„Кожна держава повинна мати чітко визначений та захищений кордон, а якщо ні- то виникають проблеми, які маємо, наприклад, на луганській дільниці”, – заявив голова Державної прикордонної служби України Микола Литвин в інтерв’ю луганським журналістам. За його словами, на ділянці Луганського прикордонного загону наявна проблема термінової демаркації та інженерного облаштування кордону. Якщо західні кордони України об лаштовані ще за часів радянського Союзу, то українсько-російський кордон новий, має велику протяжність і потребує особливої уваги. Щодо демаркації, то Микола литвин зазначив, що це прерогатива Міністерства зовнішніх відносин України, яке разом з російськими колегами повинно домовитися про порядок та терміни робіт з демаркації. За відсутності демаркації держкордону Луганським прикордонним загоном здійснено позначення його за допомогою інформаційних знаків „Державний кордон України: прохід, проїзд заборонено”, „Прикордонна смуга”, та „Контрольований прикордонний район”.
Разом з тим, боротьба з контрабандою на державному кордоні тісно пов’язана з його інженерним облаштуванням. Відсутність загороджень призводить до спроб прориву контрабандистів через державний кордон. Таких спроб протягом 2005 року було понад 20-ти, в 7-ми випадках прикордонники були вимушені застосувати зброю. На даний час силами Луганського прикордонного загону за допомогою УМНС України, підприємств та установ Луганської області проведені роботи з виведенню з ладу 198 об’їзних шляхів, обладнано 40 прихованих спостережних пунктів, 22 вертолітні майданчики тощо.
Крім того, Микола Литвин наголосив на терміновій необхідності обладнання та відкриття нових пунктів пропуску через державний кордон. Для цього вже розроблено міжвідомчий план, за яким прикордонники, митники та Міністерство транспорту мають скоординовано активізувати роботу з розвитку інфраструктури пунктів пропуску.
|