заяви потребує окремого рішення місцевих органів виконавчої влади/місцевого самоврядування або утвореної ними комісії, прошу розглянути/не розглядати мою заяву відповідними органами або утвореною ними комісією (необхідне підкреслити).

Я та особи, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні/будинку, даємо згоду на обробку персональних даних про сім'ю, доходи, майно, що необхідні для призначення житлової субсидії, та оприлюднення відомостей щодо її призначення.

У разі зміни обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії (зміни складу осіб, які зареєстровані (фактично проживають), джерел доходу, переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, придбання майна, товарів або оплати послуг на суму, що перевищує 50 тис. гривень), зобов'язуюся протягом місяця повідомити про це

структурний підрозділ з питань соціального захисту населення.

___ ___________ 20__ р.

__________________
(підпис)

__________
Примітка. Ця заява заповнюється особою, на яку відкрито особовий рахунок із сплати житлово-комунальних послуг (особою, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг).

 

БЛАНК ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ДОХОДИ

Додаток 2
до постанови Кабінету Міністрів України
від 28 лютого 2015 р. № 106
____________________________________
(найменування структурного підрозділу
____________________________________
з питань соціального захисту населення)

ДЕКЛАРАЦІЯ
про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії

Розділ I. Загальні відомості

1. __________________________________________________________________________
                                                                                           (прізвище, ім'я, по батькові)
2. Характеристика житлового приміщення/будинку: загальна площа ____ кв. метрів;
будинок індивідуальний чи багатоквартирний (необхідне підкреслити);
кількість поверхів у будинку __________
3. Особи, які зареєстровані (для орендарів - особи, які фактично проживають) у житловому приміщенні/будинку

Прізвище, ім'я, по батькові

Дата народження

Реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які мають відмітку у паспорті про право здійснювати платежі за його серією та номером)

Примітки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ II. Всі види доходів осіб, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні /будинку, у тому числі від розміщення депозитів, здачі майна в оренду за період з __________ 20__ р. до __________ 20__ року

Прізвище, ініціали

Відомості про доходи

Вид доходу

Сума доходу без урахування податку з доходів фізичних осіб, гривень

Джерело доходу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ III. Інформація про витрати на придбання майна, товарів або оплату послуг на суму, що перевищує 50 тис. гривень, які здійснені протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії.

Прізвище, ініціали

Вид придбаного майна або оплачених послуг

Вартість, гривень

Дата здійснення купівлі або оплати послуг

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Я усвідомлюю, що в разі подання мною у неповному обсязі або недостовірних відомостей про осіб, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні/будинку, їх доходи і витрати мені може бути відмовлено у призначенні житлової субсидії або припинено її надання. У такому разі зобов'язуюся повернути надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії у подвійному розмірі.

________________
(підпис заявника)

___ ____________ 20__ р.

__________
Примітка. Ця декларація заповнюється особою, на яку відкрито особовий рахунок із сплати житлово-комунальних послуг (особою, яка фактично сплачує вартість одержуваних послуг).


28 жовтня 2015, 13:19

Гарячі лінії для учасників АТО


Центр допомоги учасникам антитерористичної операції (розпорядження голови ЛОДА № 493 від 20.10.2015) - (097) 070-52-52, е-mail: loga.zentrato@gmail.com,

фактична адреса - м. Сєвєродонецьк, пр. Радянський, 59

CALL-центр для вирішення проблемних питань громадян - (044) 454-41-36. Центр працює щодня з 900 до 1800

Номер «гарячої лінії» для бажаючих вступити до Українського війська (044) 223-23-61. Лінія працює щодня з 900 до 2100

«Гаряча лінія» Військово-медичного департаменту МО України щодо обміну інформацією про поранених  та військовослужбовців ЗС України, які знаходяться на реабілітації: (044) 454-41-55, факс (044) 520-07-64 (цілодобово)

«Гаряча лінія» Головного управління персоналу Генерального штабу ЗС України щодо обміну інформацією про загиблих або зниклих безвісти військовослужбовців: (044) 244-07-55 (цілодобово)

