Сучасні транспортні засоби за своєю конструкцією спроможні перевозити вантажі, що значно перевищують несучу здатність конструкції автомобільних доріг. Економічні реалії змушують перевізників максимально використовувати ці переваги. Але це призводить до руйнування автомобільних доріг, особливо за умов сезонного підвищення температури повітря.
За таких умов особливого значення набуває обмеження повної маси і осьового навантаження транспортних засобів.
На цей час в Україні діє обмеження або заборона руху в денну пору доби за температури повітря вище +28 С° транспортних засобів фактичною масою понад 24 тони і навантаженням на вісь понад 7 тон.
У зв’язку з початком сезону збирання врожаю 2016 року загострилася проблема руйнування покриття автомобільних доріг загального користування: автомобільні перевізники використовують для перевезення сільгосппродукції вантажні автомобілі з нарощеними бортами, що дозволяє значно збільшити об’єм кузова; вагові параметри таких автомобілів у кілька разів перевищують встановлені обмеження, внаслідок чого відбувається інтенсивне руйнування покриття доріг, особливо таких, що ведуть до елеваторів, складів, вантажних терміналів.
Контроль за додержанням вагових обмежень покладається на Державну службу України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) і підрозділи Національної поліції, що здійснюють нагляд за безпекою дорожнього руху.
Вказаними службами розпочато рейдові перевірки додержання перевізниками вагових обмежень на дорогах області.
У випадку перевищення вагових обмежень подальший рух такого транспортного засобу забороняється до приведення його вагових характеристик у відповідність до норми, тобто перевізнику доведеться перевантажувати надлишок до іншого транспортного засобу. Крім того, перевізникові доведеться оплатити за проїзд великовагового транспортного засобу, що рухався без відповідного дозволу, за вже пройдену частину маршруту у подвійному розмірі. Враховуючи, що нарахування відбуваються за методикою міжнародних нормативів, сума такого платежу може перевищити заробіток від перевезень.
|