6 вересня 2006 року було прийнято розпорядження в.о. голови обласної державної адміністрації «Про стан заборгованості із заробітної плати за І півріччя 2006 року, перспективи та завдання щодо її погашення до кінця року».
За січень-червень 2006 року фонд оплати праці всіх працівників склав 3501,8 млн. грн, або 129,5% по відношенню до відповідного періоду 2005 року, середньомісячна заробітна плата по області - 956,84 грн, що більше показника аналогічного періоду 2005 року на 31,2%, середній розмір заробітної плати у червні 2006 року - 1032,88 грн і перевищив рівні мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму для працездатних осіб, відповідно, у 3 та 2,1 раза.
Разом із тим спостерігається негативна тенденція нарощування заборгованості з виплати заробітної плати. Загальна сума боргу на 01.07.2006 становила 113,2 млн. грн, що на 33,5% більше, ніж на 01.01.2006. У першому півріччі зростання допущено у вугільній промисловості – на 56,3%, сільському господарстві – на 20,5%, будівництві – на 20,5%, легкій промисловості – в 2,2 раза, підприємствами хімічної галузі – в 36 разів, підприємствами з виробництва гумових та пластмасових виробів – у 14 разів, електроенергії, газу та води – в 10 разів.
На економічно-активних підприємствах сума боргу із заробітної плати становила 61,0 млн. грн, що на 32%, або на 14,8 млн. грн більше, ніж у попередньому місяці й на 46%, або на 19,2 млн. грн більше, ніж на 1 січня 2006 року.
З метою скорочення заборгованості із виплати заробітної плати та ліквідації її на економічно-активних підприємствах, облдержадміністрацією вжиті заходи щодо її погашення до кінця року в повному обсязі.
Зростання суми боргу пов’язане, головним чином, із зростанням заборгованості за основними державними вугледобувними підприємствами внаслідок недофінансування із держбюджету. Крім того, у зв’язку з невідповідністю діючих тарифів собівартості наданих послуг та несвоєчасними платежами за них населення, протягом червня 2006 року збільшили борги теплопостачальні підприємства житлово-комунального господарства.
Галузеві управління обласної державної адміністрації не налагодили ефективну взаємодію з відповідними міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади щодо погашення заборгованості по заробітній платі та виявили пасивність в ініціюванні перед ними питань щодо вжиття заходів з відновлення платоспроможності суб’єктів господарювання-боржників шляхом досудової санації, безповоротної державної допомоги з державного бюджету.
Не знайдені ефективні шляхи стабілізації роботи з ліквідації заборгованості при застосуванні Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”.
Недостатньо проводиться робота із зазначених питань з підприємствами–боржниками недержавної форми власності.
Станом на 1 липня 2006 року серед регіонів області збільшилися борги із заробітної плати в містах: Первомайську (в 4,8 раза), Краснодоні (в 2,1 раза), Ровеньках (в 1,7 раза), Стаханові (в 1,6 раза), Брянці (на 51,1%), Рубіжному (на 47,9%), Красному Лучі (на 40,5%), Кіровську (на 34,8%), Антрациті (на 29,8%), Луганську (на 26,1%), Лисичанську (на 25,8%), Свердловську (на 12,1%), Сєверодонецьку (на 5,4%) та районах: Старобільському (в 2,2 раза), Станично-Луганському (в 2,1 раза), Кремінському (в 2 рази), Новопсковському (в 1,7 раза), Біловодському (на 56,5%), Свердловському (на 51,8%), Перевальському (на 27%), Міловському (на 26,8%), Лутугинському (на 22,2%), Сватівському (на 19,4%), Слов’яносербському (на 12,3%), Новоайдарському (на 9,3%), Марківському (на 7,5%), Попаснянському (на 7%).
За допущене зростання за І півріччя 2006 року заборгованості із заробітної плати вжиті відповідні заходи. Так, Головному управлінню економіки облдержадміністрації спільно з Луганським обласним відділом з питань банкрутства Мінекономіки України доручено проаналізувати стан виконання арбітражними керуючими ліцензійних умов провадження господарської діяльності арбітражних керуючих у частині розрахунків із заробітної плати з працівниками підприємств, що проходять процедури відновлення платоспроможності. У разі виявлення порушень арбітражними керуючими ініціювати в установленому порядку вжиття відповідних заходів до них, у тому числі позбавлення ліцензій. Головним управлінням: промисловості та розвитку інфраструктури, агропромислового розвитку, управлінням: транспорту та зв’язку, містобудування та архітектури, житлово-комунального господарства облдержадміністрації проаналізувати причини зростання темпів заборгованості із заробітної плати за перше півріччя поточного року, невиконання графіків скорочення боргів на підприємствах та внести пропозиції щодо притягнення до відповідальності їх керівників або ініціювати питання про розірвання контрактів з ними.
|