05 квітня 2007,08:44
За дитячими будинками сімейного типу – перспектива розвитку інтернатної системи регіону. – Ірина Цимбал.

„За дитячими будинками сімейного типу – перспектива розвитку інтернатної системи регіону”, – переконана начальник управління освіти та науки Луганської облдержадміністрації Ірина Цимбал. Вона зазначила, що проблема соціального сирітства стає все актуальнішою. Так, якщо на початок 2007 року в інтернатах області налічувалося 1551 дитина сирота, то зараз їх 1601 дитина.
„Заклади інтернатного типу в теперішньому їх вигляді є, у певній мірі, інструментом ізоляції знедолених дітей від суспільства”, – вважає Ірина Цимбал. Будучи відстороненими від своїх однолітків, що проживають у сім’ях, ці діти позбавлені права вибору у спілкуванні. По закінченні закладу вони часто виявляються нездатними адаптуватися в суспільстві, відчувають свою відчуженість і непотрібність. За словами начальника управління освіти та науки облдержадміністрації, для викорінення цієї проблеми необхідно поступово розмежувати місце проживання дитини і місце її навчання. Проживати вони можуть в інтернаті, але вчитися повинні у звичайних навчальних закладах. Без такого кроку соціалізації дітей, у тому числі й дітей з особливими потребами, проблема залишиться на рівні розмов. Необхідна програма конкретних дій з цього приводу.
Крім того, Ірина Цимбал висказалася за паралельний розвиток дитячих будинків нового типу. Цей процес на Луганщині вже розпочато. Так, рішенням сесії обласної ради до обласної комунальної власності прийнято Іллірійський дитячий будинок “Надія – дітям”, де будуть проживати, виховуватись 20 дітей-сиріт, а навчатимуться вони у Ново-Павлівській середній загальноосвітній школі. Також у цьому році здійснено перший випуск Луганського обласного дитячого будинку “Повір у себе”, який раніше був Центром соціальної адаптації для дітей-сиріт. Усі діти здобули спеціальність, працевлаштовані, забезпечені житлом. Цей заклад створено спільно з австрійськими гуманітарними організаціями для випускників спеціальних шкіл-інтернатів для дітей з особливими потребами з метою їх профорієнтації та соціальної адаптації.