24 грудня 2012, 15:45

ЛУГАНЩИНА-2012: ПІДСУМКИ РОКУ. Головні досягнення освітян.

Відкрито 16 нових дошкільних навчальних закладів. Протягом 2012 року відкрито 16 дошкільних навчальних закладів на базі загальноосвітніх шкіл. З них чотири – у Білокуракинському, три – у Новоайдарському, два – у Сватівському, по одному – у Кремінському, Антрацитівському, Новопсковському та Станично-Луганському районах. Два нових дитсадки з’явилося у місті Красний Луч та один у Свердловську. Відновили діяльність 5 дитячих садків у містах Ровеньки, Сєвєродонецьк, а також Новоайдарському та Троїцькому районах. Усього мережа дошкільних навчальних закладів поповнилася 21 дитячим садочком. Кількість дітей, охоплених різними формами дошкільної освіти, збільшилася до 97,4%.

Дев’ять школярів Луганщини – стипендіати Президента України. Дев’ять учнів Луганської області стали переможцями Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових навчальних предметів і Всеукраїнського конкурсу – захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України 2011-2012 навчального року. Всі вони отримують стипендію Президента України.

Обласна дитяча оздоровча база на Чорноморському узбережжі – одна з кращих в Україні. Луганщина є чи не єдиним регіоном у державі, який має свою оздоровчу дитячу базу на Чорноморському узбережжі АР Крим. Відкриття у Бахчисарайському районі обласної комунальної установи «Дитячий оздоровчий комплекс «Южний» дозволило значно збільшити кількість дітей, охоплених організованим літнім відпочинком та оздоровленням. За час його існування у комплексі відпочило понад 35 тисяч дітей, насамперед пільгових категорій. Близько 12 млн. грн. було виділено із обласного бюджету на розбудову та розвиток матеріально-технічної бази закладу й на сьогодні «Южний» є найсучаснішим та найкращим оздоровчим закладом не тільки в АР Крим, а й в цілому в Україні. Про це свідчать дві почесні відзнаки «Перлина Криму» та Почесна грамота Кабінету Міністрів України. На території оздоровчого комплексу функціонують кінотеатр, центр дитячої творчості, спортивні майданчики й стадіони, тенісні корти та сучасно обладнаний пляжний комплекс. У подальшому діти зможуть відпочивати на оздоровлюватися у комплексі протягом всього року. Для цього обласному бюджеті передбачені 36 млн. грн. на будівництво критих комплексів.

Луганчани п’ятий рік поспіль вибороли Кубок України зі спортивного туризму. У Всеукраїнських змаганнях на Кубок України серед юніорів з пішохідного туризму в закритих приміщеннях взяла участь збірна команда Луганської області (тренер Правдін Д.О.), до складу якої увійшли учні Розкішнянської ССШ Лутугинського району, СЗШ №67 м. Луганськ, вихованці Луганського обласного центру дитячо-юнацького туризму і краєзнавства. Команда в п’ятий раз поспіль виборола Кубок України, впевнено перемігши на всіх 3-х дистанціях змагань. Олександр Черняк та Олександра Максименко стали переможцями Кубку у особистому заліку а Ярослав Ребров посів трете місце.

Понад 2000 комп’ютерів отримали навчальні заклади області. Здійснюючі заходи, спрямовані на прискорену модернізацію освітніх закладів, між Урядом України та Урядом Китайської народної Республіки підписано Угоду про надання комп’ютерного обладнання для загальноосвітніх навчальних закладів. Це дозволило додатково оснастити комп’ютерною технікою 165 шкіл області, які отримали 2040 персональних комп’ютерів для використання їх у навчально-виховному процесі. Усього на Луганщині комп’ютеризовано 94,5% загальноосвітніх навчальних закладі області.

Луганський математик запропонував вирішення «проблеми тисячоліття». Професор кафедри «Комп'ютерні системи і мережі» Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля Анатолій Плотніков запропонував і опублікував в міжнародному науковому журналі «Journal of Computer Science» (8 том, 7 випуск) варіант вирішення раніше невирішеної математичної задачі «P vs NP» («Клас завдань Р проти класу завдань NP»), так званої задачі Міленіуму (Millennium Prize Problems). Анатолій Плотніков займається проблемами інформатики і дискретної математики з 80-х років. Суть проблеми «P vs NP» полягає в пошуку можливого рішення завдань класу NP за допомогою хороших алгоритмів (тобто за невеликий проміжок часу). Клас NP включає всі завдання, які вирішуються на комп'ютері. Вони мають велику практичну значущість, проте доказів того, що багато з них можуть бути вирішені за допомогою хорошого алгоритму, не існує. Клас завдань Р, що входить в NP, навпаки, можна вирішити за допомогою хорошого алгоритму. Вирішення задачі «P vs NP» має важливе практичне значення. Зокрема, воно дозволяє визначити шляхи вирішення багатьох проблем криптології – науки, що займається методами шифрування і дешифрування інформації. Це допоможе захистити важливу інформацію з обмеженим доступом (банківську, військову, комерційну таємницю). Також отримане рішення можна використовувати і в інших галузях знань. Завдання Міленіуму (Millennium Prize Problems) складають сім математичних проблем, охарактеризованих як «важливі класичні завдання, вирішення яких не знайдене ось вже протягом багатьох років». За рішення кожною з цих проблем Інстітутом Клея запропонований приз в 1 млн. дол. США.