|
|
|
Гаряча лінія |
|
|
Довідник посадовців |
|
|
Опитування |
|
|
|
Сьогодні: понеділок, 25 листопада 2024
21 липня 2015, 10:47Адміністративна реформа в польових умовах Новопсковщини
|
Олексій РОЗУМНИЙ провів інтерв'ю спеціально для «Острова Лугань».
Згідно плану, 194 нині територіальні громади, що мешкають на «українській» частині Луганщини мають об’єднатись усього в 24 «спроможні». Однак уже очевидно: цю «компактну» цифру витримати не вдасться. Скажімо, на території Новопсковського району мали б постати усього дві громади, але навіть із Новопсковом сьогодні погодилась об’єднатись лише ближнє село Осинове. Це не добре – і зовсім не погано власне для реформування. Це – просто реалії сьогодення , які склались у окремо взятій Новопсковщині саме так, а не інакше. Що думають селяни решти населених пунктів району, невідомо, а от з ініціаторами цього, найбільш реального, «союзу», авторові поспілкуватись вдалося, «перетнувшись» із ними в обласній військово-цивільній адміністрації, куди селищний голова Новопскова Олександр Бондар та сільська голова Осинового Інна Птушко приїхали, аби довести справу до логічного завершення. В Офісі реформ мені про Бондаря і раніше казали, як про «передовика» у реформістській справі, а тепер з’ясувалось, що він просто – перший. Тобто вони – разом із Інною Миколаївною. Оскільки «реформатори» приїхали, аби провести останні узгодження й вирвати останні підписи під власним проектом, їм було геть не до запитань сторонньої людини. Тим не менш, хоч і похапцем, деякі коментарі від них таки спромігся почути. Переважно від Інни Птушко – можливо, тому, що з нею ми вже були трохи знайомі. І.П.: – Ми вийшли на останній етап створення спроможної об’єднаної громади – чекаємо пропозицій від області і з Києва. Олександр Бондар у цей час теж знаходився в тій же кімнаті і , відволікшись від діалогу зі співрозмовником з Офісу реформ, додав: – Якщо ми зараз його не переступимо, гріш ціна нашому… Після чого знову занурився в нагальну справу. – Інно Миколаївно, почніть, будь ласка, від самого початку… – За Законом ті громади, які об’єднуються, отримують у власність землі, прибутковий податок, фінансування – і така об’єднана громада стає спроможною. Мало того, що ми розпоряджатимемося всіма об’єктами, що знаходяться на території громади – землі за межами населених пунктів теж уже стають не районними, а нашими. Матимемо своє фінансування – і гроші з обласного бюджету, оминаючи район, спрямовуватимуться до бюджету громади. Це нам дуже сподобалось. І ще нам сподобалось – чому ми й почали переговори з населенням – буде додаткове фінансування. На розвиток інфраструктури, соціальної сфери в широкому обсязі. Оце ми донесли людям; самі їх послухали, провели сходи, обговорення. Витримали всю передбачену Законом процедуру. Ініціювали, обговорили, затвердили. Затверджував уже голова селищної ради, яка буде центром спроможної громади – селищний голова Новопскова Олександр Олексійович Бондар. Потім знову по громадах проводили обговорення. Подали клопотання на облдержадміністрацію – про те, що ми схвалили проекти. І вже коли прийшов висновок від ОДА – про те, що наш проект відповідає всім законодавчим вимогам – ми востаннє провели сесії, прийняли відповідні рішення, відправили пропозиції на фінансування – і тепер губернатор повинен, на їхній основі, подати свої пропозиції в Кабмін щодо фінансування нашої території. От сьогодні ми чекаємо рішення керівника області. Інші громади багато чого втратять, не зробивши того, що зробили ми. Тому що ми матимемо ресурси, матимемо можливість бути забезпеченими і жити в достатку. Не буде загострення пристрастей – будуть широкі можливості. – Ви мені ось що поясніть. Ви ж, у разі успішної реалізації проекту, не будете більше сільським головою. Не прикро втрачати владу і можливості розпоряджатися хоч якими, але ж коштами сільського бюджету? А у вас село багате, наскільки я бачив позаторік… – Розумієте, коли я йшла на посаду сільського голови, не казала, що мені потрібна посада. У мене за мету було, щоб розвивалось моє село, щоб воно ставало кращим. Щоб багатшим стало… Так, ми с початку планували, щоб до нас приєднались сусідні села. Уже почали переговори з декількома малими селами. Але коли детальніше вивчили Закон, зрозуміла, що нам центром громади – не бути. Якби до нас приєднались сусіди – багатшими ми разом все одно не стали б. І вирішили об’єднуватись з багатшою громадою. А те, що залишусь в Осиновому старостою, нічого страшного немає. Я собі застосування знайду скрізь. – Тобто у вашому випадку не спрацював психологічний момент, властивий більшості чиновників: «аби не впасти нижче»… – Так, є така психологія. Зате краще буде нашим людям… Пишемо проекти у прискореному варіанті: школи, дитсадки, клуби. Грандіозні замашки щодо прокладання доріг. Спеціальні машини для вивезення сміття. Звалище ми теж спроектували. Вуличне освітлення. Переобладнання кинутих садків на гуртожитки для переселенців… – Багато переселенців? Багато. На території Осинівської сільської ради чоловік триста. На дві чотириста місцевого населення. Хтось приїжджає, хтось їде, але в середньому от така чисельність. – А робота для них є? – Сільгосппідприємства… У нас і в дитсадку працюють дівчата. У центрі зайнятості стоять на обліку. А так багато пенсіонерів, дітлахів – це ж усього разом – триста. Чому нам ще не варто перейматись втратою статусу: ми ж усе одно в лікарню ходили до Новопскова. Люди наші працюють переважно в Новопскові. Тепер просимо Кабмін, аби нас забезпечили транспортом, адже щодня в район їде чоловік 150, а транспортне сполучення: зранку одна маршрутка – і ввечері. Дістаються, хто чим може. Багато хто – пішки. Треба придбати ще автобуси і таким чином покращити життя населення. – Ваша знаменита церква ремонтується? Церква функціонує. Свято-Успенська церква. Архітектурна пам’ятка республіканського значення, XVIII століття. Ремонтується; куполи зробили – але ж за кошти парафіян. На великий головний купол ми віднайшли спонсора; він виділив 40 тисяч гривень. А малі куполи вже за кошти людей, громадської організації осинівської. І стіни ззовні облаштовуються зі їхній рахунок. – На шляху об’єднання громад були перепони? Може, люди заперечували, чи районна влада… – Я вам скажу так. Коли ми проводили обговорення – в усіх п’яти населених пунктах, що підпорядковані Осинівській сільраді, заперечень не було. Ідея всім сподобалась. І всі до одного депутати сказали: «Об’єднуємося!» – всі побачили «плюси». А з нашим ентузіазмом – бо в мене всі депутати такі, без діла не сидять, відразу понесли ідею в маси – народ відразу погодився. Єдине, що висловлювались побоювання, чи не закриють школу, чи не закриється дитячий садок або клуб. Читаємо закон: там нічого подібного не передбачено. Навпаки – є плани залучати інвестора по переробці сільгосппродукції, по м’ясо-молочному виробництву – щоб був наплив на нашу територію, щоб люди заробляли гроші. Що стосується району, то особисто мені негативних коментарів від районного начальства чути не доводилось. А так чула, що район дану реформу не підтримує. (За інформацією автора, особливо потужний спротив чинить недавній «хазяїн» району, ставленик Єфремова Степан Чернявський, який і досі очолює Новопсковську районну раду. От таким «товаришам» адміністративно-територіальна реформа – як серпом… по горлянці). Адміністрація слабенько працює на даному напрямку. Ми просили, аби хтось від неї хоч на одних зборах був присутній. Або на сесії сільради. Були, були присутні. Але власної ініціативи не виявляли. Аналогічне питання, коли з’явилась така можливість, автор задав голові Нопсковської селищної ради Олександрові Бондарю: – Не було на зборах заперечень проти об’єднання такого типу: «Ми заможніші, то ж нащо нам ділитися бюджетом із біднішим селом?» О.Б.: – У нас аргумент був один: «Зараз у селища бюджет 1 млн. 700 тис. грн., а в Осиновому – 505 тисяч. А якщо ми об’єднаємось, отримаємо 14 з половиною мільйонів. То ж думайте, хто кого буде утримувати». Нам дає держава 14 мільйонів тих податків, які тут збираються. – Вже вирішили, на що ви їх витрачатимете? – О! Та в нас планів уже – на п’ятдесят мільйонів! І взагалі ми не дуже хочемо зараз роздавати інтерв’ю, аби не наврочити. Тому що от зараз останньої сходинки не вистачає – Бо немає сьогодні губернатора? – Ну, такого не буває, щоб святе місце було пусто. Місце є, і ручка в цього місця є. Підпише нам виконувач обов’язків, питань нема. Але хотілось би все, нарешті, закінчити. І.П.: – У прийнятому Законі є шорсткості і недопрацювання. Тому ми змушені всі вчитися. Хто шишки набиває, хтось прокладає тернистий шлях. Але ж результат має бути позитивним. Отже, якщо вже написали цей Закон, треба всім об’єднатись, аби довести справу до ума. Децентралізація повинна проводитися якраз ізнизу – щоб нам влада віддала цю позицію. Тоді буде все добре. Адже зараз ми маємо ту ступінь історичного розвитку України, коли люди мусять повірити в те, що вони можуть самі дати собі раду. Тільки так. Якщо буде зрозуміла людям на місцях нормативна база й поетапне виконання рішень, наказів, постанов і законів, і люди побачать, що є реальні зміни, які видно неозброєним оком – тоді тільки вони в це повірять. Реформа повинна здійснюватись в цілій Україні, але ж зрозуміло – з усіх вона не почнеться. Хтось має бути перший, за першим іти другі, за ними треті… У Законі, до речі, це проглядається. Говориться про добровільне об’єднання і є натяк на такий собі пряник. Оцей пряник люди повинні отримати. Обов’язково!
