Робота із зверненнями громадян була і залишається одним із основних напрямків діяльності головного управління Пенсійного Фонду України в Луганській області та його структурних підрозділів і спрямована на забезпечення громадянами конституційного права на звернення, створення належних умов для реалізації цього права. Постійно вживаються заходи щодо покращення роботи, ґрунтовного та всебічного розгляду питань, які порушуються громадянами перед органами Пенсійного фонду, удосконалюються форми та методи роботи.
За 1 півріччя 2007 року спостерігається тенденція значного зростання кількості як письмових звернень, так і на особистих прийомах громадян. Це пояснюється рядом причин: з 1 січня 2007 року органам Пенсійного фонду України передано функції з призначення і виплати пенсій окремим категоріям громадян; у зв’язку з прийняттям Постанов Кабінету Міністрів щодо підвищення розмірів пенсій з урахуванням росту середньої заробітної плати в порівнянні з минулим роком; поступове зростання прожиткового мінімуму зрівнює розмір пенсії більшої чисельності громадян різних категорій; можливість проведення перерахунків, які впливають на розмір пенсій лише працюючих пенсіонерів.
За 1 півріччя 2007 року до Головного управління надійшло 1573 письмових звернень громадян, що на 591 звернення або 60,1% більше, ніж за відповідний період минулого року. Безпосередньо від заявників надійшло 674 звернення, що більш у порівнянні з минулим роком на 327 або 94%, і їх питома вага у загальній кількості склала 42,8%. Від різних категорій військовослужбовців надійшло 314 заяв або 20%.Із них - 98 клопотань або 31,2% - було направлено за належністю до обласного військкомату.
Якісний аналіз звернень засвідчує, що в переважній більшості вони мають безпідставний характер: пенсії призначаються та виплачуються згідно з вимогами чинного законодавства України і підстав для їх підвищення немає, заявники у багатьох зверненнях порушують питання, які не належать до компетенції територіальних органів Пенсійного фонду України. Так, із загальної кількості надісланих звернень підстави для позитивного вирішення питань мали лише 52 звернення або 3,3%, 1521 заявнику надані роз’яснення вимог діючого пенсійного законодавства.
У головному управлінні особлива увага приділяється особистим прийомам, які здійснюються згідно з затвердженим графіком як керівництвом головного управління так і посадовими особами у робочий час, де громадянам надаються кваліфіковані роз’яснення. За 1 півріччя 2007 року на особистому прийомі керівництва та спеціалістів головного управління побувало 2172 громадянина, що більше у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 413 або на 23,4%.
З метою підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян в містах та районах області керівниками та спеціалістами головного управління здійснюються виїзні прийоми громадян. За 1 півріччя 2007 року було проведено 5 виїздів, де прийнято 186 громадян та надано ґрунтовні роз’яснення, поради, рекомендації.
На районному рівні продовжено проведення виїзних прийомів у сільських, селищних та міських радах, віддалених населених пунктах, на підприємства з метою роз’яснення та практичного застосування положень пенсійного законодавства. Графіки виїзду оприлюднені в засобах масової інформації. Активно проводиться ця робота управліннями Пенсійного фонду в Жовтневому районі м.Луганська, містах: Лисичанську, Кіровську, Ровеньках, районах: Краснодонському, Новоайдарському, Слов’яносербському. За 1 півріччя 2007 року на виїзних прийомах керівниками та спеціалістами підвідомчих управлінь було прийнято 4630 громадян, що більш на 1068 ніж у минулому році.
Для більш сприятливих умов спілкування з пенсіонерами на місцях працюють 27 окремо обладнаних громадських приймалень, які забезпечені належними умовами для прийому громадян (засобами зв’язку, комп’ютерною технікою з відповідним програмним забезпеченням). В головному управлінні, в районах та містах області функціонують “гарячі” телефонні лінії, лінії прямого спілкування з громадянами. Графіки їх роботи та номери телефонів оприлюднені в засобах масової інформації. В 12 управліннях діє диспетчерський зв’язок.
|