Економічний результат діяльності Луганського територіального відділення АМКУ у 1 півріччі 2006 року становить 3,4 млн. грн. Про це заявив начальник територіального відділення Валентин Шапка на брифінгу, що відбувся сьогодні в облдержадміністрації для луганських журналістів. За його словами, за півроку антимонопольною службою виявлено та зупинено 79 порушень, стягнуто понад 50 тис. грн. штрафів, а також встановлено 3,3 млн. грн. нанесеного збитку через зловживання монопольним положенням. Економічний ефект від припинення та запобігання порушень конкурентного законодавства для бюджетів усіх рівнів, підприємств та осіб з урахуванням проведених перерахунків склав понад 2 млн. грн.
На брифінгу Валентин Шапка розповів про дотримання конкурентного законодавства підприємствами житлово-комунального господарства в Луганській області. Він зазначив, що основними проявами зловживання в житлово-комунальній сфері області є встановлення завищених цін на товари чи послуги, що було б неможливо, якби на ринку комунальних послуг існувала конкуренція. Також частіше за все комунальники встановлюють різні ціни або інші умови до рівних між собою споживачів без об’єктивного виправдання причин, при укладанні зі споживачем договорів встановлюють додаткові обов’язки, які на відносяться до предмету договору, нав’язують додаткові невиправдані платні послуги, які не потрібні споживачеві, та обмежують виробництво своїх товарів чи послуг або частково чи повністю відмовляються від їх реалізації, при тому що інших джерел придбати їх у споживача просто немає.
Серед прикладів виявлених антимонопольниками порушень Валентин Шапка назвав дії ВАТ „Луганськгаз”, яке невиправдано включало у ціну побутових лічильників природного газу вартість проведення вхідного контролю та стягувало платню за обов’язкове проведення вхідного контролю лічильників, які на це не потребували. Луганське міське комунальне підприємство „Теплокомуненерго” стягувало плату за те, що намагалося змусити споживачів отримувати від цього підприємства технічну документацію на переобладнання централізованого опалення квартири під час встановлення автономного опалення. При цьому квартира була на балансі житлово-експлуатаційного підприємства, яке вже видало цим споживачам відповідні папери. Це ж підприємство „Теплокомуненерго” порушило антимонопольне законодавство, ввівши платну послугу з пломбування приладів обліку гарячої води, коли споживачеві це не потрібно, бо він і так платить за гарячу воду, якщо вона є, відповідно до показань лічильника. Серед порушників і ще один монопольних – обласне комунальне підприємство „Луганськвода”, яке нормативно необґрунтовано займалося видачею технічних умов на встановлення квартирних водомірів мешканцям багатоквартирних будинків, в яких внутрішньобудинкові комунікації встановлені за типовими проектами.
За словами Валентина Шапки, антимонопольні органи також беруть участь у регулюванні діяльності монопольних формувань. Це стосуються й формування цін та тарифів на житлово-комунальні послуги. Разом з тим начальник Луганського територіального відділення АМКУ підкреслив, що встановлення розмірів цін та тарифів є прерогативою органів місцевого самоврядування, а контроль за дотриманням цінової дисципліни – це компетенція Держінспекції з контрою за цінами. „Антимонопольним органам дані повноваження контролювати питання, пов’язані з порядком формування тарифів, граничних рівнів рентабельності, щоб монополісти, перш за все, дотримувалися норм Закону України „Про природні монополії”, - зауважив він.
|