«В ході засідання Ради Національної Безпеки та Оборони України докладно розглянуто й стан справ у житлово-комунальному господарстві країни, в якій сьогодні існує багато проблем»,- повідомив голова облдержадміністрації. За його словами, сьогодні фінансування галузі становить 0,5% проти нормативних 4,4% ВВП. «На Луганщині ж ситуація залишається складною. Повністю зруйнована система планово-попереджувальних робіт з капітального ремонту житлового фонду. За останні 10 років лише по Луганській області на ці цілі виділялося щорічно в середньому від 7,0 до 14,0 млн грн, що становить 9-12 відсотків від нормативу. Через перевантаження місцевих бюджетів соціальними витратами видатки на капітальний ремонт житла щорічно скорочуються. Якщо у 1996 році на 1 квадратний метр загальної площі вони складали 13 грн., то у 2005 році – всього 0,5 грн. У поточному році за розрахунками нормативні мінімальні витрати на капітальний ремонт повинні бути 83,5 млн. грн., фактично у місцевих бюджетах передбачено лише 10,2 млн. грн., або 12,2%. Тільки за один рік ремонт не в повному обсязі склав 73,3 млн. грн. У цьому – головна причина низької якості послуг ЖКГ, що об\'єктивно приводить до незадоволення населення рівнем цих послуг та, як наслідок, до зниження платіжної дисципліни за комунальні послуги. Адже ми не повинні забувати і про те, що оцінка діяльності всіх гілок влади залежить у тому числі й від якості організації житлово-комунального обслуговування. На жаль, в державі взагалі не існує системи накопичення коштів на проведення капітального ремонту житлового фонду у відповідності до п.7 ст.9 Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду». Більш того, цим законом передбачалося збереження державних дотацій на обслуговування, утримання та ремонт житлового фонду на період до впровадження реформи оплати праці. Таким чином, виникає ситуація, коли населення через низькі доходи не взмозі оплачувати комунальні послуги в повному обсязі, що призвело до скорочення фінансування ЖКГ. У той же час у органів місцевого самоврядування відсутня будь-яка мотивація, і навіть реальна спроможність якось виправити ситуацію за рахунок місцевих бюджетів, тому що Бюджетним кодексом місцеві програми житлово-комунального господарства віднесені до витрат, що не враховуються в розрахунках міжбюджетних трансфертів. Враховуються витрати на одне ліжко-місце, на шкільне місце, тощо – у той же час не береться до уваги наявність квадратних метрів житла на балансі органів місцевого самоврядування, не враховується специфіка шахтарських міст, що складаються з віддалених на десяток кілометрів друг від друга селищ, та інші особливості територій. Між тим, тільки в Луганській області за останні п’ять років передано в комунальну власність від ліквідованих вугільних підприємств понад 15 млн. кв. метрів житла без відповідного ремонту та будь-яких фінансових зобов’язань. Станом на сьогодні в цій сфері недофінансовано більш як 100 мільйонів гривень, які були передбачені проектами закриття вугільних підприємств та передачі соціальної сфери в комунальну власність.»,-підкреслив Облександр Антіпов. За його словами, того ж дня він провів зустріч із заступником міністра палива та енергетики Юлієм Йоффе, в ході якої досягнуто домовленності про виділення суми більш як півмільйона гривень для вирішення проблем із опаленням в тих будинках міста Перевальськ які понад 6 років не одержували тепла . |