26 листопада 2015 року Верховною Радою України прийнято Закони України № 834-VІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та № 835- VІІІ «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі – Закони), які набрали чинності 13 грудня 2015 року. З метою децентралізації та демонополізації адміністративних сервісів у сферах державної реєстрації бізнесу та речових прав на нерухоме майно суб’єктами державної реєстрації (окрім реєстрації політичних партій та інших громадських формувань) визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, а також юридичні особи публічного права за умови їх акредитації в установленому порядку. Отже, з 01 січня 2016 року функції органів юстиції у зазначених сферах державної реєстрації поступово будуть передаватися на місця до моменту завершення цього процесу у визначений Законами строк – 30 квітня 2016 року. Окрім передачі повноважень з державної реєстрації на місцевий рівень, Закони передбачають такі новели: - уніфікацію процедур державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань та фізичних осіб-підприємців; - створення з 01 січня 2017 року єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань, Реєстру громадських об'єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; - запровадження принципу екстериторіальності в межах області у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно (окрім нотаріусів) та в межах України у сфері державної реєстрації бізнесу; - запровадження можливості подання електронних документів для проведення реєстраційних дій; - скорочення переліку документів, що подаються для державної реєстрації; - запровадження дворівневої системи адміністративного оскарження рішень державних реєстраторів з можливістю скасування рішення та проведення державної реєстрації; - запровадження відповідальності суб’єктів державної реєстрації за порушення у сфері державної реєстрації/тощо. Прикінцевими та перехідними положеннями Законів передбачається, що територіальні органи, утворені Міністерством юстиції України в установленому законодавством порядку, припиняють надання послуг у вищезазначених сферах державної реєстрації на території відповідних адміністративно-територіальних одиниць за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим у разі забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міськими, районними, районними у містах Києві та Севастополі державними адміністраціями реалізації повноважень у сфері державної реєстрації, але не пізніше 30 квітня 2016 року.
Головне територіальне управління юстиції у Луганській області.
|