З метою перевірки діяльності ТОВ «Луганськвода» Луганську область відвідали представники Державної житлово-комунальної інспекції України.
Як повідомив перший заступник начальника Державної житлово-комунальної інспекції Володимир Кірюшин, створення ТОВ «Компанія «Луганськвода» на Луганщині викликало резонанс не тільки в регіоні, а й в Україні в цілому, обумовило інтерес до цього факту, зокрема, в урядових кругах та президентських колах. Водночас він визнав, що перевіряти в цілому «Луганськводу» зараз немає сенсу, бо вона почала функціонування тільки у серпні поточного року. Проте перевірка, проведена інспекцією, встановила певні порушення у роботі з водопостачання на території Луганської області.
За словами Володимира Кірюшина, Інспекція буде моніторити всі об’єкти на території України. Проте особливу увагу приділятимуть таким резонансним, як «Луганськвода», тем більш, що в Україні їх не так вже й багато. Тому вирішили з самого початку роботи цієї компанії спостерігати, як будуть розгортатися події, в тому числі у налагодженні безперебійного водопостачання та у формуванні тарифів. Володимир Кірюшин зазначив, що звинуватити «Луганськводу» в завишенні тарифів на послуги неможливо і некоректно, оскільки компанія зараз працює за старими тарифами, затвердженими Луганською облрадою ще для обласного комунального підприємства «Луганськвода». Ці тарифи вже зараз не покривають витрати компанії і є збитковими.
Володимир Кірюшин зазначив, що перша перевірка Держінспекцією «Луганськводи» торкнулася роботи її департаментів у ряді міст Луганської області − Красного Луча, Молодогвардійська та Краснодона.
В Красному Лучі виявлено ряд порушень. Серед них відсутність у міського департаменту «Луганськоди» дозволу на надання послуг населенню та невизначеність його як офіційного виконавця послуг. Населення міста отримує воду не в повному обсязі, не витримуються затверджені графіки водопостачання. Крім того, зафіксовано недоотримання містом встановлених нормативами обсягів води. «На таку ситуацію, звичайно, впливає поганий технічний стан водомереж, проте у водників є план заходів з покращення роботи щодо водопостачання міста і вони його впроваджують», − зазначив Володимир Кірюшин.
Щодо водопостачання у Молодогвардійську, то Володимир Кірюшин заявив про некомпетентність на непрофесійність роботи місцевого водоканалу. Це підприємство працює відокремлено, купуючи воду у «Луганськводи». Проте воно не тільки не оформило ліцензію на роботу та не визначено рішенням міськради виконавцем, але, за словами Володимира Кірюшина, не змогло надати обґрунтування своїх тарифів, плани розвитку та діяльності підприємства, графіки подачі води населенню. Вода у місті подається всього 5-6 годин на добу при майже 100-відсотковому рівні сплати за надані послуги. «Матеріали перевірки будемо надсилати до прокуратури», − заявив перший заступник начальника Державної житлово-комунальної інспекції України.
Діяльність водопостачальників Краснодону Володимир Кірюшин оцінив як найбільш перспективний напрямок вирішенні проблем надання якісних та кількісних послуг населенню Луганщини. Тут вже два роки ведеться робота з видобування води із власних джерел. Місто бере довгостроковий кредит у Міжнародного Банку Розвитку та Реконструкції і через 3-5 років перейде до вирішення проблеми якості води, повністю вирішивши проблеми недопостачання та подачі води за графіками.
За результатами проведеної перевірки надані приписи, в яких зазначено конкретні заходи з виправлення та усунення встановлених порушень та терміни їх виконання. «Ми даємо «Луганськводі» 5 місяців, щоб виправити становище, вирішити виявлені порушення правових та законодавчих норм», − зазначив перший заступник начальника Державної житлово-комунальної інспекції України Володимир Кірюшин. Він підкреслив, що Держінспекція має намір постійно моніторити діяльність ООО «Луганськвода».
«Співпрацюючи з Луганською облдержадміністрацією, ми доб’ємося сталої ритмічної роботи на всіх підприємствах водопровідно-каналізаційного господарства Луганської області», – певен Володимир Кірюшин.
|