30 листопада в Луганську в Галереї мистецтв відбулось урочисте відкриття ювілейної виставки, присвяченої 50-річчю Луганської обласної організації Національної Спілки художників України. Творча спільнота луганських митців поєднує у сьогоденні мистецькі устремління кількох поколінь. Цим визначено жанрово-тематичне поле, утворене виставкою. У найбільшому за обсягом живописному розділі певне домінування краєвиду супроводжується розмаїттям його авторських версій, які розкривають необмеженість образних можливостей пейзажного жанру. Витончена емоційність живопису В.Скубака, кольорова експресія С.Іванникової, монументалізм К.Могилевського, традиційна ґрунтовність реалістичної поетики Заслуженого художника України С.Кондрашова, В.Коробова, Д.Фуліді, А.Смірнова, глибина станів і настроєвість О.Білобровського не заперечують можливостей краєвиду як форми образного осягнення вітчизняної історії і людської екзистенції або актуальних соціальних реалій.
Соціально-значущі теми опрацьовують у своїй творчості майстри старшого покоління Заслужений художник України І.Губський („Виборці й обранці”), Заслужений художник України В.Кікіньов („Небо плаче – шахтаря несуть”).
Певною ознакою часу є плідна данина знаково-символічній, метафоричній, фантазійній образності, якій віддають перевагу В.Санжаров, А.Швидкий, О.Яковлєв, О.Щиголев, Г.Назаров, А.Білобровський. Асоціативні можливості живописної абстракції є основою медитативних творів О.Коденка, геометричних композицій П.Борисенка, С.Нєколова. Жанр натюрморту представлений в експозиції творами Г.Мустакімова, С.Бугоркова, О.Дудника.
Вагоме місце належить у творчості луганських митців портретному жанру, в якому працюють К.Могилевський, В.Панич, В.Журавльов, С.Кондрашов („Мітрополит Луганський і Алчевський Іоаннікій”). Плідним є й портретний доробок луганських скульпторів, з яким знайомлять твори Е.Можаєвої, В.Закалюкіна, О.Редькіна (“М.Матусовський”, “Портрет Заслуженого архітектора України лауреата Шевченківської премії Г.Г.Головченка”).
Культурно-просвітницьку тему опрацьовують спільно Заслужений художник України М.Можаєв та Е.Можаєва (цикл скульптурних композицій “Просвітники” - “Б.Грінченко”, “В.Даль”, “Т.Шевченко”). Естетиці сакрального впродовж 1990-2000-х років присвячували свої твори Народний художник України Є.Чумак, К.Домненко. До медальєрного мистецтва звертаються у своїй творчості Е.Можаєва, О.Редькін (“70 років Стаханівського руху”, “В.Кошовий. 80 років”).
Графічний розділ знайомить з аквареллю А.Бондаря, І.Сержантової, гравюрами В.Ковиршина (з серії „Цирк”), монотипіями О.Яковлєва („Єва й Адам”).
Декоративне мистецтво репрезентоване гобеленами О.Язловської, керамічною пластикою В.Симоненка, С.Жиделя, дереворізьбленням Г.Хорошевського.
Окреме й самобутнє місце у мистецтві Луганщини посідає художнє проектування, у якому плідно працює Н.Монастирська. На виставці представлено реалізовані музейні проекти мисткині: експозиції меморіального музею Б.Грінченка, с.Олексіївка Перевальського району Луганської обл.; залу українознавства ЛІВД ім.Е.Дідоренка; музею СНУ ім. В.І.Даля.
Цього ж дня в колонній залі Луганської облдержадміністрації за участю керівництва області відбулось урочисте зібрання з нагоди 50-річчя від дня створення Луганської обласної організації Національної спілки художників України.
|