Головним Луганським обласним управлінням у справах захисту прав споживачів посилено контроль щодо надання послуг та виконання робіт споживачам. В І півріччі поточного року спеціалістами управління перевірено 231 суб’єкт підприємницької діяльності. Найбільша кількість порушень встановлена на підприємствах, які надають комунальні послуги, послуги пасажирського автомобільного транспорту, побутові послуги: перукарські послуги, виробництво меблів, встановлення пластикових вікон, ремонт мобільних телефонів.
Особлива увага приділялась проведенню роботи щодо посилення контролю якості надання комунальних послуг. Встановлено, що при наданні неякісних житлово-комунальних послуг, не здійснюються перерахунки розміру плати за надання послуги за ініціативою власника житла.
Підприємства теплозабезпечення міст Рубіжне, Біловодськ, Попасна здійснювали діяльність із застосуванням засобів вимірювальної техніки з минулим терміном повірки, що не дозволяє здійснювати контроль за температурним режимом, тиском гарячої води.
Житлово-експлуатаційні контори міст Луганська, Лисичанська, Алчевська, Рубіжного, Ровеньки, Перевальського району надавали комунальні послуги з порушенням Правил користування приміщеннями житлових будинків і прибудинковими територіями: відсутність догорів із споживачами, несвоєчасне вивезення побутового сміття, не якісне здійснення заходів по підготовки житлового фонду до зимового періоду.
За втручанням управління споживачам за недодані та неякісні послуги з теплопостачання здійснено перерахунків на суму 101,3 тис.грн.
Здійснено 21 тематична перевірка суб’єктів господарської діяльності, які надають послуги пасажирським автомобільним транспортом, в тому числі 3 спільно з управлінням транспорту та зв’язку облдержадміністрації, 4 - з органами дорожньої автоінспекції, 6 - з ДП “Луганськстандартметрологія”. В ході перевірок були виявлені порушення Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту. Транспортні засоби не відповідали вимогам стандартів, у салонах автобусів відсутня необхідна, доступна, достовірна і своєчасна інформація для споживачів, транспортні підприємства не забезпечені технологічною і нормативною документацією. При здійснені міжміських перевезень маршрутні автобуси не дотримувались графіків руху, в міжміських автобусах відсутня нумерація місць.
В сфері побутових послуг споживачам не надається інформація про виконавця послуг, ціни та тарифи, гарантійні зобов’язання. Понад 100 підприємствам було надано приписи про тимчасове припинення надання відповідних послуг та вилучення із застосування в наданні послуг препаратів, матеріалів, електроінструментів. При здійснені ремонту побутової техніки, мобільних телефонів, виготовленню меблів найчастіше порушаються терміни виконання замовлень.
В рамках контролю за діяльністю підприємств у сфері реклами спеціалістами управління перевірено 316 рекламоносіїв. За порушення заведено 12 справ, прийнято 9 рішень про заборону, коригування реклами, накладено штрафів на суму 4,7 тис. грн.
|