02 вересня 2015, 13:35

Доступ органів державної влади та місцевого самоврядування до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно

Постановою Кабінету Міністрів України від 24.12.2014 № 722 «Деякі питання надання інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження», затверджено Порядок доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки, нотаріусів, адвокатів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Порядок). У п.3 постанови зазначено, що тільки до 1 жовтня 2015 року до укладення договору про надання доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) та отримання електронного цифрового підпису для роботи з Державним реєстром прав суди, органи місцевого самоврядування, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи доходів і зборів, органи Служби безпеки та інші органи державної влади (посадові особи) мають право отримувати інформаційну довідку з Державного реєстру прав у паперовій формі, як за об’єктом нерухомого майна, так і за суб’єктом права на нього на підставі письмового запиту в органах державної реєстрації прав.

Порядок визначає умови та підстави безпосереднього доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки, нотаріусів, адвокатів (далі - користувачі) до Державного реєстру прав, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек у зв’язку із здійсненням ними повноважень, визначених законом, а також механізм користування ними.

Доступ користувачів до Державного реєстру прав та реєстрів надається (припиняється) на підставі договору, укладеного між таким користувачем та адміністратором Державного реєстру прав.

Додатково повідомляємо, що відповідно до п.3 ст. 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01.06.2004 № 1952-ІVадміністратором  Державного  реєстру   прав   є   державне підприємство «Інформаційний центр», що належить до сфери управління Міністерства юстиції України, здійснює заходи із створення та супроводження програмного забезпечення  Державного  реєстру прав та відповідає за технічне і технологічне  забезпечення    даних,   що містяться у Державному реєстрі прав.

У разі коли користувачем є посадова особа органу державної влади або органу місцевого самоврядування, договір укладається між органом, у якому працює такий користувач, та адміністратором Державного реєстру прав.

Доступ користувачів до Державного реєстру прав та реєстрів здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, який можна отримати в  акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК).

  • АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту Міндоходів (www.acskidd.gov.ua);
  • АЦСК «MASTERKEY» Товариства з обмеженою відповідальністю «Арт-Мастер» (www.masterkey.ua);
  • АЦСК Державного підприємства "Головний інформаційно-обчислювальний центр Державної адміністрації залізничного транспорту України" (www.csk.uz.gov.ua);
  • АЦСК Товариства з обмеженою відповідальністю «Ключові системи» (www.ksystems.com.ua);
  • АЦСК Державного підприємства «Українські спеціальні системи» (www.csk.uss.gov.ua).

 

 

На підставі вищезазначеного необхідно звернути увагу

Для укладання договорів про надання послуг з підключення та забезпечення технічної підтримки користування Державним реєстром прав з посадовими особами органів державної влади, органів місцевого самоврядування, необхідно:

1.Письмове звернення з проханням надати доступ,  в якому повинноміститись посилання на норми законодавства  відповідно до яких такі органи наділені повноваженнями, у зв’язку з виконанням яких, є необхідність отримувати інформацію з Державного реєстру прав. (Суди, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи Служби безпеки, направляють лише письмове звернення з проханням надати доступ та укласти договір.)

          2. Підписаний договір про надання ідентифікаторів доступу до Єдиних та Державних реєстрів у двох примірниках.

          3. Підписаний та заповнений додаток 2 до договору на бланку організації (особи, які будуть працювати з реєстром).

4.Копії документів (завірені належним чином), які підтверджують статус юридичної особи (статут, виписка/витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців).

5.Копії документів (завірені належним чином), які підтверджують повноваження підписанта (належним чином завірений протокол/наказ/рішення про призначення керівника юридичної особи).

6.Особа, яка буде працювати з реєстром самостійно отримує електронно-цифровий підпис (ЕЦП) в АЦСК Міндоходів, та проходить навчання по роботі з програмним забезпеченням Державного реєстру прав. За результатом проведення навчання безпосереднім користувачам буде надано особистий ідентифікатор доступу (логін) до Реєстру.

7.Необхідно встановлення програмного забезпечення на робочих місцях користувачів (погоджується дата і час та проводиться інженерами Держінформюсту).

          8.Підписати акти про підключення (надає інженер підчас підключення).

З усіх питань підключення звертатись до Харківської філії ДП «Національніінформаційнісистеми», тел. 057-703-44-01, ел. пошта: kh@kh.informjust.ua.

Відповідальна особа: Босікова Любов Володимирівна.

За матеріалами головного територіального управління юстиції у Луганській області.