«Гаряча лінія» Тилу Збройних Сил України для координації та взаємодії з волонтерськими, благодійними організаціями, фізичними і юридичними особами щодо надання допомоги Збройним Силам України (044) 483-35-72

Департамент внутрішнього аудиту та фінансового контролю Міністерства оборони України

По фактам зловживань посадовими особами (крадіжки, незаконні операції при отриманні, списанні або закупівлі майна, повнота виплати грошового забезпечення військовослужбовцям, винагороди учасникам АТО тощо) контакти:

номера телефонів: (044) 243-44-74 (черговий, цілодобово), (095) 470-62-28(у робочий час, з 9.00 до 18.00),

електронна адреса: auditmou@ukr.net,

поштова адреса: 03168, м. Київ-168, Повітрофлотський проспект, 6 (з приміткою для Департаменту внутрішнього аудиту та фінансового контролю МО України)

або за фактичною адресою: м. Київ, вул. Народного ополчення, 5а (район Севастопольської площі)

 

Структурні підрозділи Міністерства оборони України:

Приймальна Міністра оборони України: (044) 234-71-52;

Приймальна першого заступника Міністра оборони України: (044) 235-72-18;

Приймальна заступника Міністра оборони України: (044) 236-21-08;

Приймальна заступника Міністра оборони України — керівника апарату: (044) 235-68-59.

Відділ по роботі з громадянами та доступу до публічної інформації: (044) 253-04-71,(044) 253-89-31,(044) 280-50-59;

Адміністративний депертамент МО України: (044) 236-21-92;

Управління комунікацій та преси МО України: (044) 235-20-73, (044) 253-03-19;

Департамент розробок і закупівлі озброєння та військової техніки МО України: (044) 244-08-05,(044) 245-44-85;

Департамент державних закупівель та постачання матеріальних ресурсів МО України: (044) 454-77-59;

Головного квартирно-експлуатаційного управління ЗС України: (044) 242-08-51;

Департаменту соціальної та гуманітарної політики МО України: (044) 454-43-37;

Телефони «гарячої лінії» щодо боротьби з корупцією у Збройних Силах України:(044) 454-73-07,(044) 454-73-08.

 

Структурні підрозділи Генерального штабу Збройних Сил України:

— телефон для звернень громадян до начальника Генерального штабу — Головнокомандувача Збройних Сил України — (044) 454-45-73;

— телефон «гарячої лінії» Генерального штабу Збройних Сил України — телефон відділу військово-соціальної роботи соціально-психологічного управління Головного управління по роботі з особовим складом Збройних Сил України — (044) 454-44-51;

Головне управління по роботі з особовим складом Збройних Сил України:

— «телефони довіри» — телефон відділу військово-соціальної роботи соціально-психологічного управління — (044) 454-44-51, телефон чергового Головного управління — (044) 235-82-31;

Військова служба правопорядку Збройних Сил України: e-mail: xuedcg@ukr.net.

«Телефон довіри» ВСП– (044) 454-73-08 у робочий час,

(044) 456-41-28 черговий, у неробочий час, телефони «гарячої лінії»,

(044) 545-73-15 (у робочий час, представник робочої групи щодо організації визволення військовослужбовців Збройних Сил України, які незаконно утримуються незаконними збройними формуваннями),

(044) 454-73-03 (у неробочий час оперативна група Головного управління Військової служби правопорядку Збройних Сил України).

Головне управління персоналу Генерального штабу Збройних Сил України:телефон чергового — (044) 226-23-60;

Тил Збройних Сил України: ‘Телефон довіри" — телефон групи по роботі з особовим складом Тилу — (044) 483-10-13, телефон «гарячої лінії» — телефон чергового Тилу — (044) 483-35-72;

Озброєння Збройних Сил України: «телефон довіри» — телефон групи по роботі з особовим складом Озброєння — (044) 481-54-24, телефони «гарячої лінії»: з питань ракетно-технічного та артилерійсько-технічного забезпечення — (044) 483-10-29, з питань бронетанкового забезпечення — (044) 481-59-78, з питань автомобільного забезпечення — (044) 481-59-56;

