Об’єднані відповідно до Закону та Перспективного плану громади отримають весь спектр повноважень та фінансових ресурсів, що їх наразі мають міста обласного значення. Основні з них:
• 60% ПДФО (зараз 0) на власні повноваження
• Об’єднані громади переходять на прямі міжбюджетні відносини з Державним бюджетом (зараз прямі відносини мають лише області, райони, міста обласного значення)
• Державні субвенції (медична, освітня)
• Участь у фінансовому вирівнюванні податкоспроможності території (базова та стабілізаційна дотації тощо)
• Розширений перелік трансфертів соціального характери
• Право розпоряджатися землями на території об’єднаної громади. Виключні повноваження щодо розпоряджання, володіння і користування земельними ділянками в межах своєї юрисдикції (як у межах, так і за межами населених пунктів)
• Повноваження у сфері архітектурно-будівельного контролю (наразі цього малі населені пункти не мають)
• Можливості та право безпосереднього надання всього спектру адміністративних послуг через власні інституції (наразі це здійснюють районні державні адміністрації)
• Право та повноваження формувати органи громадського правопорядку (муніципальна варта)
• Повноцінні видаткові повноваження у сфері охорони здоров’я, освіти, соціального захисту, культури та мистецтва, фізкультури та спорту (утворення та фінансування відповідних установ, вирішення кадрових питань тощо). Наразі цих повноважень відповідно до Бюджетного кодексу малі міста позбавлені і їх здійснює районний рівень
Крім того, об’єднана громада отримує державну фінансову підтримку:
• за рахунок коштів з Державного фонду регіонального розвитку (наразі це 3 млрд. грн.);
• у вигляді субвенції з державного бюджету на формування відповідної інфраструктури згідно з планом соціально-економічного розвитку такої територіальної громади (на 2016 рік планується у обсязі не менше 1,6 млрд. грн.).
|