Стратегію подальшого розвитку державної служби в Україні обговорили учасники „круглого столу”, що відбувся сьогодні в Луганській облдержадміністрації. Керівники райдержадміністрацій, міськрад, представники кадрових служб державних органів, які діють на Луганщині, та науковці поділилися думками щодо запропонованих Головдержслужбою України для широкого обговорення двох законопроектів: Стратегії модернізації системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування та Закону України „Про доброчесну поведінку осіб, уповноважених на виконання функцій держави”.
„Мета цих ініціатив – це створення повноцінної ефективної системи неперервного професійного навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування, що відповідала б кращим європейським стандартам професійної освіти”, – заявив під час „круглого столу” заступник голови Луганської облдержадміністрації Сергій Тихоновський.
Під час обговорення завідувач магістратурою державного управління Східноукраїнського національного університету Євген Ахромкін зазначив, що на даний момент проект Стратегії розвитку держслужби носить більш концептуальний, ніж практичний характер. За його думкою, цей документ потребує на серйозні доопрацювання і головне – на належну фінансову та іншу ресурсну підтримку. Разом з тим він підкреслив, що одним з основних шляхів підвищення, ефективності державного управління в Україні, забезпечення його відкритості та прозорості є реформування системи професійного навчання державних службовців відповідно до європейських стандартів та впровадження у систему професійного навчання системи управління якістю, адже в країнах Євросоюзу саме модель оцінювання, а також критерії оцінювання за системою Європейського Союзу та стандарти якості є методологією для досягнення високого рівня результативності та ефективності роботи органів державної влади.
Учасники „круглого столу” також зазначили, що необхідно розробляти стандарти професійної діяльності державних службовців на засадах стратегічного планування діяльності державних органів із запровадженням результативного та ефективного обслуговування потреб населення. „При цьому результативність діяльності системи професійного навчання може бути досягнута за умови відповідності професійної підготовки та післядипломної освіти вимогам освіти для суспільства із запровадженням інноваційних технологій, творчого підходу та її безперервності”, – вважає директор Луганського обласного центру перепідготовки та підвищення кваліфікації держслужбовців Геннадій Чуніхін. За його думкою, зміст професійного навчання державних службовців повинен формуватися з урахуванням прогнозів соціально-економічного та політичного розвитку держави, освітньо-кваліфікаційних характеристик підготовки і професійно-кваліфікаційних характеристик посад державних службовців та реалізуватися через сукупність освітньо-професійних і професійних програм та забезпечення їх сертифікації. Результати професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування мають бути одним з основних чинників при їх просуванні по службі.
Крім того, на думку учасників „круглого столу”, необхідно запровадити єдине управління системою професійної підготовки та післядипломної освіти, удосконалити порядок формування та реалізації державного замовлення на професійну підготовку та післядипломну освіту та розробити систему об'єктивного оцінювання, діагностики, мотивації та професійної самореалізації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, у тому числі - оцінювання їх фахової підготовленості.
|