|
Александр Мурашко Дама с цветами 1918 г. | Сьогодні, 25 листопада 2010 року, у Луганському обласному художньому музеї відкрилася виставка живопису з фондів Національного художнього музею України «Мистецтво Срібного віку». Про це повідомляє управління культури і туризму Луганської облдержадміністрації.
У 9-му та 10-му залах експонуються твори українського образотворчого мистецтва з фондів Національного художнього музею України. Це живопис таких видатних українських митців кінця ХІХ – початку ХХ століття, як М.Д.Кузнєцов (1850-1929), М.М.Яровий (1864-1940), І.Ф.Селезньов (1856-1936) та інші. Двадцять авторів представлені портретним, жанровим, пейзажним живописом, картинами на міфологічні й казкові сюжети.
Портретисти О.Мурашко і Ф.Кричевський представляють нову генерацію українських митців, що з’явилася на початку ХХ століття. Так, портрет поетеси Марії Таїрової написаний О.Мурашком у стилі модерн. Нестандартною емоційною характеристикою моделі, композиційними та колористичними засобами художник зумів втілити у образі молодої талановитої поетеси ідею служіння Полігімнії, Музі високої поезії. Портрет Лазаря Бродського, цукрозаводчика, мецената і філантропа, автором якого є художник М.Кузнєцов, вирізняється об’єктивною характеристикою, простотою художніх засобів, монохромною палітрою.
Серед пейзажів привертають увагу картини із зображенням природи у різні пори року – «Рання весна», «Човни на берегу» Степана Колесникова, художника, який народився на Луганщині, у селі та інші.
На виставці представлено твори одного із засновників українського та загальноросійського футуризму Д.Бурлюка («Алея в парку») та лідера і теоретика українського авангарду О.Богомазова («Морські хвилі»).
Найбільш повно на виставці представлено творчість художника Всеволода Максимовича, живописця напряму сецесії.
Зазначимо, що наприкінці ХІХ – на початку ХХ століть Росія переживала інтенсивне інтелектуальне піднесення, яке особливо яскраво проявилося у філософії, поезії і образотворчому мистецтві. Поняття «Срібний вік» скоріш можна застосовувати до образу мислення митців, завдяки якому вони увійшли до свідомості нащадків як деяка неділима плеяда, яка саме і формувала специфічну атмосферу Срібного віку.
|