За інформацією Головного Луганського обласного управління у справах захисту прав споживачів, протягом 2005 року фахівцями управління спільно з правоохоронними органами, податковою міліцією, екологічною інспекцією, представниками органів місцевого самоврядування проведено перевірки на дотримання норм закону «Про захист прав споживачів» на 2134 підприємствах господарської діяльності. У 2111 з них (98,9%) встановлено різні види порушень. Найчастіше - це обман покупців, реалізація товарів, які не відповідають вимогам нормативних документів, продаж товарів буз супровідних документів.
В цілому перевірено якість товарів і послуг на суму 5160,9 тис. грн., з них забраковано та знято з реалізації на суму 1746,9 тис. грн.
За порушення законодавства до адміністративної відповідальності притягнуто 2177 осіб, накладено штрафів на суму 197,3 тис. грн. До суб’єктів господарської діяльності застосовані фінансові санкції в сумі 438,6 тис. грн.
Так, із проінспектованих 3,7 тис. тонн продовольчих товарів – 26% забраковано та знято з реалізації як неякісні. Це переважно – м’ясні та молочні продукти, хлібобулочні вироби, фасована вода, безалкогольні та алкогольні напої.
Незадовільні якісні характеристики виявлено у 32% промислових товарів. Всього було перевірено 734 торгівельних підприємства на суму 3345 тис. грн.
Різноманітні порушення встановлено на кожній з 90 проінспектованих АЗС. За результатами перевірок до адміністративної відповідальності притягнуто 83 особи, накладено штрафів на суму 13,2 тис. грн. до 10 підприємств застосовані економічні санкції на сума 76,9 тис. грн. Матеріали 16 перевірок надіслані до контролюючих органів області, у тому числі п’ять – до правоохоронних.
Перевірена якість товарів та надання послуг на 11 ринках Луганська, Стаханова, Ровеньків, Алчевська, Брянки, Лутугино, Антрациту, Краснодону. Встановлено порушення у 383 суб’єктів господарської діяльності. Забраковано та знято з реалізації 63,6% продукції. 400 осіб притягнуто до відповідальності на суму 32,6 тис. грн. Застосовано економічних санкцій – 57,4 тис. грн.
На підприємствах, що надають послуги населенню найбільша кількість порушень серед тих, що спеціалізуються на побутових послугах: перукарські, ритуальні, ремонт взуття, виготовлення меблів на замовлення, встановлення пластикових вікон, ремонт мобільних телефонів.
|