31 січня 2014, 14:35

В одному з луганських вузів обговорили шляхи розвитку української інклюзивної освіти.

Фото вузу

Соціальні ініціативи Президента України Віктора Януковича спрямовані на захист дітей і передбачатимуть збільшення державної підтримки, зокрема, дітей з особливими потребами. Це стосується й права дітей на отамання освіти.

У Східноукраїнському національному університеті імені Володимира Даля відбувся ІІІ Міжнародний науково-практичний семінар «Інклюзія у вищу школу: методологія, теорія, практика». Про це повідомляє Центр зв'язків з громадськістю вузу.

У роботі семінару взяли участь науковці, викладачі, студенти, перекладачі-дактологи, а також представники спеціалізованих навчальних закладів-інтернатів та громадських та державних організацій людей з обмеженими фізичними можливостями з Києва та Луганської області. Програмою заходу було передбачено проведення пленарного засідання, обговорення доповідей та круглий стіл за участю представників закладів освіти.

У першій частині пленарного засідання семінару було презентовано проект Центру із інклюзивної освіти філологічного факультету СНУ ім. В. Даля. Робота Центру буде зорієнтована на вдосконалення системи професійної освіти молоді зі слуховими обмеженнями, пошук та розробку інноваційних освітніх технологій для навчання таких студентів, вивчення зарубіжного досвіду впровадження специфічних технічних засобів.

Також у рамках заходу розглядалися актуальні питання надання українській молоді з обмеженими можливостями освітніх послуг, вивчався досвід зарубіжних навчальних закладів, спеціалізовані технології. Зокрема, учасники семінару особливу увагу приділили організації навчального процесу осіб з вадами слуху та зору, психологічним аспектам навчання цих категорій молоді, проблемам їхньої інтеграції до фізично здорового студентського та шкільного товариства.

Декан філологічного факультету Далівського університету Ольга Крсек розповіла про особливості навчання людей з обмеженими можливостями в американських вишах. «Американська філософія ґрунтується на принципах доступності та незалежності кожної людини, тому навіть особи з обмеженими можливостями не стикаються з побутовими незручностями та не мають перешкод в отриманні освітніх послуг», – зазначила вона.

У результаті роботи учасники семінару прийняли резолюцію, яка містить пропозиції щодо покращення стану та організації інклюзивної освіти в Україні. Зокрема, науковці та практики наголосили на необхідності впровадження курсів підвищення кваліфікації вчителів та викладачів, які проводять інклюзивне навчання, введення посади тьюторів для супроводу учнів та студентів з особливими потребами, розробки навчально-методичних матеріалів для педагогів, що працюють з молоддю з фізичними вадами. Окрім цього, учасники заходу запропонували переглянути норми щодо вступу до школи та вищого навчального закладу молоді з особливими потребами з тим, щоб виділити один рік для адаптації і соціалізації до інклюзивного процесу.