20 серпня 2016, 20:58
Троїцьке: наддовга дистанція на Луганщині
Децентралізаційний марафон Луганщина - 2016 відвідав потенційну Троїцьку об'єднану громаду Луганської області. В зустрічі прийняли участь голови Троїцької селищної, Багачанської сільської, Воєводської сільської, Демино-Олександрівської сільської, Лантратівської сільської, Новознам'янської сільської рад, Привільської сільської, Розпасіївської сільської, Тимонівської сільської, Тополівської сільської, Яминської сільської рад. В заході прийняли участь також заступник голови Луганської обласної військово-цивільної Роман Косинський, а також голова райради та голова райдержадміністрації. Учасники потенційної ОТГ зазначили про необхідність створення Троїцької ОТГ. Керівництво району виступило за створення об'єднаної громади в межах району. Під час дискусії була висунута пропозиція про внесення змін до Перспективного плану та об'єднання Вівчарівської сільської ради (по Перспективному плану в Лозноолександрівській ОТГ) в Троїцьку ОТГ по причині наявності більш якісної дороги. Голова Багачанської сільської ради виступив про негативне відношення мешканців громади до реформи та об'єднання (300 осіб). Голова Воєводської сільської ради висловив позитивне відношення до об'єднання. В селі досить висока зайнятість населення, 98 осіб самостійно обробляють свої паї, працюють 3 фермерьких господарства. Депутати Демино-Олександрівської сільської ради зазначили про проблему надходження ПДФО до бюджетів громад за місцем реєстрації підприємства, а не за місцем знаходження виробничих потужностей. Учасники говорили також про проблему неузгодженості реформи освіти із об'єднанням територіальних громад. Голова Лантратівської сільської ради зазначив про те, що люди розділились на тих, хто "за" і тих хто "проти" реформи 50/50. Учасники висловили думку про те, що при наявності сільського господарства дуже мало сільгосппереробних підприємств, що негативно впливає на ПДФО. Довідково: прогноз експертів АМУ стосовно фінансової спроможності Троїцької ОТГ: загальний бюджет без урахування трансфертів складає 38068, 5 тис.грн, медична субвенція - 6045,2 тис.грн., освітня субвенція - 19013,5 тис.грн., ПДФО на одну особу - 1523 грн., власні доходи на одну особу - 2376 грн.
19 серпня 2016, 11:34
Децентралізаційний марафон завітав на зустріч до потенційної Старобільської об'єднаної громади Луганської області
Децентралізаційний марафон завітав на зустріч до потенційної Старобільської об'єднаної громади Луганської області, в якій взяли участь серед сільських голів також Чмирівський сільський, Бутівський сільський та Вишнівський сільські голови. Останні громади пройшли етап ініціювання, обговорення та прийняття рішень про надання згоди на об'єднання та створення Чмирівської об'єднаної територіальної громади. Створено спільну робочу групу для відпрацювання проекту рішення про об'єднання. Чмирівська ОТГ не передбачена в Перспективному плані формування територій громад Луганської області.
Окрім експертів АМУ в зустрічі прийняв участь заступник голови Луганської обласної військово-цивільної адміністрації Роман Косинський.
Учасники заходу отримали інформацію стосовно того, як розроблявся Перспективний план Луганської області, чому було обрано адмінстративним центром ОТГ саме Старобільськ, ознайомилися із презентацією прогнозних бюджетів Старобільської ОТГ та Чмирівської ОТГ. Так, якщо вищезазначені сільські ради спільно із іншими увійдуть до складу Старобільської ОТГ показник ПДФО на одну особу складатиме 1482,17 грн., власні доходи на одну особу складатимуть 2189 грн., загальний бюджет ОТГ без урахування трансфертів - 98 016 тис.грн. Це вказує на фінансову спроможність даної ОТГ. Для порівняння по Чмирівській ОТГ - ПДФО 352 грн. на одну особу, власні доходи на одну особу - 662 грн., загальний бюджет без урахування трансфертів 5457 тис.грн. Це вказує на низький рівень спроможності та високу залежність ОТГ від державних субвенцій, що протирічить самій філософії децентралізації влади.
У ході виступу Роман Косинський зазначив наступне, що Перспективний план - це дороговказ, який затверджений на регіональному рівні та Постановою КМУ. Дійсно, це не догма і в нього можуть вноситися зміни, але ці зміни повинні бути аргументованими відповідними фінансовими, економічними, соціальними показниками спроможності громади. Заступник губернатора привів приклади функціонування вже створених неспроможних громад в інших областях України, які так і залишилися громадами із "протягнутими руками". На даний момент вони вичікують прийняття закону "про масляну пляму" для приєднання до більш сильних економічних центрів.
18 серпня 2016, 12:59
На марафонській дистанції – селище Станиця Луганська
На цьому тижні в селищі Станиця Луганська на інформаційній зустрічі регіональні експерти АМУ обговорювали можливість створення потенційної об’єднаної Станично-Луганської територіальної громади. У заході взяли участь очільники Валуйської, Вільхівської та Комишненської сільських рад, які згідно із Перспективним планом формування територій громад Луганської області входять до складу потенційної Станично-Луганської ОТГ. До заходу долучилися представники Станично-Луганської РДА, центру надання адміністративних послуг, представники депутатського корпусу та громадських організацій.
Експерти АМУ висвітлили перспективи, перші результати децентралізаційної реформи в Україні та області. Особливу увагу приділили можливостям фінансової підтримки ОТГ, процедурі об’єднання територіальних громад.
Присутні взяли активну участь в обговоренні питань, які стосувались земельним відносинам та управлінню власності, гарантій соціального захисту населення при об’єднанні у разі створення ОТГ, cтворенню мережі опорних шкіл та фінансування закладів освіти, підвезенню дітей до навчальних закладів. Під час обговорення учасники поділилися негативним досвідом відмови Станично-Луганської районної ради у згоді про створення опорної школи у селищі Широкий, хоча були всі передумови для організації цього закладу.
Близькість до лінії розмежування в зоні АТО, напружена ситуація через обстріли контрольно-пропускного пункту в'їзду-виїзду «Станиця Луганська», відтік кадрів та молоді - це невелика кількість об’єктивних чинників, які наразі унеможливлюють створення Станично-Луганської ОТГ.
Разом з тим, за результатами зустрічі було висловлено підтримку державній політиці в напрямку посилення місцевого самоврядування і готовність брати активну участь у її проваджені.
17 серпня 2016, 14:02
Чи бути Широківській об'єднаній громаді на Луганщині?
Дискутували учасники інформаційної зустрічі під час децентралізаційного марафону експертів АМУ та сільських голів, депутатів, громадськості Широківської, Талівської, Розквітненської, Чугинської сільських рад, які мають об'єднатися та створити ОТГ. В дискусії активно брав участь заступник голови Станично-Луганської районної держаної адміністрації Ісаєв Сергій Анатолійович. Вивчивши загальні аспекти об'єднання, фінансовий прогноз, переваги об'єднання на прикладі Новопсковської та Білокуракинської ОТГ, учасники перейшли до дискусії.
Були обговорені питання: 1) управління земельними ресурсами ОТГ та виявлення фактів використання неоподаткованих земельних ділянок; 2) створення опорних шкіл та безпечність транспортування дітей в шкільних автобусах; 3) робота працівників МВС - дільничих та якість правопорядку в ОТГ;
4) активізація проектного менеджменту ОТГ та розвиток території і інфраструктури за рахунок державних субвенцій, підтримки ДФРР; міжнародних донорських організацій.
