29 квітня 2004,15:40
Тенденція скорочення кількості збитковості підприємств в Луганській області носить постійний і стійкий характер.

Тенденція скорочення кількості збитковості підприємств в луганській області носить постійний і стійкий характер. За підсумками минулого року 57% суб'єктів господарської діяльності отримали прибуток в сумі 1млрд. 32,2 млн.грн. і відповідно 43 % підприємств спрацювали зі збитками в сумі 1млрд. 283,1 млн.грн. Сальдо фінансових результатів - 250 млн.грн. збитків скоротилося порівняно з 2002 роком в 2,4 рази. В січні-лютому 2004 року тенденції стабілізації підтвердились: 54 % підприємств отримали від звичайної діяльності до оподаткування 286,5 млн.грн. прибутку, 46 % - допустили збитки в сумі 135,8 млн.грн. Позитивне сальдо фінансових результатів склало 150,7 млн.грн., проти від`ємного значення у відповідному періоді минулого року 110,8 млн.грн.
В області, за розпорядженням голови Луганської облдержадміністрації, на початку цього року створено робочу група по координації дій органів виконавської влади по вивченню причин збиткової діяльності підприємств області. Робоча група працює по шести основних напрямках. Серед них аналіз діяльності підприємств регіону, де оптимізуються податки, підприємств, що потребують на практичну допомогу по стабілізації фінансово-виробничої діяльності, планово-збиткових підприємств, а також таких, де потрібен аналіз причин неефективної роботи і визначення перспектив роботи з урахуванням запитаної їх продукції на внутрішньому і зовнішньому ринках. Крім цього, у поле зору робочої групи підпадають підприємства, що проходять процедуру відновлення платоспроможності або банкрутства, та підприємства, що самостійно реалізовують бізнес-плани і програми фінансового оздоровлення.
Головним управлінням економіки облдержадміністрації проведено аналіз причин збиткової діяльності підприємств Луганської області за 2003 рік. За його результатами Луганською облдержадміністрацією підготовлені питання та пропозиції, які вимагають рішення Кабінетом Міністрів України, Верховної Ради України. Вони стосуються, зокрема зміцнення фінансового стану підприємств, що входять в систему Мінпаливенерго, ухвалення Верховною Радою України внесення змін до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств із змінами та доповненнями в частині надання податкових пільг для підприємств, що залучають інвестиції і кредитні ресурси на розробку високотехнологічних видів продукції, нових технологій, технічне переобладнання діючих потужностей”, а також подовження дії пільгового коефіцієнта по платі за спецводокористування для підприємств житлово-комунального господарства. Крім того, пропозиції облдержадміністрації стосуються відміни в установленому порядку статті 6 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств» щодо перенесення балансових збитків не компенсованих прибутком на кінець року на зменшення об'єкту оподаткування та розгляду питання про встановлення в рамках Національної комісії по регулюванню тарифів на енергоносії єдиного по Україні тарифу в тому числі і на житлово-комунальні послуги. Також область підготувала пропозиції по стабілізації роботи ДП ВО «Луганський верстатобудівний завод” і щодо розгляду питання про об'єднання бухгалтерського і податкового обліку і звітності. Луганська облдержадміністрація вважає за необхідне створення незалежного Аналітичного центру з територіальними підрозділами в регіонах з метою здійснення постійного моніторингу фінансових результатів суб'єктів підприємницької діяльності, оперативного реагування на негативні процеси, що відбуваються, і своєчасного вживання попереджуючих заходів. Незалежний аналітичний цент має акумулювати звітність суб'єктів господарювання, Держкомстату, контролюючих органів, проведення комплексного аналізу фінансово-господарської діяльності, щоквартальної підготовки інформаційних матеріалів і пропозицій щодо коригування економічної політики Кабінету Міністрів України і обласних держадміністрацій.