22 червня 2015, 11:04

Луганська делегація органів місцевого самоврядування прийняла участь у XI Українському Муніципальному Форумі, присвяченому питанням реформи місцевого самоврядування та децентралізації влади

Луганське регіональне відділення Асоціації міст України

Луганська делегація органів місцевого самоврядування - керівництво міст Сєвєродонецька, Лисичанська, Кремінна, Рубіжного, Щастя, селищ Новопскова, Петрівки прийняли участь у ХІ Українському Муніципальному Форумі.  

 

На даному Форумі були присутні Голова Верховної Ради України В.Гройсман, перший заступник Глави Адміністрації Президента України В.Ковальчук, Віце-прем'єр - міністр України Г.Зубко, Президент Асоціації міст України Ю.Вілкул, Міністри України, міські, селищні та сільські голови.  

 

В. Гройсман, відповідаючи на питання голів міських, сільських селищних голів, наголосив на важливих аспектах реформування місцевого самоврядування:  

 

1.Щодо укрупнення районів. Це справа виключно регіонів. Саме регіони будууть вирішувати  межі нових укрупнених районів. Запаси ресурсів розвитку місцевого самоврядування вичерпані за часи незалежності країни. Тому, укрупнення районів - шлях до успішності розвитку регіонів.Зараз готуються підповідні законопроекти, які врегулюють дані питання.  

 

2.Перепони з боку голів районних рад та районних державних адмінстрацій. Позиція Президента України Петра Порошенка, яка була висловлена, у тому числі, на останньому засіданні Ради регіонального розвитку - категорична, необхідно ухвалити Перспективні плани формування територій громад областей. Найближчим часом, на національному рівні буде проведений відповідний моніторинг наявності перепон з боку районного керівництва для прийняття відповідних рішень.  

 

3.Основна сутність реформи:

- об'єднання громад призводить до збільшення фінансової спроможності;

- спроможна громада набуває єдиний орган управління;

-  староста стає членом виконкому, набуває серйозних повноважень на місцевому рівні, це майбутній "нотаріус" громади. Вирішується на центральному рівні нормативне врегулювання повноважень старости;

- міста та районні центри стають "магнітами" економічного розвитку, забезпечують вирівнювання стандартів соціальних послуг, вттому числі  на сільській території;

- вперше за життя країни, податок на доходи фізичних осіб буде зараховуватися не для виконання делегованих, а власних повноважень у розмірі 60%. А це значить, що громада отримує можливість  за рахунок цих коштів розвиватися, проводити капітальні ремонти інфраструктури, в тому числі доріг тощо;  

 

4.Щодо управління земельними ресурсами.

В Парламенті зареєстровані законопроекти щодо надання тільки спроможним об'єднаним громадам  повноважень по управлінню земельними ресурсами поза межами населени пунктів.Це також стимул для об'єднання.  

 

5.Щодо отримання субвенцій із Державного бюджету.

Якщо громади об'єдналися в рамках Закону України "Про об'єднання територіальних громад", але не в повному обсязі у відповідності до Перспективного плану, все рівно вони будуть вважатися спроможною територіальною громадою і отримають відповідне фінансування із Державного бюджету України. Решта сіл та селищ будуть фінансуватися із районних бюджетів. Спроможна громада отримує максимум повноважень і податків на рівні міста обласного значення: 60% - ПДФО. 25% - екологічний збір, 5% - акциз, 100% - плата за нерухомість, 100% - єдиний податок тощо.  

 

 6.Щодо місцевих виборів.

Об'єднатися до виборів, так жорстко питання не стоїть. Але об'єднані громади матимуть змогу йти на місцеві вибори на об'єднаній територіальній основі.