Ефективним був виступ заступника голови Станично-Луганської РДА, який зазначив, що створення ОТГ - це не тільки збільшення фінансових ресурсів для об'єднаної громади, це, в першу чергу, збільшення відповідальності за надання якісних послуг населенню у відповідності до розширення повноважень об'єднаної громади.
Виконавчий директор Луганського РВ АМУ Наталіія Бойко зазначила, що ОТГ отримує стимули для розвитку за рахунок проектного менеджменту, соціального партнерства, у тому числі із сільгоспвиробниками та фермерами. Але головне - це зміна менталітету людей та підходів до управління життям своєї ОТГ. Менталітет по типу "нам повинні зробити і винні", повинен трансформуватися "ми бажаємо змінити своє життя на краще і ми в змозі це зробити!"
Після проведення інформаційної зустрічі учасники заходу відвідали місцевий музей українських традицій та місцевої творчості, що дійсно вразило своєю самобутністю та культурними традиціями Широківської громади.
15 серпня 2016, 16:27
Об’єднання по-луганські: за результатами децентралізаційного марафону Луганщина - 2016
Виконавчий директор Луганського регіонального відділення Наталія Бойко ділиться своїми враженнями про хід реформування місцевого самоврядування в Луганській області.
«Поїздки по Луганській області в рамках децентралізаційного марафону, інформаційні зустрічі із сільськими та міськими головами, депутатами різних рівнів, громадськістю, бізнесом показують, що чітко вимальовуються дві протилежні тенденції щодо необхідності об‘єднання в спроможну громаду.
Перша тенденція – об’єднавча. Прихильники цієї ідеї оперують наступними аргументами: більша за розмірами спроможна громада отримає шанс на прискорене зростання за рахунок значно збільшеного місцевого бюджету; громада зможе більш активно впливати на формування мережі бюджетних установ на своїй території – передусім освітніх, медичних та культури. Для цього прихильники об’єднання приводять норми Бюджетного кодексу, до яких об’єднана громада отримує повноваження та ресурси, які сьогодні притаманні для міст обласного значення.
Друга тенденція – залиши все як є зараз. Тезу не сприйняття об‘єднання сповідують передусім периферійні віддалені від міст сільради та маленькі сільради, які зараз вважають, що нічого робити не потрібно.
Для обґрунтування такої позиції зараз активно стали використовувати аргумент, що ці території є досить депресивними, а закріплених державних податків – 60 відсотків ПДФО та державних субвенцій буде не достатньо аби у об’єднаній громаді утримувати заклади освіти та охорони здоров’я.
Тут звичайно є аргументи для побоювання. Дійсно для сільських громад цих податків точно не вистачить для виконання повноважень у сфері освіти, охорони здоров’я, благоустрою та проектів місцевого економічного розвитку. Але закон про добровільне об‘єднання громад і методика формування спроможних громад спрямовані на те, щоб процес об‘єднання відбувався навколо досить великих центрів, сильних економічних центрів – передусім міст обласного та районного значення, великих селищ.
Так із 24 потенційних об’єднаних спроможних громад у Перспективному плані формування територій громад Луганської області:
3 громади об’єднуються навколо міст обласного значення – Сєвєродонецька, Рубіжанська, Лисичанська.
4 громади - навколо міст районного значення – районних центрів Страробільська, Сватівська, Кремінська, Попаснянська.
2 громади – навколо міст районного значення – Щастинська, Золотівська.
8 громад навколо селищ – районних центрів - Міловська, Біловодська, Марківська, Новопсковська, Новоайдарська, Станично-Луганська, Троїцька, Білокуракинська.
7 громад навколо селиш, здебільшого з яких були раніше районними центрами - Лозно-Олександрівська, Містківська, Нижньодуванська, Новоастраханська, Широківська, Красноріченська, Білолуцька.
Розрахунки надходжень до бюджету об’єднаної громади, які були проведені експертами Асоціації міст України, показують, що відбувається досить суттєве зростання надходжень до місцевого бюджету, особливо для громад, які об’єднуються навколо міст районного значення.
Спільно із експертами Офісу реформ при спілкуванні із сільським населенням особливо гостро відчувається їх побоювання відносно закриття освітніх закладів в результаті об’єднання.
І дійсно в цьому є сенс. За даними Міносвіти у 2000 році було 6,7 млн. школярів, то тепер — 4,2 млн. Тобто за останнє десятиліття кількість учнів скоротилася на 2,5 мільйона. І ці процеси неминуче призводять до зменшення кількості шкіл, наповнюваності класів особливо в сільській місцевості.
В Україні вже зараз функціонують 605 малокомплектних шкіл, де за партами сидять усього до десяти учнів. А в середньому в Україні один вчитель припадає на 8 учнів, а в більшості багатих європейських країн цей показник складає 17-18 учнів на вчителя.
Малокомплектні школи стають основним споживачем бюджетних коштів у розрахунку на одну дитину, але якість освіти при цьому не є високою.
Цей приклад проблеми освіти, пояснює побоювання громад взяти на себе відповідальність та спробувати створити раціональну та ефективну мережу освіти і покращити якість цієї послуги в сільській місцевості.
Спроможна громада має самостійно прийняти рішення про поступову зміну мережі закладів освіти аби витрати на її утримання були економічно обгрунтованими. І це рішення потребує відповідальності на рівні базової громади, а не показувати в бік району чи Києва, на яких можна списати усі негативи.
Отже вирішення питання щодо формування, на мою думку, сьогодні лежить винятково у готовності сільських громад до об‘єднання на основі сильного центру та взяття на себе відповідальності за реальні перетворення всієї системи управління та мережі бюджетних закладів та установ у новій громаді.
А якщо сільські голови не готові, слід прямо сказати мешканцям своїх громад, що ми не готові до того, аби впливати на якість освіти та охорони здоров‘я на своїй території, на місцевий економічний розвиток, просторове планування. І що у нас має залишитись все так, як є зараз…. І сподіваюсь, що громада правильно надасть оцінку позиції таких голів.
12 серпня 2016, 13:34
Білокуракинська ОТГ: Рік перший
·
Білокуракинська об'єднана територіальна громада спільно із Луганським регіональним відділенням Асоціації міст України, Білокуракинською районною державною адміністрацією та Луганською обласною військово-цивільною адміністрацією розпочинає підготовку до святкування річниці створення Білокуракинської об'єднаної територіальної громади, яке відбудеться 17 вересня 2016 року. Таке рішення було прийнято під час проведення Децентралізаційного марафону експертів Асоціації міст України, які завітали до Білокуракинської ОТГ та провели інформаційну зустріч за участі також тих сільських голів, які відмовилися за Перспективним планом формування громад Луганської облаасті об'єднуватися в Білокуракинську ОТГ.
Інформаційна зустріч відбулася за участі голови Білокуракинської РДА Іванюченко С.І., який на відміну від своїх колег активно приймав участь у сприянні створенню Білокуракинської ОТГ. Основний мотив, який був озвучений чиновником районного рівня про особисту допомогу у створенні ОТГ позитивно вразив учасників заходу, а саме "будь який механізм, що призводить до залучення додаткових коштів на розвиток території району підтримувався і буде підтриманий з боку РДА". Посадовець відверто радів за створення комунального підприємства ОТГ та можливість закупівлі для нього спецтехніки - грейдера, екскаватора, трактора з причепом тощо за рахунок субвенції на розвиток іфраструктури, доповідав про початок проектів по ремонту доріг, тротуарів ОТГ.
Протягом інформаційної зустрічі було розглянуто також питання про майбутні проекти, які необхідно розробляти та втілювати в життя, у тому числі на території ОТГ. Тим більше, що експертами АМУ було зроблено прогноз стосовно виділення субвенції на розбудову інфраструктури ОТГ всієї країни в 2017 році у розмірі 1,5 млрд.грн., що дає можливість спрогнозувати про повторне отримання Білокуракинською ОТГ частини цієї субвенції.Сільських голів, які не об'єдналися в перший раз. хвилювали питання про можливості дооб'єднання.
12 серпня 2016, 12:35
В Белокуракино продолжают объединять громады
В Белокуракино эксперты Луганского регионального отделения Ассоциации городов Украины встретились с сельскими головами тех советов, которые не вошли в Белокуракинскую территориальную громаду.
