МАТЕРІАЛИ до засідання колегії обласної державної адміністрації «Про підсумки роботи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області зі зверненнями громадян у 2009 році і завдання щодо її покращення у 2010 році»

ЗМІСТ 
 
1.                 Надходження звернень громадян.
1.1.          Загальна кількість звернень громадян.
1.2.          Кількість звернень, що надійшли до Луганської облдержадміністрації.
1.3.          Надходження звернень від центральних органів влади.
1.4.          Повторні звернення громадян.     
1.5.          Колективні звернення.
1.6.          Надходження звернень від найменш соціально захищених категорій громадян.
1.7.          Тематика звернень.
1.8.          Надходження звернень громадян на особистому прийомі керівництва Луганської облдержадміністрації.
2.                Діяльність місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо виконання положень Указу Президента України від  07. 02. 2008  № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ”.
3.      Узагальнення та пропозиції.
4.      Додатки. 
 
 
 
Інформаційно-аналітичні матеріали
про підсумки роботи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області зі зверненнями громадян
у 2009 році і завдання щодо її покращення у 2010 році
 
 
Невід’ємною складовою процесу державотворення стало закріплення статтею 40 Конституції України права громадян на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, що мало подальше відображення в законах України „Про звернення громадян”, „Про місцеві державні адміністрації”, „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про статус народного депутата України”, „Про статус депутатів місцевих рад” тощо, Указі Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, постанові Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 № 348, якою затверджено Інструкцію з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.
          Проаналізувавши стан розгляду звернень громадян, що надійшли до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також через центральні органи влади до облдержадміністрації у 2009 році, можна зробити такі узагальнення.
 
 
1.     Надходження звернень громадян
            1.1. Загальна кількість звернень громадян
             
У 2009 році до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надійшло 67763 звернення, що на 27703, або на 29 %,  менше попереднього року (95466), в тому числі:
Таблиця 1
 

№ з/п

 
Найменування
Кількість звернень
2008 рік
Кількість звернень
2009 рік
% від загальної кількості
2009 року
1.
Облдержадміністрація
 6080
4739
 6,9%
2.
Обласна рада
 1047
965
 1,4%
3.
Райдержадміністрації
 5607
4747
 7,0%
4.
Районні ради сільських районів
   843
1008
 1,5%
5.
Міські ради міст обласного значення
25187
13552
20,0%
6.
Міські ради міст районного значення
 9941
1521
 2,2%
7.
Районні ради у містах
14245
8430
12,4%
8.
Селищні ради
18266
17490
26,0%
9.
Сільські ради
14250
15311
22,6%
РАЗОМ:
95466
67763
100%

Слід зазначити, що у 2009 році до місцевих органів виконавчої влади надійшло 9 486 звернень, або 14 % від загальної кількості, що на 1,8 % більше, ніж у 2008 році (11 687, або 12,2 % від загальної кількості), до  органів місцевого самоврядування    - 58 277 звернень, або 86 % від загальної кількості, що на 1,8 % менше, ніж у 2008 році (83 779, або 87,8 % від загальної кількості).

У 2009 році збільшилася кількість звернень лише до сільських рад на 1061 та районних рад сільських районів – на 165  у порівнянні з 2008 роком, а саме: кількість звернень до сільських і районних рад сільських районів становить 16319, або 24,1 % від загальної кількості, що на 8,3 % більше, ніж у 2008 році (15093, або 15,8 % від загальної кількості).
Поряд із цим значно зменшилося надходження звернень до міських рад міст обласного значення на 11635, міських рад міст районного значення на 8420 та районних рад у м. Луганську на 5815.Кількість звернень до міських рад міст обласного значення та  міських рад міст районного значення у 2009 році становить 15073, або 22,2 % від загальної кількості звернень, що на 14,5 % менше, ніж у 2008 році (додаток 1).
             
1.2. Кількість звернень, що надійшли до Луганської облдержадміністрації
 
У 2009 році до обласної державної адміністрації надійшло  4739 звернень громадян  із  пропозиціями, заявами та скаргами, що на 1341, або 22,1 %, менше, ніж у 2008 році (6080). Кількість порушених питань у зверненнях громадян зменшилась на 23,7 %  і склала 4929 (додатки 2,3).
 
