«Формування мережі загальноосвітніх навчальних закладів з урахуванням зменшення кількості учнів – перший крок, який слід покласти в основу прийняття управлінських рішень», – зазначила начальник управління освіти і науки Луганської облдержадміністрації Ірина Цимбал під час колегії управління.
За її словами, сьогодні в 714 загальноосвітніх навчальних закладах навчається 172,4 тис. учнів, працює 18,6 тис. вчителів.
Порівняно з попереднім роком закрито 5 шкіл в Антрацитівському, Новопсковському, Троїцькому та Слов’яносербському районах. Через відсутність учнів зупинена діяльність 6 шкіл у Краснодонському та Сватівському районах.
Так, освітні пропозиції навчальних закладів удвічі перевищують освітній запит нинішніх дев’ятикласників. Усього по області 19 тис. 852 учнів 9-х класів. Цю категорію учнів хочуть залишити за собою школи, запрошують на навчання ПТНЗ та коледжі. «На часі – детальний аналіз ситуації по кожному учню, по кожному навчальному закладу», – вважає Ірина Цимбал. На її думку, прогнозовані об’єктивні результати дозволять аргументовано оптимізувати мережу освітніх закладів.
Сьогодні середня наповнюваність шкіл області складає 46,1% від їхньої середньої проектної потужності. За останній рік показник наповнюваності знизився на 5,4%. Вище обласного показника (525 – 70%) наповнюваність шкіл у містах Луганськ, Алчевськ, Лисичанськ, Первомайськ, Ровеньки, Свердловськ, Сєвєродонецьк, а також у Слов’яносербському та Старобільському районах. На 30-39% заповнені школи Антрациту, Брянки, Красного Луча, Білокуракинського, Краснодонського, Марківського та Троїцького районів.
За оперативною інформацією, в наступному навчальному році місцевими органами влади будуть розглянуті питання щодо закриття 24 шкіл на 12 територіях, об’єднання 4 шкіл на 3 територіях, реорганізації 14 шкіл І-ІІІ ступенів в школи І-ІІ ступенів на 6 територіях та реорганізації 3 шкіл І-ІІ ступенів в школу І ступеня на 3 територіях.
При цьому Ірина Цимбал наголосила, що без реального аналізу кількості дітей усіх вікових категорій та їхніх освітніх потреб, без прийняття принципових виважених управлінських рішень процес оптимізації мережі загальноосвітніх навчальних закладів буде залишатися проблемним і болісним. Тому вона порадила представникам місцевого самоврядування та органам управління освітою поставитися до цієї роботи з державною та особистою відповідальністю, зрозуміти людей і коректно та з повагою проводити підготовчу роботу до оптимізації.
«Лише за таких підходів нинішнє навантаження на бюджет освіти буде послаблене і дозволить робити витрати за капітальними видатками, тобто формувати бюджет розвитку», – підкреслила Ірина Цимбал.
|