|
Олександр Антіпов | «Наша позиція щодо існуючого Закону про держзакупівлі була і залишається незмінною. На сьогодні ясно, що ситуація, яка склалася за останні два роки в системі державних закупівель, є абсурдною з точки зору не тільки економіки, але і здорового глузду, і часто завдає шкоди забезпеченню життєдіяльності регіону», - про це в інтерв’ю для ЗМІ області заявив голова Луганської облдержадміністрації Олександр Антіпов.
За його словами, минулого року багато товарів і робіт за кошти цільових субвенцій Кабміну, а це і матеріали для ремонту об'єктів ЖКГ, і виконання проектних робіт по реконструкції водоводів, отримувалися із запізненням, затягуванням процедур розгляду тендерних заявок, тому керівництву області часто доводилося втручатися в ці проблеми. Основними причинами виникнення такої ситуації губернатор назвав те, що положення згаданого Закону допустили на цей ринок монополіста - спілку громадських організацій, відому як Тендерна палата України. Закон же і дозволяє Тендерній палаті зберігти цей монополізм, що, по суті, і відбувалося минулого року. «Більш того, за різними оцінками, послуги, які надаються цими монопольними структурами, можуть коштувати до 10% вартості самої закупівлі, - підкреслив Олександр Антіпов. - Тобто, обсяг ринку монопольно наданих консультативних послуг може досягати, в цілому по країні, 6 млрд. грн. на рік!». Для порівняння губернатор відзначив: щоб виправити ситуацію в житлово-комунальному господарстві Луганської області необхідно вдвічі менше. «І хай з такою працею здобутих нами у минулому - позаминулому році субвенцій нам вистачало не на все, але цей неформальний 10-відсотковий податок ще більш ускладнював ситуацію», - сказав Олександр Антіпов.
«Припустимо, вартість закупівлі складає, наприклад, 150 тис. грн., до речі, приблизно стільки коштує теплопідвідна труба від котельні Східна до найближчого житла в Алчевську. В ході розгляду цієї закупівлі кожен учасник торгів повинен сплатити близько 23 тис. грн. З них 1300 грн. – це вартість тендерної документації (залежить від вартості закупівлі і визначається приватною структурою – Європейським консалтинговим агентством). Ще 12 тис. 375 грн. – це плата за внесення до тематичного каталогу учасників процедур і перебування в ньому. До цього ж додайте ще 500 грн. за витяг з названого каталогу при кожній участі в торгах. Далі, 5% вартостей закупівлі (тобто в нашому випадку – 7500 грн.) складає тендерне забезпечення. Ще близько 2 тис. грн. коштуватиме отримання найрізноманітніших довідок для представлення тендерної пропозиції. Нарешті, переможець процедури додатково повинен заплатити близько 3200 грн. за укладення договору (платиться на рахунок Європейського консалтингового агентства). Але ж підприємству, яке програло тендер, істотна частина цих коштів не повертається», - зазначив Олександр Антіпов. Також, на думку губернатора, значні витрати, яких учасник торгів повинен зазнати під час тендерних процедур, унеможливлюють участь в цьому процесі малого та середнього бізнесу. Адже саме тут, в держзамовленні, за словами Олександра Антіпова, і криється вагомий і більш ніж конкретний ресурс для надання державою допомоги підприємництву в становленні і розвитку бізнесу.
|