15 квітня 2013, 09:35

Схвалено Концепцію держпрограми популяризації вітчизняних книг і читання.

Схвалено Концепцію Державної цільової національно-культурної програми популяризації вітчизняної видавничої продукції та читання на 2014-2018 роки, розроблену Держкомтелерадіо. Відповідне рішення затверджене розпорядженням Кабінету Міністрів України.

Згідно з актом, головним замовником програми стане Держкомтелерадіо України. Відомство разом із Мінфіном, Мінекономрозвитку, Мінкультури, МОН, НАН України, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміністраціями впродовж найближчих шести місяців розроблять та подадуть на розгляд Уряду проект Державної цільової національно-культурної програми популяризації вітчизняної видавничої продукції та читання на 2014-2018 роки.

Мета програми – повернення в українське суспільство вітчизняної книги, відродження її соціальної ролі через популяризацію української видавничої продукції та читання як процесу культурного, духовного, професійного та інтелектуального збагачення людини.

Фахівці Комітету здійснили огляд сучасного стану галузі і визначили низку проблем, існуючих в ній: зниження рівня читацької активності громадян, відсутність належного книжкового асортименту в торговельній мережі, падіння нижче припустимої межі сумарних і середніх накладів вітчизняної книги тощо.

У зв’язку із цим, Держкомтелерадіо проаналізував шляхи розв’язання подібних проблем в країнах Європейського Союзу (зокрема, Німеччині, Франції, Нідерландах та інших) та визначив, що найдієвішим механізмом популяризації та розвитку усього спектру вітчизняного книговидання є прийняття відповідних державних програм, що відповідає засадам загальноєвропейської політики.

Документом пропонується здійснювати моніторинг читацького попиту, пропагувати вітчизняну друковану продукцію у спеціальних телерадіопрограмах, рекламних роликах тощо. Серед дієвих заходів із стимулювання галузі також зазначена модернізація державних поліграфічних підприємств, розширення і удосконалення мережі книгорозповсюдження, активізація участі вітчизняних видавців у міжнародних виставкових заходах. Книги рекламуватимуться не лише засобами масової інформації, але й за допомогою різноманітних публічних заходів – літературних зустрічей, читань тощо.

Реалізація цілого комплексу заходів дозволить збільшити наклад книжкової продукції, відвідуваність бібліотек та захистить український ринок від напливу контрафактних видань. За попередніми прогнозами, на виконання всіх запланованих заходів необхідно буде близько 500 млн. грн. – як з державного бюджету, так і з місцевих та інших джерел.