Детальнее на сайте ТРК "ЛОТ"http://lot.lg.ua/news/v-belokurakino-prodolzhayut-obedinyat-gromady
докладніше »
11 серпня 2016, 13:41
Красноріченська потенційна ОТГ: добрий початок — половина діла
Красноріченська потенційна об'єднана громада може утворитися вже в цьому році завдяки консультаційній підтримці експертів Луганського регіонального відділення Асоціації міст України. В рамках проекту «Експертний супровід проведення реформи місцевого самоврядування та об'єднання територіальних громад в Україні», який здійснюється в рамках програми ЄС «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні», що реалізується Інститутом громадянського суспільства в партнерстві з Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом 11 серпня 2016 року проведений навчальний захід "Як створити Красноріченську об'єднану територіальну громаду?". В заході прийняли участь Красноріченський селищний, Бараниківський сільський, Новомикильський сільський та Новоолександрівський сільский голови, а також активи громад.Експерти Наталія Бойко та Сергій Тихоновський в ході заходу висвітлили тему етапів створення об'єднаної громади, на прикладі функціонуючих громад Луганської області - Новопсковської та Білокуракинської надали інформацію стосовно фінансових переваг - збільшення фінансових ресурсів за рахунок нових надходжень до бюджетів ОТГ та реалізації проектів за рахунок субвенції на розвиток інфраструктури. Наталія Бойко висвітлила тему прогнозу бюджету Красноріченської ОТГ у разі об'єднання, який збільщиться майже в два рази без урахування субвенцій і в десять разів із урахуванням субвенцій - медичної, освітньої та базової. Далі учасники обговорили питання необхідності відкриття представництв пенсійного фонду, державного казначейства, санітарно-епідеміологічної служби, пожежної служби, поліції, центру адміністративних послуг на базі інфраструктури Красноріченської ОТГ, отримання повноважень по реєстрації бізнесу та надання відповідних дозволів і ліцензій, можливостей залучення інвестицій на недіючі та збережені потужності закритих заводів та підприємств, соціальної інфраструктури, можливостей збільшення ринку надання послуг для Бараниківського комунального підприємства за рахунок об'єднання і збільшення території для обслуговуання, спільної розробки проектів для отримання додаткового фінансування на розбудову інфраструткури, у тому числі водозабезпечення, розвитку мережі закладів освіти, культури, збереження та розвитку житлового фонду багатоповерхових будинків, ремонту доріг тощо.Прийнято рішення розпочати широкомасштабну акцію просвітницької роботи в суміжних громадах для активізації населення в питаннях об'єднання.
11 серпня 2016, 10:29
Децентралізаційний марафон спонукає до дії
Децентралізаційний марафон для потенційної Красноріченської селищної об’єднаної територіальної громади виявився спонукою до об’єднання. «Красноріченській об’єднаній громаді – бути!», - такий був підсумок проведеної регіональними консультантами інформаційної зустрічі у селищі Красноріченське і відразу закипіла робота. Впродовж двох тижнів розпочалися реальні об’єднавчі процеси зі створення Красноріченської ОТГ.
Так, ініціаторами добровільного об’єднання територіальних громад стали депутати Красноріченської селищної ради.
Відповідно до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» розпорядженням Красноріченського селищного голови № 25 від 27.07.2016 забезпечено вивчення пропозиції депутатів щодо ініціювання добровільного об’єднання територіальних громад та її громадське обговорення.
29 липня рішенням селищної ради затверджено Порядок проведення громадських обговорень з питань добровільного об’єднання територіальних громад.
11 серпня проведено семінар для посадовців, депутатів рад, які увійдуть до потенційної територіальної громади «Як створити Красноріченську об’єднану територіальну громаду?».
Регіональні експерти Луганського РВ АМУ супроводжують етапи об’єднання потенційної Красноріченської об’єднаної територіальної громади.
10 серпня 2016, 13:24
Лозно-Олександрівська потенційна об’єднана громада Луганської області обговорила перспективи та проблеми об’єднання
Лозно-Олександрівська потенційна об’єднана громада Луганської області обговорила перспективи та проблеми об’єднання.
Децентралізаційний марафон експертів Асоціації міст України завітав до Лозно-Олександрівської потенційної об’єднаної громади. В інформаційній зустрічі взяли участь сільські голови та активи Лозно-Олександрівської селищної, Вівчарівської сільської, Розсипненської сільської, Солідарненської сільської, Шарівської сільської, Мирненської (Червоноармійської) сільської рад.
Регіональні консультанти Луганського РВ АМУ розповіли про хід об’єднання та переваги функціонування діючих ОТГ області, державні стимули фінансової децентралізації, алгоритм та процедури об’єднання.
Протягом заходу були обговорені питання бюджету потенційної ОТГ та її спроможності, будівництва державних доріг, передачі землі поза межами населених пунктів в управління ОТГ, створення нових інституцій для ОТГ та матеріально-технічних можливостей для цього, у тому числі створення Центру надання адміністративних послуг, повноважень старост тощо.
Представники двох сільських рад Троїцького району вира и занепокоєння поганою дорогою, яка з’єднує їх громади із Лозно-Олексадрівкою, що стає перепоною на шляху об’єднання.
Інші сільські голови виразили бажання обговорити питання з громадами та ще раз проаналізувати фінансові, матеріально-технічні та соціальні можливості сільських рад для прийняття рішень щодо запуску процедури об’єднання.
09 серпня 2016, 20:11
Дорога виникає під кроками того хто по ній йде
Децентралізація влади - це двосторонній процес і створені об’єднані громади отримали не тільки повноваження на місцях, а й відповідальність. Наразі у Новопсковській селищній об’єднаній територіальній громаді Луганським регіональним відділенням Асоціації міст України проводиться робота із розробки стратегії розвитку громади до 2020 року. На сьогодні робочою групою сформована система цілей стратегії, однією з яких є «Демократичне врядування – активна громада».
Відповідальне ставлення до управління громадою передбачає не тільки планування, але й життя в теперішньому часі. Так, нещодавно розпочалося втілення в дійсність одного із запланованих стратегічних напрямків розвитку громади «Рідне селище власними руками»: небайдужі та активні школярі втілили в життя свої перші творчі ідеї – обарвили територію дитячого майданчика та прикрасили сходи до річки Айдар вишиванкою, що дало змогу учням відчути себе громадянами, зробивши реальний внесок у розвиток своєї громади. А на 12 серпня у громаді запланували викрасити до Дня Незалежності паркан між цвинтарем та промисловим ринком в жовто-блакитні кольори.
Днями на Новопсковщині вперше пройшов мотофестиваль «Байк-Фест» ІІ у активному форматі рок-концерту, спортивних і байкерських конкурсів, виставки ретро-автомобілів. На офіційному старті байк-фесту були присутні байкери з різних областей України: Луганської, Донецької, Харківської, завітали також байкери з Івано-Франківська, які зараз є військовими та дислокуються на Луганщині.
08 серпня 2016, 15:55
До медіа-підтримки Децентралізаційного марафону долучилася ТРК «Енергія» м. Щастя
Про проведення децентралізації влади в Україні, про переваги та нові повноваження, перспективи та нові ресурси, проблеми, які виникають на шляху реалізації реформи, проектні ідеї для Стратегії розвитку Щастінскої об’єднаної територіальної громади - відеорепортаж інформаційної зустрічі у місті Щастя Луганської області.
докладніше »
06 серпня 2016, 22:05
Селище Петрівка чи місто Щастя мають стати центром об’єднаної громади?
Ця дискусія розгорнулась під час відвідання в рамках Децентралізаційного марафону Петрівської громади Луганської області. У дебатах взяли участь близько 70 осіб, у тому числі в.о.Щастинського міського голови, Петрівський селищний голова. Великочернігівський, Верхньобогданівський, Нижньотеплівський, Передільський, Райгородський, Теплівський, Трьоізбенський та Червоножовтневий сільські голови.
Також у заході взяли участь заступник голови Луганської обласної державної адміністрації Валерій Косинський та голова Станично-Луганської райдержадміністрації Юрій Золкін.
22 жовтня 2015 року Щастинська міська, Петрівська селищна та Передільська сільська ради прийняли рішення "Про добровільне об'єднання територіальних громад". Таким чином, в Луганській області було створено четверту Щастинську об'єднану громаду. Втім, Центральна виборча комісія не оголосила перші місцеві вибори в даній об’єднаній громаді, в результаті не було обрано спільні органи управління по причині небезпечності їх проведення на даній території близькій до зони АТО. Решта сільських територій, які мали об’єднатися та створити Щастинську об'єднану громаду не надали згоду на об’єднання.
Найбільш віддалені сільські громади, аналізуючи ситуацію, озвучили пропозицію щодо створення Петрівської об’єднаної селищної громади із адміністративними центром об’єднаної громади в селищі Петрівка. На цьому наполягали також декілька депутатів Петрівської селищної ради, до цього у своїх виступах підводив голова Станично-Луганської РДА.