Поряд    із      цим       збільшилась    кількість звернень  від   жителів     м. Сєвєродонецька - на 34,6 % та Старобільського району - на 15,6 %.
 
Більшість жителів Луганської області за звітний період звернулось з питань комунального та дорожнього господарства – 1306 проти 1749 за аналогічний період 2008 року.
 
Друге місце посідають питання соціального захисту – 965 проти 1119 за аналогічний період 2008 року, зокрема: щодо призначення та перегляду розміру пенсії, надання матеріальної допомоги, забезпечення транспортним засобом, оздоровлення тощо.
На третьому місці - питання житлового господарства – 700 проти 968 за аналогічний період 2008 року.
У середньому на кожні 10 тис. населення припадає 21 звернення громадян районів та 19 звернень з міст   області, що надійшли до облдержадміністрації.
Найчастіше зверталися до облдержадміністрації жителі Біловодського (30), Краснодонського (28) і Старобільського (28) районів та міст Луганська (26), Брянки (23) та Краснодона (23) (додаток 4).
Слід відзначити, що із загальної кількості звернень, які надійшли на адресу облдержадміністрації близько 70 % відноситься до компетенції органів місцевого самоврядування.
 
До управлінь, відділів та служб облдержадміністрації у 2009 році надійшло 17125 звернень, що на 559 більше, ніж у 2008 р. (16566). Найбільша кількість звернень надійшла до:
 
         Головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації – 7924, або 47,4 % від загальної кількості звернень,  що на 507 звернень більше, ніж у 2008 році (7417);
        Державного архіву  області – 4232, або 25,3 % від загальної кількості звернень, що на 167 звернень більше, ніж у 2008 році (4065);
        Головного управління охорони здоров’я облдержадміністрації – 1562, або 9,3 % від загальної кількості звернень, що на 130 звернень менше, ніж у 2008 році (1692).
 До територіальних підрозділів міністерств, інших центральних органів влади у 2009 році надійшло 87355 звернень, що на 12703 більше, ніж у 2008 р. (74652).
   Найбільша кількість звернень надійшла  до:
         ГУ МВС України в Луганській області - 53749, або 61,5 % від загальної кількості звернень, що на 6164 більше, ніж у 2008 році (47585);
       ТОВ «Луганськвода» - 17003, або 19,5 % від загальної кількості звернень, що на 5149 більше, ніж у 2008 році (11854).
 
1.3. Надходження звернень від центральних органів влади
 
У 2009 році від центральних органів влади до облдержадміністрації надійшло 2597 звернень громадян, або 54,8 % від загальної кількості, що на 612 звернень (19,1 %),  менше, ніж у 2008 році (3209), у тому числі:
     від Секретаріату   Президента     України - 836 звернень, що   на   423 (33,6 %) менше, ніж у 2008 році (1259). Разом із цим спостерігалося збільшення кількості звернень із   Старобільського  (на 9) та Лутугинського (на 5) районів, м. Сєвєродонецька (на 11).
    від Кабінету Міністрів України - 999 звернень, що на 234 (19 %) менше, ніж у 2008 році (1233). Разом із цим спостерігалося збільшення кількості звернень із Старобільського (на 16), Кремінського (на 7), Краснодонського (на 6) та Новоайдарського (на 5) районів,   міст: Антрацита (на 6), Алчевська та Брянки (на 4).
 Вдвічі збільшилася кількість звернень громадян, які надіслали на розгляд облдержадміністрації народні депутати України. Зокрема, збільшилася  кількість звернень з Перевальського (на 9), Лутугинського (на 8) та Старобільського (на 7) районів, міст: Луганська (на 38), Краснодона (на 11), Брянки (на 9) (додаток 5).
 З метою забезпечення оперативного реагування центральних і місцевих органів виконавчої влади на звернення громадян, підприємств, установ та організацій, суб’єктів підприємницької діяльності, органів місцевого самоврядування, що надходять на урядову телефонну «гарячу» лінію, постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.2009 № 898 затверджено Порядок взаємодії органів виконавчої влади та державної установи «Соціальний контактний центр».
 Слід звернути увагу, що у 2009 році на урядову телефонну «гарячу» лінію від жителів Луганської області надійшло 2880 звернень. Найбільша кількість звернень до урядової «гарячої» лінії надійшла від жителів Краснодонського (68), Старобільського (61) та Перевальського (53) районів, міст: Луганська (291), Красного Луча (201), Сєвєродонецька (145) та Красного Луча (138). У своїх зверненнях громадяни Луганської області більш за все порушували питання незадовільних комунальних і транспортних послуг (641), заборгованості із заробітної плати (512), соціального захисту (480) та земельних питань (431). Усі звернення опрацьовувалися в облдержадміністрації і надсилалися для розгляду за належністю.
 