Головне управління оперативного забезпечення Збройних Сил України: «телефон довіри» — телефон групи по роботі з особовим складом — (044) 481-59-41, телефони «гарячої лінії»: з питань інженерного забезпечення — (044) 481-59-15, з питань радіоелектронної боротьби — (044) 483-72-61, з питань РХБ захисту — (044) 481-59

 


08 лютого 2016, 18:24

Принцип екстериторіальності: що треба знати про державну реєстрацію бізнесу на нерухомості


У зв’язку з набранням чинності з 01 січня 2016 року нової редакції Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» Головне територіальне управління юстиції у Луганській області доводить до відома, що відповідно до пункту 5 статті 3 державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться незалежно від місцезнаходження нерухомого майна в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації права власності та інших речових прав, що проводиться нотаріусами незалежно від місцезнаходження нерухомого майна.

До уваги громадян, які проживають в районах, де відсутні державні реєстратори прав на нерухоме майно! Жителі Станично-Луганського, Марківського, Біловодського та Попаснянського районів наразі за проведенням державної реєстрації речових прав на нерухоме майно мають можливість звернутись до будь-якого органа державної реєстрації прав на нерухоме майно в межах області, а також до будь-якого державного або приватного нотаріуса.

26 листопада 2015 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 835- VІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі – Закони), який набрав чинності 13 грудня 2015 року (крім окремих положень).

У зв’язку з цим відповідно до абзацу 5 частини першої статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців здійснюється за принципом екстериторіальності в межах України.

Також суб’єкти господарювання та громадяни, що знаходяться або проживають в місцях, де відсутні державні реєстратори юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, можуть звернутися до будь-якого суб’єкта державної реєстрації бізнесу в межах області або України, а також до будь-якого державного або приватного нотаріуса.

«Вісник Луганщини», № 3(7)


08 лютого 2016, 18:29

Хто може отримати одноразову грошову допомогу за рахунок коштів обласного бюджету


Одноразова грошова допомога є одним з видів адресної соціальної допомоги, що надається громадянам, які постійно проживають на території Луганської області та опинилися в скрутному матеріальному становищі через хворобу, стихійне лихо, нещасний випадок, втрату близьких родичів тощо.

Грошова допомога надається не більше одного разу на рік з урахуванням доходів, матеріального становища заявників та їх сімей, причин скрутного матеріального становища та потреби в допомозі, а також виходячи з можливостей обласного бюджету.

Сума допомоги визначається спеціально створеною комісією у кожному конкретному випадку на підставі наданих документів.

Документи, які необхідно надати:

- заява на ім’я голови обласної комісії з надання одноразової грошової допомоги за рахунок коштів обласного бюджету із зазначенням обставин, причин звернення за допомогою;

- довідка з місця реєстрації про склад сім’ї, завірена відповідною житлово-експлуатаційною організацією або органом самоорганізації населення (оригінал);

- документ, який підтверджує причини, з якими пов’язана необхідність надання матеріальної допомоги (довідка з лікувального закладу, МСЕК, органа внутрішніх справ, акт обстеження житла,   посвідчення інваліда тощо), якщо його можливо отримати;

- копія паспорта та ідентифікаційного коду заявника;

- довідка про доходи всіх членів сім’ї за останні шість місяців (оригінал).

Дані документи необхідно надати за адресою: 93406, м. Сєвєродонецьк, пр. Радянський, 59

Порядок надання одноразової матеріальної допомоги особам, які її потребують, за рахунок коштів обласного бюджету затверджений розпорядженням голови облдержадміністрації від 29.08.2007 № 1093 на виконання рішення дванадцятої сесії Луганської обласної ради п'ятого скликання від 27.04.2007  № 12/8 "Про делегування Луганській обласній державній адміністрації повноважень з надання одноразової матеріальної допомоги гостронужденим громадянам Луганської області за рахунок коштів обласного бюджету".

