07 квітня 2010, 11:05

МОЗ рекомендує громадянам утриматися від придбання та вживання так званих електронних сигарет.

Останнім часом в деяких ЗМІ та на Інтернет-ресурсах з’являється багато інформації про так звані електронні сигарети. В цих матеріалах зазначається, що ці вироби представляють собою металеві трубки, в які вкладається картридж з нікотином і батарейка. Батарейка нагріває картридж, внаслідок чого нікотин випаровується і користувач може вдихати пари нікотину. При цьому не утворюються шкідливі для здоров’я продукти згорання, такі як смоли, чадний газ та інші. Електронні сигарети рекламують як безпечний засіб для припинення куріння тютюнових виробів або як альтернативу курінню тютюнових виробів у місцях, де забруднення повітря тютюновим димом заборонено.

В Україні, як і в багатьох інших країнах, поширення електронних сигарет зумовлено тим, що вони формально не підпадають ані під категорію медичних засобів, ані тютюнових виробів. Тому електронні сигарети поширюються без дозволу відповідних регулюючих органів.
Міністерство охорони здоров’я заявляє, що в Україні електронні сигарети не пройшли відповідних медичних випробувань і тому не можуть розглядатися як медичне обладнання. Про це повідомляє прес-служба МОЗ України за матеріалами Українського інституту стратегічних досліджень.
Проведені в Житомирському наркологічному диспансері випробування електронних сигарет, на які посилаються фірми, які поширюють ці вироби, проводилися без узгодження з МОЗ і не відповідають міжнародним стандартам таких випробувань, а тому не можуть розглядатися як докази їх ефективності як засобу для припинення куріння.
МОЗ України разом з іншими зацікавленими відомствами проведе роботу щодо відповідного регулювання поширення та реклами електронних сигарет. А зараз рекомендує громадянам утриматися від придбання та вживання так званих електронних сигарет, бо ці вироби не є безпечними для здоров’я і не пройшли відповідних випробувань в Україні. Також Міністерство охорони здоров’я України рекомендує всім засобам масової інформації утриматися від реклами цих виробів.