1.4. Повторні звернення громадян
 
Протягом 2009 року до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надійшло 665 повторних звернень громадян, що на 695 звернень, або на 51,1 %, менше, ніж у 2008 році (1360).
До облдержадміністрації у звітному періоді надійшло 25 повторних звернень, що на 70 звернень, або на 73,6 %, менше, ніж у 2008 році (95).
Питання, порушені у повторних зверненнях, більш за все стосувались поліпшення житлових умов та незадовільного стану комунального та дорожнього господарства. Слід відзначити, що у більшості випадків громадян спонукало на повторні звернення надання необґрунтованих відповідей, частіше  за шаблонами.
 
1.5. Колективні звернення
 
У 2009 році до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надійшло 4852 колективних звернення громадян, що на 2827 звернень, або на 36,8 %, менше, ніж у 2008 році (7679).
У 2009 році до облдержадміністрації надійшло 730 колективних звернень, що на 208 (22,2 %) менше, ніж у 2008 році (938).
Більш за все в колективних зверненнях порушувались питання комунального та дорожнього господарства, заборгованості із заробітної плати, газифікації та забезпечення пільговим паливом. Основними питаннями є газифікація вулиць і домоволодінь, знос водопровідних мереж, ремонт доріг, відновлення електро- та газопостачання помешкань після відключення через заборгованість і допомога в її погашенні, правильність  нарахувань за спожиті енергоносії.
 
1.6. Надходження звернень від найменш соціально захищених категорій громадян.
 
У 2009 році до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування від найменш соціально захищених категорій громадян надійшло 29499 звернень, що на 5920 (16,7 %) менше, ніж у 2008 році  (35419), і становить 43,5 % від загальної кількості звернень.
    При цьому питома вага таких звернень у загальній кількості звернень громадян у порівнянні з 2008 роком зросла на 6 %.
До обласної держадміністрації протягом 2009 року від найменш соціально захищених категорій громадян надійшло 1660 звернень, що на 154 (10,2 %) більше, ніж у 2008 році (1504), і становить   35 % від загальної кількості, у тому числі:
          - від інвалідів, ветеранів праці, інших пенсіонерів – 1284 звернення, що на 377 (41, 6 %) більше, ніж у 2008 році (907);
         - від учасників війни та бойових дій 235, що на 122 (34,2 %) менше, ніж у 2008 році (357);
         - від членів багатодітних сімей, одиноких матерів 139, що на 101 (42,1 %) менше, ніж у 2008 році (240).
     У структурі надходження звернень від такої категорії громадян у регіонах переважають звернення до органів місцевого самоврядування, у першу чергу до сільських та селищних рад, міських рад міст обласного значення.
 