Експертами АМУ була надана відповідна консультація: 1) по-перше, громада не буде відповідати Перспективному плану формування громад Луганської області; 2) по-друге, необхідно провести відповідне фінансово-економічне обґрунтування відповідних змін для визначення спроможності такої громади та внесення змін до Перспективного плану; 3) необхідно погодити такі зміни із громадами та депутатами усіх громад, які мають об’єднатися; 4) прийняти відповідні рішення радами громад.
Довідково: місто Щастя та селище Петрівка знаходяться на відстані 7 км. Щастя було визначено центром потенційної ОТГ в Перспективному плані на підставі основного критерію – більш розвинена інфраструктура.
05 серпня 2016, 16:30
Децентралізаційний марафон відвідав Щастинську громаду Луганської області
Довідково: 22 жовтня 2015 року Щастинська міська, Петрівська селищна та Передільська сільська ради прийняли рішення "Про добровільне об'єднання територіальних громад". Таким чином, в Луганській області було створено четверту Щастинську об'єднану громаду. Однак, Центральна виборча комісія не оголосила перші місцеві вибори в даній об’єднаній громаді, в результаті не було обрано спільні органи управління по причині небезпечності їх проведення на даній території близькій до зони АТО. Однак, громади сподіваються, що все ж таки місцеві вибори будуть призначені. Серед питань, які розглядалися під час інформаційної зустрічі, та були обговорені експертами АМУ із учасниками заходу - це прогноз бюджету Щастинської об’єднаної територіальної громади, який показав її фінансову спроможність, пріоритети майбутнього розвитку та можливі спільні проекти, які вже сьогодні можливо реалізовувати на підставі закону України «Про співробітництво територіальних громад» і які можуть бути пріоритетними для фінансової підтримки і з боку державного Фонду регіонального розвитку і з боку міжнародних донорських організацій. Обговорили проекти співробітництва територіальних громад, а саме: 1) розвиток бізнес-центру на базі АЕР м.Щастя 2) розробка просторової документації (схема планування території ОТГ, розробка детальних планів територій); 3) розробка та підтримка системи бізнес-інформації (бази даних, сайт, методична література, інші інформаційні послуги для підприємців) 4) підготовка кадрів для МСБ (ярмарка вакансій, співпраця із Центром зайнятості, навчальними закладами ) 5) створення реєстрів вільних земельних ділянок та комунального майна 6) інвентаризація інвестиційних об’єктів громади, створення каталогу інвестиційних пропозицій 7) активний проектний менеджмент ОТГ та розробка інвестиційних (соціальних, інфраструктурних) проектів 8) розробка бренду та маркетингової стратегії 9) активна ярмаркова діяльність 10) розробка промоційних матеріалів про Щастинську ОТГ 11) ефективна робота ЦНАП 12) громада власними руками (конкурси, акції, суботники) 13) впровадження інноваційних механізмів залучення громадськості до розподілу коштів бюджету об'єднаної громади(громадський бюджет розвитку) 14) розширення каналів інформування населення про події та проблеми ОТГ (біжуча стрічка, афіші, громадські сходи, слухання, ЗМІ тощо) 15) розвиток аграрної кооперації, кооперативів та фермерських господарств 16) розробка інвестиційних проектів в галузях сільського господарства та переробної промисловості 17) впровадження стимулів закріплення молодих кадрів в сільській місцевості 18) створення Центру по збору надлишків сільськогосподарської продукції від індивідуальних господарств по типу заготівельної контори тощо. Під час дискусії було розглянуто також питання розширення меж Щастинської ОТГ за рахунок приєднання сільських рад у відповідності до Перспективного плану формування громад Луганської області.
04 серпня 2016, 11:43
Як на Луганщині впроваджеється децентралізаційна реформа
Про результати проведення Луганським РВ Асоціації міст України протягом червня-липня акції «Децентралізаційний марафон», про позитивні зміни у житті Новопсковської ОТГ, про стан децентралізаційної реформи у м. Сєвєродонецьку - інтерв’ю виконавчого директора Луганського РВ АМУ Наталії Бойко телерадіокомпанії «СТВ».
докладніше »
02 серпня 2016, 12:18
Децентралізаційний марафон як будівник результативної реформи влади
В липні регіональні консультанти АМУ завітали до потенційних Містківської, Сватівської та Нижньодуванської ОТГ, які мають створюватися шляхом об’єднання територіальних громад Сватівського району (Містківська ОТГ ще й сільських рад Троїцького району) по Перспективному плану формування громад Луганської області.
Основна мета експертів була проінформувати громади про переваги децентралізації, роз’яснити процеси та етапи об’єднання громад, проконсультувати з проблемних правових питань. Особливо сільських голів турбувало питання створення об’єднаних територіальних громад навколо нових адміністративних центрів, наприклад, селища Нижня Дуванка та села Містки. Якщо Сватово - це районний центр, який завжди надавав населенню Сватівського району найбільшу кількість послуг, в якому зосереджена основна інфраструктура району, то наскільки ефективними стануть нові вищезазначені адміністративні центри потенційних об’єднаних громад?
Важливим мотиваційним стимулом та чинником переконання у користі формування Нижньодуванської та Містківської об’єднаних громад є обрахування їх потенційних бюджетів.
Так, Нижньодуванська ОТГ може утворитися шляхом об’єднання Нижньодуванської сел/р, Арапівської с/р, Верхньодуванської с/р, Новоолександрівської с/р, Оборотнівської с/р, Преображенської с/р, Покровської с/р, Новочервоненської с/р, Тарасівської с/р (7582 осіб) у відповідності до Перспективного плану формування громад Луганської області. У відповідності до бюджетних розрахунків сумарний бюджет всіх громад на 2016 рік складає 9 206 245 грн., у тому числі 6 857 309 без урахування трансфертів. Якщо громада об’єднається вона наростить свої фінансові ресурси і бюджет складатиме 52 537 639 грн., у тому числі без урахування трансфертів (медична, освітня субвенція, базова дотація) – 11 531 503 грн. Нарощування планується за рахунок зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету об’єднаної громаду у сумі – 2 920 120 грн., плати за землю – 2 124 068 грн., єдиний податок з сільгоспвиробника – 2 890 006 грн., власні надходження – 2 561 917 грн. та інші. На розвиток інфраструктури сфери освіти буде залучено освітню субвенцію у розмірі – 24,4 млн.грн., медичну субвенцію – 6,2 млн.грн., громаді буде виділено базову дотацію у розмірі – 3,2 млн.грн. Таким чином, після об’єднання бюджет на одну особу без урахування трансфертів складатиме – 1521 грн., для порівняння у Новопсковській ОТГ, яка вже функціонує як об’єднана територіальна громада в 2016 році цей показник становить - 1507 грн.
По Містківській ОТГ, яка має утворитися шляхом об’єднання Містківської с/р, Круглівської с/р, Новоборівської с/р, Петрівської с/р, Рудівської с/р, Світлівської с/р ) (5579 осіб) до об’єднання сумарний бюджет складає – 6 985 421 грн., з урахуванням трансфертів 7 893 101 грн. Після об’єднання бюджет ОТГ збільшиться до 11 036 822 грн., з урахуванням трансфертів 30 142 016 грн. (освітня субвенція – 11 250 300 грн., медична – 3 500 000 грн., базова субвенція - 854 894 грн.) Після об’єднання бюджет на одну особу без урахування трансфертів складатиме – 1979 грн.
Таким чином, можна зробити висновок, що і Містківська і Нижньодуванська потенційні ОТГ мають відповідні фінансові ресурси для здійснення повноважень у разі об’єднання, тобто є спроможними громадами. Але важливіше вони мають ще й ресурси та можливості для нарощування дохідної частини бюджетів через здійснення проектів місцевого економічного розвитку. Для цього необхідно, в першу чергу, розробити Стратегію розвитку ОТГ, яка допоможе об’єднаній громаді залучати додаткові кошти у вигляді різноманітних форм та джерел фінансування на розвиток. А по-друге, створювати сприятливий бізнес-клімат для розвитку малого та середнього бізнесу, підприємництва в сфері сільського господарства, фермерства, сільгосппереробки тощо.
01 серпня 2016, 09:10
Експерти Луганського регіонального відділення Асоціації міст України ділились досвідом та обмінювалися практиками розробки Стратегій Новопсковської та Щастинської об'єднаних територіальних громад Луганської області для громад Доннечини
Виконавчий директор Луганського регіонального відділення Асоціації міст України Наталія Бойко спільно із експертами Офісу реформ та Асоціації міст України Донецької області відвідала Лиманську та Очеретинську об'єднані громади, а також зустрілися із представниками Миколаївської, Курахівської, Краматорської міських рад з метою вивчення методології розробки, основних етапів дослідження, вибору сценаріїв розвитку, стратегічного вибору напрямків та розробки планів дій, збору проектних ідей та програмування їх у план реалізації Стратегії розвитку ОТГ,
Серед основних питань, які турбували учасників під час семінарів - це подальше вдосконалення законодавства в сфері реформування освіти, охорони здоров'я, земельних відносин та соціального захисту.