За матеріалами Вісника Луганщини, № 3 (3)


08 лютого 2016, 18:50

ТЕЛЕФОНИ "ГАРЯЧОЇ ЛІНІЇ" ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ


З метою оперативної допомоги громадянам у вирішенні нагальних питань, усунення недосконалості в роботі органів виконавчої влади, для надання довідково-консультаційної допомоги працюють телефонні «гарячі лінії» Луганської обласної державної адміністрації:

050 169 12 94         050 878 23 74          097 340 99 70     093 153 28 59  (дзвінки згідно з тарифами оператора мобільного зв’язку)

Оператори Луганського обласного контактного центру приймають скарги та пропозиції громадян і  передають їх  місцевим органам виконавчої влади, які розглядають звернення та обов’язково, згідно з компетенцією, надають відповіді заявникам.  

«Гаряча лінія» ЛОДА працює крім святкових та вихідних днів за наступним графіком: понеділок-четвер з 8:00 до 17:00, п'ятниця з 8:00 до 15:45

Важливо знати:  реєструються та розглядаються лише звернення, які стосуються компетенції органів виконавчої влади.


29 лютого 2016, 10:31

Куди необхідно звертатися пенсіонерам, які переселилися з Донецької та Луганської областей до інших регіонів України, для продовження виплати пенсії за місцем фактичного перебування (проживання) та які для цього документи необхідно надати?


Перше, що необхідно зробити, - стати на облік як внутрішньо переміщена особа.

Є три способи стати на облік:

1. Звернутися до місцевого управління соціального захисту населення за місцем перебування.

Або

2. Звернутися до регіонального штабу з питань переселенців (такі штаби найчастіше розміщені на вокзалах).

Або

3. Якщо Ви тимчасово перебуваєте в місцях компактного проживання переселенців, зверніться до уповноважених осіб (працівники житлово-експлуатаційних організацій або уповноважені особи сільських і селищних рад), які відвідують місця проживання внутрішньо переміщених осіб.

Для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, переселенець або його законний представник заповнює заяву. Також така особа дає згоду на обробку, використання, зберігання його персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

Разом із заявою особа пред’являє:

- документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або тимчасове посвідчення, що підтверджує особу громадянина України;

- за наявності - документ, що підтверджує факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв'язку з обставинами, визначеними в статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (документ, що підтверджує громадянство України, посвідчує особу чи її спеціальний статус, із відміткою про реєстрацію місця проживання, військовий квиток з відомостями щодо проходження військової служби, трудова книжка із записами про здійснення трудової діяльності, документ, що підтверджує право власності на нерухоме майно).

У разі подання заяви законним представником внутрішньо переміщеної особи додатково пред'являються:

- документ, що посвідчує особу законного представника та підтверджує громадянство України;

- документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).

Для продовження виплати пенсії за новим місцем проживання необхідно звернутися до управління Пенсійного фонду України в районі (місті, районі у місті), де пенсіонер зареєстрований та фактично перебуває (проживає).

Надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

До заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорта, пенсійного посвідчення), а також копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності) та заява про перерахування пенсії на рахунок в АТ «Ощадбанк».

Пенсійний фонд України

 


15 березня 2016, 14:31

Куди необхідно звертатися пенсіонерам, які переселилися з Донецької та Луганської областей до інших регіонів України, для продовження виплати пенсії за місцем фактичного перебування (проживання) та які для цього документи необхідно надати?


Перше, що необхідно зробити, - стати на облік як внутрішньо переміщена особа.

Є три способи стати на облік:

1. Звернутися до місцевого управління соціального захисту населення за місцем перебування.

Або

2. Звернутися до регіонального штабу з питань переселенців (такі штаби найчастіше розміщені на вокзалах).

Або

3. Якщо Ви тимчасово перебуваєте в місцях компактного проживання переселенців, зверніться до уповноважених осіб (працівники житлово-експлуатаційних організацій або уповноважені особи сільських і селищних рад), які відвідують місця проживання внутрішньо переміщених осіб.

Для отримання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, переселенець або його законний представник заповнює заяву. Також така особа дає згоду на обробку, використання, зберігання його персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

Разом із заявою особа пред’являє:

- документ, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або тимчасове посвідчення, що підтверджує особу громадянина України;

- за наявності - документ, що підтверджує факт проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення у зв'язку з обставинами, визначеними в статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (документ, що підтверджує громадянство України, посвідчує особу чи її спеціальний статус, із відміткою про реєстрацію місця проживання, військовий квиток з відомостями щодо проходження військової служби, трудова книжка із записами про здійснення трудової діяльності, документ, що підтверджує право власності на нерухоме майно).

