Система функціонування Малої академії наук України в сучасних умовах потребує модернізації та чіткої систематизації. До такого висновку прийшли учасники Всеукраїнського чотириденного семінару-практикуму «Вплив освітньої системи МАН на формування наукового світогляду та пошукового мислення учнів загальноосвітніх навчальних закладів», що пройшов минулого тижня на Луганщині. Про це повідомляє центр зв’язків з громадськістю СНУ ім. В. Даля.
Зазначено, що механізм роботи повинен починатися з систематизації роботи МАНУ з усіма навчальними закладами, МОН, НАН тощо. При цьому систематизований пошук і робота з обдарованою молоддю в Україні ведеться фактично тільки державним позашкільним навчальним закладом Малої академії наук учнівської молоді.
Однак навіть ті позитивні зрушення, які можна побачити на полі діяльності цієї організації за декілька років, вимагають серйозної модернізації.
Сьогодні робота Малої академії наук сконцентрована в усіх 27 областях України. Всі вони діють як окрема юридична особа або входять окремим структурним підрозділом в інші позашкільні, вищі навчальні заклади, установи системи НАН України, Міністерства освіти і науки України, Академії педагогічних наук України.
Серед головних проблем результативності роботи учасники назвали відсутність чіткої державної підтримки. Так, наприклад, в торішніх правила прийому до вузів випускники МАНУ були позбавлені можливості пільгового вступу. Хоча саме вони повністю підготовлені до наукової діяльності та мають базовий рівень знань, що часто перевищує не тільки загальний рівень випускника школи, а й вступний стандарт вузів.
Слід зазначити, що Луганськ не випадково обрано місцем проведення семінару: Луганське відділення МАНУ, за словами директора державного позашкільного навчального закладу Малої академії наук учнівської молоді Оксена Лісового, має великий позитивний досвід роботи з науково-обдарованими дітьми і низку впроваджених інноваційних педагогічних проектів.
|