Після семінарів експерти обговорили подальші напрямки співробітництва Донецької та Луганської областей в системі супроводження створення ОТГ та просування децентралізаційної реформи.
30 липня 2016, 08:04
В Новопскові готуються до проведення обласних змагань з пляжного волейболу
Одним із пріоритетів стратегічного розвитку Новопсоковська об’єднана територіальна громада визначила розвиток відпочинку, оздоровлення та туризму, тому здійснює послідовні кроки в цьому напрямку.
Наразі на лівому березі ріки Айдар у Новопскові зробили майданчик для проведення змагань з пляжного волейболу: підвезено пісок, закріплені стійки для сітки. Вже цими вихідними 30 і 31 липня в громаді відбудеться IV тур Чемпіонату Луганської області з пляжного волейболу, який стартував ще на початку літа. За перемогу змагатимуться двадцять чотири команди з Луганської та Донецької областей (Новопскова, Біловодська, Сєвєродонецька, Старобільська, Костянтинівки та Краматорська).
Організаторами турніру виступають Федерація волейболу Луганської області за підтримки управління молоді та спорту Луганської обласної державної адміністрації та Новопсковська селищна рада.
Такі проекти гуртують різні зацікавлені організації та членів громади для задоволення перш за все місцевих потреб, заохочуючи їх до партнерства, до інвестування коштів, до співробітництва.
29 липня 2016, 13:59
Децентралізаційний марафон «Луганщина – 2016» завітав до Біловодської потенційної об’єднаної громади
На цей раз Децентралізаційний марафон завітав до Біловодської потенційної об’єднаної громади. За Перспективним планом формування громад Луганської області Біловодська ОТГ створюється у формі ОТГ – район.
На сьогоднішній день вже створено спільну робочу групу, підготовлено спільний проект рішення «Про добровільне об’єднання територіальних громад» і проходять обговорення в сільських громадах.
В рамках децентралізаційного марафону в інформаційній зустрічі прийняли участь усі сільські голови громад. які мають об’єднатися та створити Біловодську ОТГ, а також керівництво районної державної адміністрації та її структурні підрозділи.
Під час проведення інформаційної сесії експерти АМУ розповіли про наступні кроки об’єднання, привели розрахунки бюджету Біловодської ОТГ та відповіли на питання сільських голів.
Серед основних питань, які піднімали сільські голови – це повноваження старости, власні та делеговані повноваження ОТГ, фінансування управління соціального захисту та територіальних центрів, чи не вплине процес об’єднання на занепад сіл, створення опорних шкіл та інше.
Керівництво району цікавило питання забезпечення фінансування державних органів виконавчої влади та їх реформування у зв’язку із децентралізаційною реформою: МНС, МВС, Пенсійний фонд, СЕС, казначейство тощо.
28 липня 2016, 12:03
Децентралізаційний марафон вивчив історії успіху функціонування Новопсковської ОТГ: спільними зусиллями відновили місток «полутрубка»
На прохання мешканців села Осинове, які проживають під горою Пристін, відремонтувати місточок, що з’єднує це село з Новопсковом, були виконані відновлюванні роботи. Ініціювала ремонт Новопсковська селищна рада. Так, голова Вадим Вікторович Гаєв повідомив у соцмережах про «толоку» і запросив всіх, у кого є можливість, долучитися до роботи.
У придбанні необхідних матеріалів допомогли фермери довколишніх сіл, надавали техніку для проведення необхідних робіт ТОВ «Агрофірма «Закотненська», КП «Новопсковжитло». Близько двох десятків жителів села Осинове відгукнулися на запрошення голови територіальної громади і взяли участь у реконструкції «полутрубки», використовуючи під час ремонту власний інструмент, зварювальний апарат, газовий різак тощо. У "толоці" плідно попрацював і Микола Євгенович Хіміч – староста сіл Осинове, Ікове, Тев’яшеве, Хворостяне.
Ця «толока» - яскравий приклад того, як маючи бажання та підтримку активних жителів можливо зробити безліч важливих та корисних справ на користь громади.
Довідково: Відповідно до Закону України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» у Луганській області у Новопсковському районі Новопсковська селищна та Осинівська сільська ради рішеннями від 13 липня 2015 року об'єдналися в Новопсковську селищну територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Новопсков, включивши до її складу села Ікове, Макартетине, Осинове, Тев'яшеве та Хворостяне.
27 липня 2016, 12:02
Потенційна Красноріченська об’єднана територіальна громада: тричі міряй, а раз одріж
На інформаційну зустріч у сел. Кресноріченськ Кремінського району щодо обговорення децентралізаційної реформи зібралися громадський актив, посадовці, працівники освітянської сфери та депутати селищної ради. До зустрічі долучилися Красноріченський селищний голова Віталій Жувако, заступник голови Кремінської районної ради Борис Руденко, заступник голови Луганської обласної військово-цивільної адміністрації Валерій Косинський, консультанти Луганського регіонального відділення Асоціація міст України.
Сергій Тихоновський, регіональний консультант з правових питань, доповів про стан проведення реформи в Україні та Луганській області, про переваги об’єднання, фінансову спроможність та перспективу розвитку спроможних громад, про напрацювання та зміни у житті Новопсковської та Білокуракинської громад після об’єднання. «Є різні дискусії щодо об’єднання на Кремінщині з боку Кремінської районної влади і втілити в життя одну з ідей створення об'єднаної територіальної громади в масштабах району із адміністративним центром у м. Кремінна було б простіше. За попередніми розрахунками потенційна Красноріченська об’єднана територіальна громада є спроможною і має всі необхідні ресурси для об’єднання, а це є шанс громади жити в тих умовах на які вона заслуговує, затягувати процес не варто», - зауважив він.
Валерій Косинський наголосив про підтримку з боку обласної військово-цивільної адміністрації будь-яких ініціатив селищної ради щодо проведення децентралізаційної реформи; розповів про ініційований проект вивчення та обміну досвідом позитивних прикладів об’єднання громад під час тижневої поїздки зі Сходу на Захід України та запросив Красноріченського селищного голову взяти участь у наступній поїздці, яка планується пройти у вересні поточного року.
Не оминули і проблем, які турбують чи не всіх сільських голів, депутатів, жителів Кремінщини – питання фінансування закладів освіти, гарантій соціального захисту населення при об’єднанні, здатність вижити у разі від'єднання від районного центру.
Наостанок селищний голова Віталій Жувако висловив зацікавленість у створенні Кресноріченської об’єднаної територіальної громади.
Довідково: захід відбувся в рамках проекту «Експертний супровід проведення реформи місцевого самоврядування та об'єднання територіальних громад в Україні» Луганським регіональним відділенням Асоціації міст України. Підтримка цього Проекту була здійснена Фондом Східна Європа за рахунок коштів, наданих Європейською комісією через Інститут Громадянського Суспільства.
25 липня 2016, 14:02
У Кремінській громаді відбулась дискусія стосовно створення об'єднаних громад Кремінського району
Під час круглого столу, який відбувся у місті Кремінна за участі Кремінського міського голови Юрія Прокопенко, голів Єпіфанівської, Булгаківської, Боровенської, Бараниківської, Голубівської, Новомикільської, Варварівської, Новоолександрівської, Невської, Нововодянської, Варварівської, Новоастраханської, Макеївської, Червонопопівської, Михайлівської, Новокраснянської сільської рад відбулося обговорення можливостей створення об'єднаних громад в Кремінському районі. Валерій Косинський, заступник голови Луганської обласної державної адміністрації підкреслив важливість створення об'єднаних громад та запропонував створити моделі об'єднаних громад на базі Кремінського району із фінансово-економічним обгрунтуванням та прогнозом інфраструктурного забезпечення за участі спеціалістів Луганської обласної військово-цивільної адміністрації. Тихоновський С.Г., експерт АМУ з правових питань децентралізації довів присутнім номативно-правову базу об'єднання громад, підкреслив переваги об'єднання та розповів про хід реформування в Луганській області. Голубівський сільський голова Бобильова І.I. зазначила про основну проблему сільської ради - погане сполучення через незадовільний стан доріг із потенційним центром ОТГ. Голова Невської сільської ради також підкреслив про незадовільний стан доріг та сполучення із сільською радою, але за попередніми даними проведення громадських слухань громада сільської ради виявила бажання приєднання до міста Кремінна. Голова Булгаківської сільської ради зазначив про бажання приєднання до Новоастраханської ОТГ. Червонопопівська сільська рада залишається байдужою до об'єднання. Голови Варварівської та Кудряшівської сільських рад виявили бажання про об'єднання із містом Кремінна, а не містом Рубіжне як за Перспективним планом через негативний досвід співпраці із Рубіжанською міською радою. Серед основних питань, які задавали учасники - це створення ОТГ не за Перспективним планом, дефіцит кадрів в ОТГ, необхідність підвищення їх кваліфікації та перенавчання, велика вартість оцінки землі, відсутність ініціювання з боку Кремінної об'єднання та створення Кремінської ОТГ, безініціативність деяких сільських рад, які відрізають бажаючі сільські громади до об'єднання. Красноріченський сільський голова виявив бажання про ініціативу в створенні Красноріченської ОТГ. Довідково: захід відбувся в рамках проекту «Експертний супровід проведення реформи місцевого самоврядування та об'єднання територіальних громад в Україні» Луганським регіональним відділенням Асоціації міст України. Підтримка цього Проекту була здійснена Фондом Східна Європа за рахунок коштів, наданих Європейською комісією через Інститут Громадянського Суспільства.