У разі подання заяви законним представником внутрішньо переміщеної особи додатково пред'являються:

- документ, що посвідчує особу законного представника та підтверджує громадянство України;

- документ, що підтверджує повноваження особи як законного представника, крім випадків, коли законними представниками є батьки (усиновлювачі).

Для продовження виплати пенсії за новим місцем проживання необхідно звернутися до управління Пенсійного фонду України в районі (місті, районі у місті), де пенсіонер зареєстрований та фактично перебуває (проживає).

Надати заяву про запит пенсійної справи та довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

До заяви додаються копії документів, що посвідчують особу пенсіонера (паспорта, пенсійного посвідчення), а також копія довідки про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності) та заява про перерахування пенсії на рахунок в АТ «Ощадбанк».

Джерело: Пенсійний фонд України


15 березня 2016, 14:36

Якщо пенсіонер виїхав у 2014 році до іншого регіону та отримував там пенсію, чи потрібно йому надати до управління Пенсійного фонду довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи?


За інформацією Пенсійного фонду України, такому пенсіонеру до 01.02.2015 виплата пенсії проводилась без надання довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, як це передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 637.

Для поновлення виплати пенсії з 01.02.2015 пенсіонер має обов’язково звернутись до територіального органу соціального захисту населення та отримати довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, видану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.10.2014  № 509.

 

 


15 березня 2016, 14:49

Який порядок виплати допомоги на поховання пенсіонерів, які перебували на обліку в управліннях Пенсійного фонду України на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції?


Якщо померлий пенсіонер на час смерті не перебував на обліку в управлінні Пенсійного фонду України на підконтрольній території, виплату допомоги на поховання та недоотриманої пенсії померлого здійснює управління Пенсійного фонду України на території, контрольованій українською владою, до якого звернулися особи, які мають право на отримання таких виплат відповідно до законодавства.

До заяви про виплату допомоги на поховання необхідно надати витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть, виданий територіальним органом Міністерства юстиції України у порядку, визначеному чинним законодавством щодо проведення державної реєстрації смерті, а також документи, що підтверджують статус заявника.

Пенсійний фонд України


15 березня 2016, 15:08

Яким чином буде проведено виплату пенсії за період до місяця взяття на облік пенсіонера за місцем фактичного перебування (проживання)?


Виплата пенсії поновлюється з місяця, наступного за місяцем припинення її виплати за попереднім місцем проживання.

Поновлення та призначення пенсій внутрішньо переміщеним особам здійснюється після підтвердження ними своєї особи у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 05.11.2014 № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам» та після взяття на облік органами соціального захисту населення в Єдиній інформаційній базі даних про внутрішньо переміщених осіб.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 12.08.2015 № 615, уповноваженим банком, що здійснює виплату пенсій, призначених внутрішньо переміщеним особам, є АТ «Ощадбанк». Виплата пенсій внутрішньо переміщеним особам здійснюється шляхом зарахування коштів на платіжну картку Ощадбанку, що видається пенсіонеру за умови надання ним відповідного пакету документів, в тому числі, що підтверджують особу та її статус,  до відділення Ощадбанку за місцем реєстрації.

Пенсійний фонд України


15 березня 2016, 15:11

В який строк забезпечується переведення пенсійної справи?


За інформацією Пенсійного фонду України, переведення пенсійної справи здійснюється протягом 7-10 днів. Проте в окремих управліннях Фонду, які знаходяться найближче до території проведення антитерористичної операції, ці строки можуть бути більшими у зв’язку із необхідністю обробки значної кількості звернень.

Довідково: Із питань щодо строків виплати поновлених пенсій необхідно звертатись до управління Пенсійного фонду, до якого надано заяву про переведення пенсійної справи.

За довідковою інформацією можна звертатисть на номер  телефону контакт-центру Пенсійного фонду України: 0-800-503-753 (зі стаціонарних телефонів - безкоштовно), а також  на телефон "гарячої лінії" Головного управління ПФУ у Луганській області (050) 015-82-54.

