У 2006 році до Луганської обласної державної адміністрації надійшло 6834 звернення громадян, що на 35,6% менше ніж попереднього року. Від Секретаріату Президента України за минулий рік надійшло 1650 звернень, або менше на 11,2%, від Кабінету Міністрів України – 952 (на 20,7%), від Верховної Ради України – 193 (на 2,7% більше). Облдержадміністрацією отримано 1137 колективних звернень, або на 15,1% більше до 2005 року.
Більшість питань, які порушувались в зверненнях, стосувались комунального та дорожнього господарства. Найбільш актуальними були питання експлуатації та ремонту житлового фонду, забезпечення житлом громадян пільгової категорії. 1125 звернень або 16,5% стосувались соціального захисту населення, в яких громадяни нарікали на низький рівень пенсій та встановлених компенсацій, неспроможність сплатити витрати на лікування та комунальні послуги, зверталися з проханням надати матеріальну допомогу тощо. Також мешканців області турбували питання праці, забезпечення законності та правопорядку, охорони здоров’я. Всього за 2006 рік було порушено 6888 питань, що на 37,7% менше ніж минулого року.
Особистий прийом громадян керівництвом облдержадміністрації здійснювався згідно із затвердженим головою облдержадміністрації графіком. Для цього було обладнане окреме приміщення та вхід з пандусом для громадян з фізичними вадами. Для зручності відвідувачів прийом проводився у поза робочий час і вихідні дні.
Згідно з вимогами чинного законодавства розгляд звернень інвалідів Великої Вітчизняної війни (52 заяви та скарги) здійснювався особисто головою облдержадміністрації. В основному, ветерани скаржилися на незадовільну якість надання медичної та матеріальної допомоги, пільг на оплату житлово-комунальних послуг і палива. Особлива увага приділялася також розгляду звернень ветеранів війни та праці, інвалідів, непрацездатних, постраждалих унаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, багатодітних сімей, одиноких матерів та інших категорій громадян, які потребують соціального захисту.
На базі ліквідованої Регіональної приймальні Президента України створено громадсько-правову приймальню обласної держадміністрації за участю працівників обласного управління юстиції, відділів апарату й управлінь облдержадміністрації, під час якого населенню області надаються консультації та практична допомога щодо забезпечення правового захисту їх конституційних прав і свобод. Приймальня працює щоденно з 9 до 18 години, у суботу - з 9 до 14 години, неділя – вихідний.
Поряд з цим, громадські приймальні Президента України в містах обласного значення та районах області реорганізовані у громадські приймальні органів місцевої виконавчої влади та місцевого самоврядування. Станом на 10 січня поточного року громадські приймальні райдержадміністрацій діють у 13 районах. У Кремінському, Новопсковському, Перевальському та Старобільському районах ведеться робота щодо їх відкриття.
У більшості міст і районів області, в тому числі й у Луганській обласній держадміністрації, діють юридичні консультації для роз’яснення конституційних прав і свобод людини та надання безкоштовних консультацій з правових питань.
|