 
1.7. Тематика звернень
 
У зверненнях громадян, що надійшли до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування протягом 2009 року було порушено 70034  питання різної тематики, що на 34336 (32,8 %)   менше, ніж у 2008 році (104370).                                                                                     
Таблиця 2

Показники

 
2008 р.
2009 р.
% від загальної кількості
Порушено питань, у т.ч.:
104370
70034
100
- комунального господарства, транспорту та зв’язку
29958
16839
24,0
- аграрної політики і земельних відносин
14035
15389
22,0
- соціального захисту
16983
12706
18,2
- житлової політики
10907
4879
 7,0
- забезпечення дотримання  законності та  охорони правопорядку
3494
2420
 3,5
- праці та заробітної плати
1927
1557
2,2
- освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності
2447
1359
1,9
- охорони здоров’я
2026
1335
 1,9
- інші
22593
13550
19,3

Найчастіше жителі Луганської області у 2009 році порушували у своїх зверненнях     питання     комунального   господарства, транспорту та зв’язку.

Друге місце посідають питання аграрної політики і земельних відносин.
Третє – соціального захисту.
 
 У зверненнях до обласної держадміністрації  громадянами було порушено 4929 питань, що на 1531 (23,7 %) менше, ніж у 2008 році (6460).
 
 Таблиця 3

Показники

 
2008 р.
2009 р.
% від загальної кількості
Порушено питань, у т.ч.:
6460
4929
100
- комунального господарства, транспорту та зв’язку
1945
1443
29,3
- соціального захисту
1119
965
19,6
- житлової політики
968
700
14,2
- охорони здоров’я
422
360
7,3
- праці та заробітної плати
399
280
5,7
- аграрної політики і земельних відносин
201
209
4,2
- забезпечення дотримання  законності та  охорони правопорядку
263
153
3,1
- освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності
141
126
2,6
- інші
1002
693
14,1
 
У зверненнях громадян  до облдержадміністрації у 2009 році пріоритетними  були питання: комунального господарства, транспорту та зв’язку; соціального захисту та житлової політики (додаток 6).                                       
  
1.8. Надходження звернень громадян на особистому прийомі керівництва Луганської облдержадміністрації
 
Протягом 2009 року головою та заступниками голови облдержадміністрації проведено 318 особистих прийомів, (у 2008 році – 308), у тому числі 155 виїзних, на яких надійшло 703 звернення, що на 585 (45,4 %) менше, ніж у 2008 році (1288).
Безпосередньо головою облдержадміністрації проведено 40 прийомів, у тому числі 22 виїзних, на яких надійшло 257 звернень, що на 122 (32,1 %) менше, ніж за 2008 рік (379).
 
У 2009 році від інвалідів Великої Вітчизняної війни до голови та заступників голови облдержадміністрації на особистих прийомах, у тому числі виїзних, надійшло 44 звернення, що на 55 звернень менше, ніж у 2008 році (99), з них на особистому прийомі голови облдержадміністрації 33, що на 21 звернення менше, ніж у минулому році (54), і одне звернення від Героя Радянського Союзу.
Від багатодітних сімей до голови та заступників голови облдержадміністрації на особистих прийомах, у тому числі виїзних, надійшло 24 звернення, що на 29 звернень менше, ніж у 2008 році (53), з них безпосередньо до голови надійшло 8 звернень, що на 17 менше, ніж у   2008 році (25).
 
Збільшилось надходження звернень на особистих прийомах керівництва облдержадміністрації від жителів Новопсковського (в 4 рази), Попаснянського і Сватівського районів (на 40 %), міст: Ровеньків (в 3 рази), Сєвєродонецька  (в 2 рази).
Більшість питань, порушених у зверненнях стосується житлово- комунального господарства та соціальних питань.
Із загальної кількості звернень, які надійшли під час особистих прийомів, вирішено 324, або 46,1 %.
Зокрема були вирішені такі питання:
  • придбано 5 кімнатну квартиру для багатодітної родини Калмикових (м. Луганськ) за рахунок обласного бюджету;
  • виділено з обласного бюджету 385 тис. грн  на ремонт житлових будинків багатодітних родин м. Луганська Грачових, Буткових, Самохіних та Голотіних;
  • відкрито «Ветеранську аптеку» у м. Лисичанську;
  • надано допомогу у проведенні операції на серці Федоровій С.П., яка мешкає у Попаснянському районі Луганської області;
  • встановлено автономне опалення у квартирі Героя Радянського Союзу Малька І.С.
Основними питаннями, які були порушені у зверненнях на особистих прийомах, є  газифікація вулиць й домоволодінь, знос водопровідних мереж, ремонт доріг, відновлення електро- та газопостачання помешкань після відключення через заборгованість і допомога в її погашенні, питання щодо правильності нарахувань за спожиті енергоносії, будівництво та поліпшення технічного стану житлового фонду, незадовільна робота з надання житлово-комунальних послуг та надання матеріальної допомоги (додаток 7).
 