 


15 березня 2016, 15:31

ДОПОМОГА УРЯДУ ВНУТРІШНЬО ПЕРЕМІЩЕНИМ ОСОБАМ

18 березня 2016, 13:38

Розмір мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму для працездатних осіб з 1 травня 2016 року - 1450 гривень


У Головному управлінні ДФС у Луганській області нагадали, що Законом України від 25 грудня 2015 року № 928 «Про державний бюджет України на 2016 рік» встановлено:

мінімальну заробітну плату у 2016 році (стаття 8) 

 у місячному розмірі: з 1 січня - 1378 гривень, з 1 травня - 1450 гривень, з 1 грудня - 1550 гривень;

у погодинному розмірі: з 1 січня - 8,29 гривні, з 1 травня - 8,69 гривні, з 1 грудня - 9,29 гривні.

 прожитковий мінімум (стаття 7):

 -  на одну особу в розрахунку на місяць з 1 січня 2016 року - 1330 гривень, з 1 травня - 1399 гривень, з 1 грудня - 1496 гривень,

 -  для основних соціальних і демографічних груп населення:

 дітей віком до 6 років: з 1 січня 2016 року - 1167 гривень, з 1 травня - 1228 гривень, з 1 грудня - 1313 гривень;

 дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2016 року - 1455 гривень, з 1 травня - 1531 гривня, з 1 грудня - 1637 гривень;

 працездатних осіб: з 1 січня 2016 року - 1378 гривень, з 1 травня - 1450 гривень, з 1 грудня - 1550 гривень;

 осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2016 року - 1074 гривні, з 1 травня - 1130 гривень, з 1 грудня - 1208 гривень.

                                                            Прес-служба ГУ ДФС у Луганській області

 


27 квітня 2016, 14:37

Де переселенцям задекларувати припинення трудових відносин на окупованій території?


Внутрішньо переміщені особи можуть задекларувати припинення трудових відносин на окупованій території, подавши заяву до свого центру зайнятості. Це стало можливим після того, як 13 січня набрав чинності Закон України від 24.12.2015 р. № 921-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо посилення гарантій дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб».

Вказаним Законом, зокрема, частину четверту статті 7 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» викладено в новій редакції. Відповідно до неї внутрішньо переміщена особа, яка звільнилася з роботи (припинила інший вид зайнятості), за відсутності документів, що підтверджують факт звільнення (припинення іншого виду зайнятості), періоди трудової діяльності та страхового стажу, реєструється як безробітна та отримує допомогу по безробіттю, соціальні та інші послуги за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття відповідно до законодавства.

Якщо ВПО не звільнилася з роботи (не припинила інший вид зайнятості), проте не має можливості продовжувати працювати за попереднім місцем проживання, то для набуття статусу безробітного та отримання допомоги по безробіттю та соціальних послуг за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням на випадок безробіття може припинити трудові відносини, надавши нотаріально посвідчену письмову заяву про припинення працівником трудових відносин з підтвердженням надіслання її роботодавцю рекомендованим листом (тобто, з документом про відправлення та описом вкладеної заяви).

В разі припинення приймання поштових відправлень на/з місця попереднього проживання ВПО, така нотаріально посвідчена заява подається до відповідного районного, міськрайонного, міського, районного в місті центру зайнятості за місцем проживання ВПО.

Раніше питання підтвердження припинення трудових відносин внутрішніми переселенцями за відсутності поштового зв’язку з місцем роботи було законодавчо не врегульовано.

Змінена редакція Закону також передбачає, що в разі відсутності документів та відомостей про періоди трудової діяльності ВПО, заробітну плату (дохід), страховий стаж допомога по безробіттю таким особам призначається в мінімальному розмірі (в 2016 році цей розмір складає 544 гривні).

При цьому, із Закону вилучено норму про те, що за відсутності відомостей про заробітну плату (дохід) з останнього місця роботи, допомога по безробіттю призначається з урахуванням даних Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Джерело: cvu.org.ua

 


28 квітня 2016, 10:09

Як встановити факт народження та смерті особи на тимчасово окупованій території?


