19 червня 2015, 14:10

Директор Офісу реформ Сергій Тихоновський надав коментарі стосовно особливостей та наслідків розробки проекту Перспективного плану

Директор Офісу реформ Сергій Тихоновський прокоментував особливості та наслідки розробки проекту Перспективного плану формуванняя територій громад Луганської області:

"1) Перелік населених пунктів, які визначеніі Кабінетом міністрів Украаїни як непіідконтрольні українській владі, на жаль, збільшився.

Тому ряд  населених пунктів  та громад були виключені із проекту Перспективного плану. Наприклад, Миколаївська селищна громада (Станично-Луганський район), Калинівська селищна громада, Березівська сільська громада, Голубівська сільська громада (Попаснянський район).

2) При підготовці паспортів спроможних територіальних громад використовувалися статистичні дані на січень 2015 року. Але бути впевненими, що чисельність громад відповідає реаліям дуже сумнівна в умовах наявності великої кількості тимчасово переміщених осіб.

Оцінка інфраструктури також проводилась на підставі статистики, але ми знаємо наскільки її якість постраждала в результаті активних бойових дій і продовжує руйнуватися в теперішній час. Наприклад, інфраструктура селища Станиця Луганська, міст Золоте, Попасне, Щастя тощо.

Але ми розуміємо, що реформа в першу чергу, націлена на надання якісних та наближених до населення послуг і вони мають право бути їми забезпечені на підконтрольній українській владі території навіть у прифронтовій зоні.

Запропонований формат об’єднання у перспективному плані навіть після схвалення розпорядженням керівника Луганської обласної військово-цивільної адміністрації та затвердження Кабінетом Міністрів України, у разі необхідності, може бути відкоригований та до нього можуть вноситись відповідні зміни.

Така потреба може виникнути уже в процесі безпосереднього добровільного об’єднання територіальних громад.

Формування перспективного плану і його затвердження не призводить до автоматичного об’єднання громад – це тільки проектна модель ефективної територіальної організації місцевого самоврядування на базовому рівні. Тільки реальне об’єднання та створення спроможних територіальних громад – є логічним результатом реформи місцевого самоврядування.

З 2016 року тільки об’єднані територіальні громади матимуть змогу отримати відповідні субвенції із Державного бюджету на виконання делегованих повноважень. З цією метою Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства запропонувало виділити із Державного бюджету України у 2016 році на підтримку спроможних (об’єднаних) територіальних громад близько 3,5 млрд.грн.

Разом із Луганською обласною військово-цивільною адміністрацією за правової підтримки Асоціації міст України,  консультацій Мінрегіонбуду ми і надалі будемо надавати відповідну інформаційно-консультаційні послуги усім бажаючим громадам.  Ми сподіваємося також на допомогу голів райдержадміністрацій, членів обласної робочої групи, ініціаторів процесів об’єднання, представників потенційних адміністративних центрів спроможних територіальних громад, небайдужих до реформи місцевого самоврядування громадських лідерів та активістів. Необхідно проводити обговорення з громадами. Ділитися інформацією із громадськістю, долучати їх до процесів об’єднання.

Що ж до районів, то питання їх кількості та параметрів не відноситься до етапу формування територіальних громад – тому його можна буде розглядати тільки після внесення відповідних змін до Конституції України, де визначиться система адміністративно-територіального устрою України.

Для довідки Луганщина увійшла в шестірку перших областей, які ухвалили проекти Перспективних планів, а саме: Дніпропетровська, Житомирська, Донецька, Луганська, Хмельницька та Херсонська області".