2. Діяльність місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо виконання положень Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
 
Основні   положення    Указу     Президента       України    від  07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” знаходяться на постійному контролі в облдержадміністрації. Систематично вивчається стан виконання Указу в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування, структурних підрозділах облдержадміністрації.
 Голови міських рад, райдержадміністрацій та їх заступники забезпечили здійснення особистого, а також виїзного прийомів громадян, неухильне дотримання затверджених графіків.
 
Такі прийоми проводилися у робочий та позаробочий час, вихідні дні за місцем проживання і роботи громадян, у тому числі у віддалених селах. У більшості випадків до проведення особистих прийомів громадян залучалися посадові особи управлінь, відділів районних державних адміністрацій, а також інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування.
 
26.02.2009 відбулося засідання колегії облдержадміністрації з питання  «Про підсумки роботи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області зі зверненнями громадян у 2008 році і завдання щодо її покращання у 2009 році».
За результатами цього засідання видано розпорядження голови облдержадміністрації від 05.03.2009 № 197, яким затверджено графік перевірок районних держадміністрацій облдержадміністрацією щодо додержання законодавства про звернення громадян у 2009 році, а також надано відповідні доручення щодо покращання роботи зі зверненнями громадян.  
 
14.09.2009 на апаратній нараді у голови облдержадміністрації заслухано інформацію про підсумки роботи органів виконавчої влади, місцевого самоврядування області зі зверненнями громадян у першому півріччі та за вісім місяців 2009 року, а також про виконання доручень голови облдержадміністрації щодо їх розгляду.
 
Про стан виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 перед головою облдержадміністрації звітували голови всіх 17 райдержадміністрацій, керівники управлінь: транспорту та зв’язку, освіти і науки, у справах сім’ї, молоді та спорту облдержадміністрації.
    
У 2009 році  облдержадміністрацією проведено 12 засідань комісії з питань розгляду звернень громадян, на яких розглянуто питання щодо припинення розгляду повторних звернень і сприяння позитивному вирішенню звернень громадян, які потребують соціального захисту та підтримки.На засіданнях комісії розглянуто 40 питань щодо ремонту і приватизації житла, соціального захисту, газифікації будинків тощо.
 
Стан роботи зі зверненнями громадян розглядається на засіданнях колегій райдержадміністрацій, виконкомів міськрад міст обласного значення, а також на нарадах, за їх результатами видаються відповідні розпорядження, рішення, доручення.    
Відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації протягом 2009 року проведено перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян в управліннях: транспорту та зв’язку, охорони здоров’я, освіти і науки, у справах сім’ї, молоді та спорту облдержадміністрації та в 17 райдержадміністраціях. В межах делегованих облдержадміністрації повноважень проведено перевірки у виконкомах Кіровської, Луганської та Ровеньківської міських рад. Результати перевірок доводились до відома голів райдержадміністрацій, начальників управлінь для відповідного реагування.
    
Щомісяця здійснюється моніторинг виконання доручень, наданих керівництвом облдержадміністрації, з розгляду звернень громадян, особливо пільгової категорії. Практикується проведення виїзних перевірок виконання доручень за місцем проживання заявників (день контролю), про що складається акт комісійного розгляду звернення. У 2009 році проведено 12 таких перевірок.     
 
У 2009 році проведено 4 засідання обласної міжвідомчої координаційно-методичної ради з правової освіти населення (далі - МКМР) при облдержадміністрації, на яких розглянуто 22 питання та надано відповідні рекомендації. Загалом в області діє 34 міських і районних МКМР, якими за звітний період проведено 149 засідань, розглянуто 520 питань.
 