Мешканці тимчасово окупованих територій України, як ті, хто там проживає нині, так і внутрішньо переміщені особи, котрі змушені були виїхати в інші регіони нашої держави, часто стикаються з проблемами оформлення різних важливих документів. Серед них, наприклад, реєстрація смерті рідних та близьких або ж народження дитини. Це, в тому числі, може стати перепоною для оформлення спадщини чи отримання різних соціальних допомог. Адже ті «документи», які видають на окупованій території, не мають юридичної сили та не визнаються на території України.

Нещодавно ж набув чинності Закон «Про внесення змін до Цивільного процесуального кодексу України щодо встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України». Він покликаний вирішити зазначені вище проблеми. Про те, хто і як може скористатися цими законодавчими нововведеннями, розповідає юрист РОГО «Комітет виборців України» Вячеслав Горбенко:


Яким чином можна встановити факт народження особи або факт смерті на тимчасово непідконтрольній території України?


Такі факти встановлюються судами України на підставі заяв заінтересованих осіб.


Хто відноситься до заінтересованих осіб і вправі подати таку заяву до суду?


Заява про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана родичами померлого або їхніми представниками до суду за межами такої території.


Заява про встановлення факту народження особи на цих територіях може бути подана батьками, родичами, їхніми представниками або іншими законними представниками дитини до будь-якого суду за межами окупованої території України, незалежно від місця проживання заявника.


Тобто, це можуть робити і громадяни України, які не змогли виїхати з окупованої території та проживають там, і ті, хто виїхав у безпечніші регіони нашої держави.


Чи потрібно до заяви додавати якісь докази?


Так, для підтвердження факту й обставин народження та/або смерті той, хто звертається до суду, повинен надати докази, що підтверджують це. Згідно зі статтею 58 ЦПК України доказами є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення сторін, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються на підставі пояснень сторін, третіх осіб, їхніх представників, допитаних як свідків, показань свідків, письмових доказів, речових доказів, зокрема звуко- і відеозаписів, висновків експертів. Тому, на практиці, для підтвердження народження дитини батьки можуть подати письмові свідчення очевидців, у т.ч. людини, яка приймала пологи. Варто подавати, якщо це можливо, довідку від лікаря тощо. Звичайно, немає гарантії, що лише цих документів буде достатньо для ухвалення судом позитивного рішення. Але подавати в суд просто заяву без жодних доказів немає сенсу.


В який строк суди мають розглянути такі заяви?


Справи про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України розглядаються невідкладно з моменту надходження відповідної заяви до суду.


Що має бути вказано в судовому рішенні?


В рішенні про встановлення факту народження особи на тимчасово окупованій території України, зокрема, мають бути зазначені встановлені судом дані про дату і місце народження особи, про її батьків.


Які дії має вчинити особа, на користь якої ухвалене судове рішення?


Копія судового рішення видається особам, які брали участь у справі, негайно після проголошення такого рішення або ж невідкладно надсилається судом до органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем ухвалення рішення для державної реєстрації народження або смерті особи.


Тобто, особа отримує копію судового рішення безпосередньо в суді і самостійно звертається з ним до РАЦСу, або ж суд сам направляє таку копію до вказаного органу, який має провести державну реєстрацію народження або смерті та видати відповідні свідоцтва про це.


Важливо! Ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України підлягає негайному виконанню.


Увага! Рішення у справах про встановлення факту народження або смерті особи на тимчасово окупованій території України може бути оскаржене в загальному порядку, встановленому цим Кодексом. Оскарження рішення не зупиняє його виконання.

Джерело: cvu.com.ua


28 квітня 2016, 10:17

Як перетнути лінію зіткнення на Донбасі з дитиною за відсутності одного з батьків?


Згідно з п.п. 5.1.1 Тимчасового порядку контролю за переміщенням осіб, транспортних засобів та вантажів (товарів) через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, затвердженого наказом Антитерористичного центру при СБУ від 12.06.2015 № 415ог, в’їзд на неконтрольовану територію дітей, які не досягли 16-річного віку, здійснюється з дотриманням вимог передбачених для таких осіб Правилами перетинання державного кордону громадянами України, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 р. № 57.