22 липня 2016, 07:22
У чому сила об’єднання - дискутували в Шульгинській сільській раді
У рамках "Децентралізаційного марафону" консультанти Асоціації міст України завітали на інформаційну зустріч до села Шульгинка Старобільського району Луганської області, у якій взяв участь голова районної державної адміністрації Анатолій Іванович Гаркавий.
На сьогодні Шульгинська громада проявила ініціативу та пройшла перший етап об'єднання і створила спільну робочу групу для підготовки проекту рішення про добровільне об'єднання та створення Шульгинської ОТГ шляхом об'єднання Шульгинської сільської, Байдівської сільської та Хворостянівської сільської рад.
Експерт АМУ з правових питань Сергій Тихоновський поінформував учасників зустрічі про норми діючого законодавства у сфері децентралізації та наголосив про невідповідність Шульгинської ОТГ існуючому Перспективному плану формування територій громад Луганської області, що вносить відповідні ризики в процес функціонування та державної підтримки цієї ОТГ.
Людмила Євсєєва, експерт з бюджетної децентралізації, представила учасникам розрахунки прогнозного бюджету ОТГ. За результатами ознайомлення із прогнозним бюджетом у учасників зустрічі виникли питання щодо можливостей забезпечення якісних послуг з боку майбутньої ОТГ. Так, бюджет без трансфертів такої громади складатиме 3 811,29 тис.грн., без урахування трансфертів, ПДФО на одну особу складатиме 403,39 грн. на одну особу. З урахуванням трансфертів бюджет ОТГ може скласти 10 191,13 тис.грн.
Наталія Бойко, виконавчий директор Луганського РВ АМУ, зазначила про необхідність обґрунтованого вибору адміністративного центру майбутньої ОТГ, який обов'язково має бути центром економічного зростання.
Лариса Бичкова, керівник Агенції економічного розвитку Східного Донбасу, запропонувала доопрацювати наявний фінансово-економічні дослідження майбутньої громади для прийняття остаточного рішення.
21 липня 2016, 13:32
Увага прес-анонс! В Кремінській громаді відбудеться дискусія про можливості створення ОТГ
22 липня 2016 року в Кремінській громаді відбудеться дискусія за круглим столом стосовно створення та функціонування Кремінської об'єднаної територіальної громади. У заході приймуть участь керівництво району, заступник голови Луганської обласної військово-цивільної адміністрації Валерій Косинський, Кремінський міський голова Юрій Прокопенко. Захід відбудеться в рамках проекту «Експертний супровід проведення реформи місцевого самоврядування та об'єднання територіальних громад в Україні» Луганським регіональним відділенням Асоціації міст України. Підтримка цього Проекту була здійснена Фондом Східна Європа за рахунок коштів, наданих Європейською комісією через Інститут Громадянського Суспільства. В ході круглого столу будуть обговорені питання стосовно політики Луганської ОДА в сприянні створенню об’єднаних громад Луганської області, Про хід реформування місцевого самоврядування в Луганській області, переваги створення об’єднаних територіальних громад: отримання додаткових повноважень, ресурсів (результати фінансових показників Білокуракинської та Новопсковської ОТГ за І півріччя 2016 року), можливості створення ОТГ в Кремінському районі: за результатами обговорення із громадами.
20 липня 2016, 16:25
Старобільськ: децентралізаційний марафон продовжується...
У рамках "Децентралізаційного марафону" консультанти Асоціації міст України відвідали Старобільськ Луганської області та обговорили із сільськими головами Старобільського району можливості створення Старобільської об'єднаної територіальної громади.
В інформаційній зустрічі взяли участь голова районної державної адміністрації Анатолій Іванович Гаркавий та голова районної ради Кулачка Микола Олександрович.
Після розгляду правових питань об'єднання територіальних громад та ходу реформування в Луганській області забезпечення ОТГ професійними кадрами у зв'язку із збільшенням учасники ознайомилися із питаннями бюджетної децентралізації та бюджетом потенційної Старобільської об'єднаної територіальної громади.
На підставі Перспективного плану формування територій громад Луганської області Старобільська ОТГ має утворитися шляхом об'єднання Старобільської міської та 17 сільських рад. До об'єднання прогнозний сумарний бюджет всіх рад на 2016 рік складає 30341,84 грн. без урахування трансфертів, після створення бюджет ОТГ має складати 98016,45 грн. З урахуванням освітньої та медичної субвенції бюджет ОТГ збільшиться 193866,95 грн. При цьому ПДФ на одну особу складатиме 1482,17 грн., що майже на 700 грн. вище за середню по Україні.
Серед основних питань учасників турбували питання створення опорних шкіл та доля сільських шкіл, професійне забезпечення ОТГ, державна підтримка ОТГ. Учасники також ознайомилися із позицією керівництва району, а саме - в основі вибору адміністративного центру ОТГ має бути фінансово-економічне обгрунтування спроможності.
19 липня 2016, 20:11
Новопсковська ОТГ навчається розробці проектних листків
18 липня 2016 року в Новопсковській селищній раді відбулося навчання посадовців місцевого самоврядування розробці проектних листків. Цей захід відбувся в рамках проекту «Експертний супровід проведення реформи місцевого самоврядування та об'єднання територіальних громад в Україні» Луганського регіонального відділення Асоціації міст України, який здійснюється в рамках програми ЄС «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні», що реалізується Інститутом громадянського суспільства в партнерстві з Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом. Навколо 20 осіб прийняли участь у навчанні та обговорювали проекти, які увійдуть в основу Стратегії розвитку Новопсковської селищної об'єднаної громади до 2020 року. Серед цікавих проектів: 1) Створення освітнього округу та опорної школи Новопсковської ОТГ; 2) Впровадження ефективного енергоменеджменту та моніторингу енергоресурсів; 3) Упорядкування структури апарату селищної ради та створення нових виконавчих органів 4) Створення комплексної ефективної системи поводження з твердими побутовими відходами 5) Створення Центру надання адміністративних послуг 6) Затвердження Статуту та залучення громадськості до управління 7) Підтримка сільськогосподарських кооперативів з метою зниження виробничих витрат та максимізації ціни продажу сільськогосподарської продукції 8) Розбудова соціальних мереж сільської громади шляхом встановлення ділових зв'язків, пропагування локальних ініціатив, фандрайзинг тощо. На наступний день керівник проекту Наталія Бойко відвідала сільськогосподарський кооператив "Слобожанський" для беспосереднього вивчення проблематики та пропозицій від керівництва кооперативу. Микола Романченко зазначив, що розвиток сільського господарства - це пріоритетний напрямок розвитку Новопсковської ОТГ. І саме головне - відродження тваринництва. Серед проблем - втрата ринків на території окупованого Донбасу (збут м'яса до переробних підприємств Луганська). Серед основних проектів майбутнього розвитку ОТГ - підвищення рівня знань та залучення громадськості до управління громадою, проекти соціального партнерства, духовний розвиток молоді.
