23 липня 2010, 11:11

Держлікінспекція МОЗ України інформує, як уберегтися від неякісних ліків.

Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів Міністерства охорони здоров’я України нагадує: для того, аби захистити себе та своїх близьких від фальсифікованих, неякісних та незареєстрованих лікарських засобів, споживачеві в першу чергу слід купувати лікарські засоби тільки в аптечних закладах та їх структурних підрозділах. Про це повідомляє прес-служба МОЗ України.

Ні в якому разі не слід користуватися при купівлі ліків Інтернет-послугами чи послугами «Укрпошти».
Серед основних ознак, за якими можна відрізнити фальсифіковані лікарські засоби є: ціна (нижче, ніж завжди), зміна звичайних ознак (якщо препарат має специфічні смак, запах або колір), упаковка (зміна звичайної упаковки або різниця в упаковках одного й того ж препарату).
Потребує особливої уваги також зовнішній вигляд упаковок лікарських препаратів. Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів МОЗ України займає принципову позицію у цьому відношенні – упаковка лікарського засобу повинна повністю відповідати вимогам аналітичної нормативної документації. Пацієнт перед тим як прийняти ліки повинен отримати всю необхідну первинну інформацію про термін придатності, умови зберігання, спосіб застосування на доступній мові, вже не говорячи про достовірність змісту, орфографічні помилки та розмір тексту.
Особливості української фармацевтичної галузі засвідчують про надходження значної частини фальсифікатів із-за кордону. Найчастіше фальсифікують дорогі лікарські засоби відомих іноземних виробників.
Держлікінспекція, спільно із територіальними підрозділами, здійснюючи контроль якості лікарських засобів не розмежовує їх на рецептурні та безрецептурні, оскільки всі групи лікарських засобів потребують пильного контролю.
Якщо Ви хочете поскаржитися на якість будь-якого лікарського засобу, необхідно написати скаргу на адресу Держлікінспекції або на адресу відповідної регіональної територіальної інспекції з контролю якості лікарських засобів.
У скарзі необхідно вказати повні ім’я, прізвище та по-батькові скаржника; місце проживання громадянина; чітко вказати сутність скарги, для чого вказати повну назву товару, номер серії товару, виробника, та додати чек за сплату; скарга може бути подана як окремою особою (індивідуальна), так і групою осіб (колективна); письмова скарга повинна бути підписана заявником чи заявниками із зазначенням дати. Без зазначення вказаних даних заява не розглядатиметься.