У свою чергу, п. 4 згаданих Правил передбачає, що виїзд з України громадян, які не досягли 16-річного віку, в супроводі одного з батьків або інших осіб, уповноважених одним з батьків за нотаріально посвідченою згодою, здійснюється за нотаріально посвідченою згодою другого з батьків. Без нотаріально посвідченої згоди другого з батьків виїзд дитини, зокрема, дозволяється:


- якщо другий з батьків є іноземцем або особою без громадянства, що підтверджується записом про батька у свідоцтві про народження дитини;


- у разі пред`явлення одного з таких документів (оригіналу або нотаріально засвідченої копії):


- свідоцтва про смерть другого з батьків;


- рішення суду про позбавлення батьківських прав другого з батьків;


- рішення суду про визнання другого з батьків безвісно відсутнім;


- рішення суду про визнання другого з батьків недієздатним;


- рішення суду про надання дозволу на виїзд з України громадянину, який не досяг 16-річного віку, без згоди та супроводу другого з батьків;


- довідки про народження дитини, виданої відділом реєстрації актів цивільного стану (під час виїзду дитини, батьківство якої не встановлено,н у супроводі одинокої матері).

Крім того, варто зазначити, що згідно зі ст. 2 Закону України «Про порядок виїзду з України і в’їзду в Україну громадян України» документами, що надають право на виїзд/в’їзд, зокрема, є паспорт громадянина України для виїзду за кордон, проїзний документ дитини. Проїзний документ дитини видається органом внутрішніх справ за місцем проживання (перебування) дитини.

Джерело: cvu.com.ua


28 квітня 2016, 10:27

Уряд деталізував механізм соціальних виплат внутрішнім переселенцям


Кабінет Міністрів України постановою від 14.03.2016 р. № 167 вніс зміни до своєї постанови від 05.11.2014 р. № 637 «Про здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам».

Відповідно до вказаних змін призначення та продовження виплати пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), довічних державних стипендій, усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, матеріального забезпечення, надання соціальних послуг за рахунок коштів державного бюджету та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування внутрішньо переміщеним особам здійснюються за місцем перебування таких осіб на обліку, що підтверджується довідкою, виданою згідно з постановою КМУ від 01.10.2014 р. № 509. Виплата (продовження виплати) пенсій, що призначені зазначеним особам, здійснюється виключно через рахунки та мережу установ і пристроїв ПАТ «Державний ощадний банк України». Такі виплати можуть здійснюватися за бажанням особи з доставкою додому, з компенсацією витрат за надання таких послуг.

Призначені починаючи з 01.05.2016 р. пенсії (щомісячне довічне грошове утримання), усі види соціальної допомоги та компенсації, довічні державні стипендії, що здійснюються за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, виплачуються через рахунки та мережу установ і пристроїв Ощадбанку.

Також починаючи з 01.07.2016 р. виплата пенсій (щомісячного довічного грошового утримання), усіх видів соціальної допомоги та компенсацій, довічних державних стипендій за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, коштів Пенсійного фонду України, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, що призначені внутрішньо переміщеним особам, здійснюється через рахунки та мережу установ і пристроїв Ощадбанку.

Змінами передбачено, що для ідентифікації одержувачів пенсій – переселенців та забезпечення виплати їм пенсій здійснюється емісія платіжних карток, які одночасно є пенсійним посвідченням, із зазначенням на них графічної та електронної інформації про власника та його електронного цифрового підпису. Строк дії карток, які одночасно є пенсійним посвідченням, встановлюється до трьох років за умови проходження фізичної ідентифікації клієнта Ощадбанку перші 2 рази кожні шість місяців, у подальшому – кожні 12 місяців. Після завершення строку дії картки вона перевипускається за рахунок банку.

За відсутності проходження фізичної ідентифікації одержувачів пенсій Ощадбанк зупиняє видаткові операції за поточним рахунком до моменту звернення клієнта.

Джерело: cvu.com.ua


28 квітня 2016, 10:38

Сторінки: наступна
12

всього: 22
Sub_Class with id 0 does not exist
У разі використання матеріалів сайту посилання на www.loga.gov.ua є обов'язковим.
Технічна підтримка: Відділ інформаційно-комп'ютерного забезпечення апарату
Лист адміністратору Веб-сервера