07 лютого 2013, 14:39

З початку 2013 року державними кадастровими реєстраторами Луганської області прийнято всього 955 заяв з ведення державного реєстру земель.

З початку 2013 року державними кадастровими реєстраторами Луганської області прийнято всього 955 заяв з ведення державного реєстру земель. З них 769 заяв про державну реєстрацію земельної ділянки та 186 заяв про надання витягу з Державного земельного кадастру. Про це повідомляє Головне управління Дерземагентства у Луганській області.  Білье половини з поданих заяв вже опрацьовано.

Нагадаємо, що у 2013 році значно змінилися основні принципи регулювання земельних відносин після того, ґяк з 1 січня набрали чинності Закони України «Про державний земельний кадастр» та «Про реєстрацію речових прав на нерухоме майно». Відповідно до нового законодавства про реєстрацію нерухомого майна та прав на нього на території України запрацювала Національна кадастрова система - єдина геоінформаційна система, яка містить інформацію про всі зареєстровані земельні ділянки.

Важливо відзначити, що вся технічна і програмна основа Національної кадастрової системи знаходиться в Києві на єдиному для всієї України сервері і обмін інформацією з нотаріусами або реєстраторами прав проводиться виключно в електронному вигляді через цей єдиний сервер. Обмін даними між сервером Держземагентства та сервером Мін'юсту відбувається 1 раз на добу.

В Луганській області створено 18 територіальних органів Держземагентства, в яких призначено кадастрові реєстратори, яким підготовлені електронні підписи.

Схема проведення реєстрації земельної ділянки виглядає таким чином: орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, юридична або фізична особа (далі - Замовник) з розробленою, але ще не затвердженою землевпорядною документацією, обмінним файлом, заявою про реєстрацію земельної ділянки, паспортом, ідентифікаційним кодом і, в разі необхідності, довіреністю звертається у відділ Держземагентства до державного кадастрового реєстратора. Реєстратор перевіряє пакет наданих документів і, якщо все відповідає вимогам закону, приймає заяву і роздруковує рахунок за оплату послуг з реєстрації земельної ділянки. Після надання замовником квитанції про оплату, заява вноситься в Національну кадастрову систему, після чого реєстратор у строк не більше 14 робочих днів розглядає заяву, і за результатами перевірки документації та обмінного файлу або готує письмову відмову в реєстрації земельної ділянки із зазначенням конкретних причин, або якщо документи відповідають, проводить реєстрацію земельної ділянки.

Далі, замовник з документами, на підставі яких виникло право на земельну ділянку, звертається в орган Укрдержреєстру для його реєстрації.

 Якщо землевпорядна документація підлягає затвердженню, то розпорядження органу виконавчої влади або рішення органу місцевого самоврядування про затвердження землевпорядної документації протягом 5 днів з дня прийняття підлягає передачі кадастровому реєстратору для внесення інформації до Національної кадастрової системи.

Вся інформація про зареєстровані земельні ділянки в автоматичному режимі, потрапляє в реєстр Міністерства юстиції та використовується нотаріусами та фахівцями Укрдержреєстру для реєстрації прав на нерухоме майно, в тому числі права власності.

При цьому державні акти на право приватної власності на землю, отримані до 01.01.2013 року є дійсними і обов'язковому скасуванню не підлягають. Сьогодні документом, що засвідчує право приватної власності, є свідоцтво про право власності на нерухоме майно.