19 липня 2016, 16:17
Новопсковська об’єднана територіальна громада збільшує надходження до бюджету розвитку та впроваджує проекти місцевого економічного розвитку
Рішенням селищної ради від 17 червня 2016 року «Про внесення змін до бюджету Новопсковської селищної ради» було затверджено такий Перелік об’єктів, видатки на які у 2016 році будуть проводитися за рахунок коштів бюджету розвитку на суму 7 362 052 грн.:
придбання оргтехніки та меблів – 30 000 грн., капітальний ремонт КЗ ДНЗ ясла-садок «Світлячок» - 15 734 грн., придбання обладнання для дитячого майданчика ДНЗ «Світлячок» - 32 000 грн., капітальний ремонт покрівлі двоповерхової будівлі КЗ «ДНЗ ясла-садок «Світлячок» - 391 416 грн., капітальний ремонт ДНЗ «Дзвіночок» (утеплення фасаду) – 179 660 грн., придбання обладнання для дитячого майданчика ДНЗ «Дзвіночок» – 32 000 грн., ., капітальний ремонт будівлі КЗ «ДНЗ «Теремок» - 15 734 грн., придбання дитячого та спортивного обладнання – 513 165 грн., капітальний ремонт тротуарних доріжок по вул. Магістральна – 488 699 грн., по вул. Шкільна – 114 066 грн., будівництво цвинтаря – 3 395 290 грн., впровадження вуличного освітлення за інноваційними технологіями, встановлення фотомодулей на опорі – 30 275 грн. і 138 015 грн., придбання меблів та обладнання для закладів культури – 125 000 грн., реконструкція даху КЗ «Новопсковський селищний будинок культури» по вул. Шкільна, 15 «б» - 360 975 грн., капітальний ремонт асфальтобетонного покриття вул. Газопроводська. Слобожанська, Українська, шкільна, кв. Тепличний смт.Новопсков, вул.Вишнева с.Осинове – 1 500 000 грн.
18 липня 2016, 13:10
Новопсковська об’єднана територіальна громада розширила штатну чисельність працівників селищної ради та її виконавчого органу з метою надання населенню якісних послуг
Рішенням Новопсковської селищної ради № 10/2 від 17 червня 2016 року затверджено структуру апарату Новопсковської селищної ради та її виконавчого органу. В результаті до структури та загальної чисельності апарату введено додатковий відділ культури, спорту та туризму у кількості 3 осіб. Дане рішення продиктоване необхідністю економічного розвитку ОТГ та виникло в результаті розробки Стратегічного плану економічного розвитку Новопсковської об’єднаної селищної громади до 2020 року. Робоча група зі стратегічного планування на підставі проведеного аналізу дійшла висновку, що економічне зростання Новопсковської ОТГ може базуватися на одному із стратегічних напрямів розвитку, а саме «Чисте довкілля – активний відпочинок, оздоровлення та туризм». Загальна чисельність апарату Новопсковської селищної ради та її виконавчого органу складає 36 осіб, серед яких відділ бюджетного та фінансово-господарського забезпечення - 9 осіб, відділ комунальної власності та земельних ресурсів - 7 осіб, відділ муніципальних послуг та правових питань - 9 осіб.
Стратегічний план розробляється в рамках проекту ««Експертний супровід проведення реформи місцевого самоврядування та об'єднання територіальних громад в Україні» Луганського регіонального відділення Асоціації міст України, який здійснюється в рамках програми ЄС «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні», що реалізується Інститутом громадянського суспільства в партнерстві з Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом.
17 липня 2016, 19:44
В Новопсковській ОТГ відбудеться семінар з навчання службовців розробці проектних листків
В Новопсковській ОТГ відбудеться семінар на тему "ЯК РОЗРОБИТИ ПРОЕКТНИЙ ЛИСТОК?" 18 липня 2016 року .
Захід відбудеться в рамках проекту ««Експертний супровід проведення реформи місцевого самоврядування та об'єднання територіальних громад в Україні» Луганського регіонального відділення Асоціації міст України, який здійснюється в рамках програми ЄС «Підтримка реформи місцевого самоврядування в Україні», що реалізується Інститутом громадянського суспільства в партнерстві з Фондом Східна Європа і фінансується Європейським Союзом. Контактна особа Наталія Бойко, boyko.amu@gmail.com, 050-281-45-68
15 липня 2016, 00:44
Застосування органами місцевого самоврядування законодавства в сфері освіти в умовах децентралізації обговорили під час практикуму на Луганщині у рамках проекту «ПУЛЬС»
14 липня у Сєвєродонецьку Луганської області відбувся практикум із застосування законодавства в сфері освіти в умовах децентралізації.
Захід відбувся в рамках реалізації проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (проект «ПУЛЬС»), що впроваджує Асоціація міст України за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку.
В заході взяли участь заступники міських (селищних) голів, начальники управлінь (відділів) освіти міст та селищ - членів ВАОМС «Асоціація міст України» Луганської області (21 особа).
Модератором практикуму виступила Ірина Цимбал, колишній директор департаменту освіти та науки Луганської обласної військово-цивільної адміністрації, ректор Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Під час практикуму проведений аналіз нормативно-правових актів Уряду та ОДА, що регламентують децентралізаційну реформу в освітній сфері:
- Постанова Кабінету Міністрів України №777 від 27.08.2010 р. «Про затвердження Положення про освітній округ»
- Постанова Кабінету Міністрів України № 79 від 20.01.2016 року (нова редакція Положення про освітній округ)
- Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1340 від 16.12.2015 року
- Наказ департаменту освіти та науки ЛОДА №48/1С від 24.02.2016 року
Необхідність реформування школи обумовлена відсутністю сучасного навчального обладнання, не готовності випускників шкіл до свідомого вибору життєвого шляху.
«Завданнями у сфері реформування освіти для місцевих органів влади є: організаційна підготовка до початку роз’єднання різних ступенів навчальних закладів системи загальної середньої освіти; створення (або збереження) відповідно до місцевих потреб за узгодженням з територіальними громадами різних видів навчально-виховних закладів; підготовка до проведення зовнішнього незалежного оцінювання після отримання базової середньої освіти і організація вступу до академічних і професійних ліцеїв випускників шкіл ІІ ступеня за показниками ЗНО; прогнозування потреб у педагогічних працівниках для забезпечення нової структури і змісту загальної середньої освіти; узгодження обсягів державного замовлення на підготовку педагогічних працівників; організація перепідготовки (додаткового навчання) вчителів початкової школи, учителів інтегрованих навчальних курсів. Тим більше, що всі дії підкріплені фінансовими ресурсами», - зазначила Ірина Цимбал.
У ході практикуму учасники обговорили проблемні питання створення освітніх округів та опорних закладів, а саме:
- аналіз діючої мережі та вивчення демографічної ситуації в громадах;
- аналіз та забезпечення ресурсів для створення й розвитку матеріально-технічної бази загальної середньої освіти;
- розроблення проектів регіональних планів оптимізації мережі навчальних закладів системи загальної середньої освіти
- обговорення проектів планів оптимізації мережі навчальних закладів з територіальними громадами та працівниками системи освіти
- уточнення планів оптимізації мережі навчальних закладів
- забезпечення управлінсько-організаційного супроводу підвищення кваліфікації педагогів загальноосвітніх навчальних закладів.
Ткачова Тетяна Миколаївна, в.о. директора освіти та науки ЛОВЦА поділилась результатами проведення обласного конкурсу на створення опорних закладів, про перерозподіл видатків державного бюджету для здійснення методичного та матеріально-технічного забезпечення діяльності цих закладів та обсяги освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам. «Я пропоную розглядати опорну школу трохи ширше. Це повинна бути школа XXI століття і це повинна бути школа майбутнього», - зазначила Тетяна Ткачова.
Марина Донцова, начальник відділу освіти Попаснянської РДА поділилася досвідом підготовки конкурсів на кращу опорну школу та розповіла про створення опорних шкіл у Попаснянському районі.
Тихоновський Сергій Гаврилович, експерт АМУ з правових питань зазначив про необхідність системної роботи та узгодження створення освітніх округів та опорних шкіл із Перспективним планом формування територій громад Луганської області.
За підсумками обговорення були затверджені певні рекомендації щодо створення освітніх округів та опорних закладів на Луганщині:
1.Необхідна розробка плану створення освітніх округів на території всієї Луганської області (частині підконтрольній українській владі).
2. Опорні школи мають брати участь у складанні карти доріг, які слід відремонтувати, бо йдеться про життя 30–40 дітей, які будуть їхати в шкільному автобусі. Причому мова повинна йти не тільки про покриття доріг, а й про створення лісозахисних смуг на випадок снігопадів, які паралізують довезення учнів до школи вчасно та безпечно.
3.Необхідно створення зразкових опорних закладів, які повинні стати зразком інновацій у навчальному процесі, викладанні, педагогічній думці. Ініціативу створення мають проводити на місцевому рівні.
4. Необхідно на Луганщині об’єднати малокомплектні школи до 1 вересня 2016 року.
5. Паралельно зміни мають відбутися у самій системі керівництва освітою «на місцях», тобто райвно мають поступитися місцем відповідним органам об’єднаних територіальних громад, які керуватимуть освітою.
|| Наступна сторінка
Сторінки:
Архів по роках:
Sub_Class with id 0 does not exist
|
|
|
|