До обласної громадсько-правової приймальні у 2009 році звернулось 684 громадянина, що на 47 більш ніж в аналогічному періоді 2008 року (637). Більшість питань, з якими звертаються громадяни, вирішуються у день звернення.
При місцевих органах виконавчої влади та місцевого самоврядування створено 32 громадські приймальні, якими за звітний період надано населенню 3873 консультації. На «телефон довіри» громадсько-правових приймалень звернулось 1392 громадянина області. Проведено 393 виїзди консультативних пунктів за участю працівників органів юстиції, під час яких населенню надано 3333 консультації. За соціальним складом громадяни, які звернулись по юридичну допомогу, перше місце посідають безробітні, друге – пенсіонери, третє – інваліди. За тематикою звернень до громадських приймалень перше місце посідають питання соціального захисту, друге – трудового права, третє – пенсійного забезпечення.
 
За підсумками роботи зі зверненнями громадян в облдержадміністрації, відповідно до вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», щоквартально готуються інформаційно-аналітичні довідки. Проводиться моніторинг повторних і колективних звернень громадян та причин, що їх породжують. Інформація доводиться до керівництва облдержадміністрації для вжиття заходів реагування та вирішення нагальних проблем мешканців області.
 
Крім того, триває реалізація проекту «Громадська експертиза», який направлено на розробку механізму соціально-економічного моніторингу та «зворотного зв’язку» для вирішення проблем громад і окремих громадян, залучення до діалогу громадськості кожної адміністративно-територіальної одиниці регіону.
 
На початку 2009 року в облдержадміністрації, райдержадміністраціях і більшості виконкомів міських рад області. встановлено скриньки «Громадська експертиза»
 
За звітний період свої зауваження та пропозиції до скриньок «Громадська експертиза» надали 646 громадян. Результати проведення моніторингу з реалізації проекту доведено до керівництва облдержадміністрації. Головою облдержадміністрації надано відповідні доручення (додаток 8).
 
Облдержадміністрація приділяє увагу широкому застосуванню таких ефективних і традиційних для області форм роботи з вирішення невідкладних проблем громадян як телефонні «гарячі лінії», що проводяться в прямому телевізійному та радіоефірі.
У звітному періоді реалізовано комплекс організаційно-методичних заходів щодо інформаційного супроводження дій влади з вирішення питань, порушених у зверненнях громадян, розміщення на офіційних веб-сайтах відповідних органів виконавчої влади узагальнених матеріалів про вжиті заходи, спрямовані на реалізацію конституційного права громадян на звернення.
Так, на офіційному веб-ресурсі облдержадміністрації постійно оновлюється розділ «Звернення громадян», який містить тематичні ланки: «Нормативно-правова база», «Підсумки роботи із зверненнями громадян», «Графік прийому громадян».
Поряд із цим у розділі «Керівництво» надаються графіки прийому громадян головою облдержадміністрації та його заступниками, порядок запису на особистий прийом та зразки відповідних документів.
 
На веб-сторінках структурних підрозділів облдержадміністрації оприлюднено їх регламент роботи та прийомні години. 
Відпрацьовано практику інформування через ЗМІ про порядок відвідування облдержадміністрації громадянами та доступу до офіційної інформації, анонсування нарад і колегій органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, спрямованих на вдосконалення роботи у цьому напрямі.
 
Спільно з Луганською обласною державною телерадіокомпанією реалізуються довгострокові медіа-проекти, які забезпечують інтерактивний зв’язок з населенням області. Це теле- та радіопрограми: «Пильно», «Акцент», «Позиція», «Півгодини на тему», «Аспект», «Контакт», «Актуальне інтерв’ю», «Кредит довіри», які виходятьу прямому ефірі за участю керівників облдержадміністрації та обласної ради, начальників управлінь облдержадміністрації.
Проекти, спрямовані на встановлення прямого зв’язку між владою та громадянами, реалізуються і комунальними друкованими ЗМІ.
Засоби масової інформації активно висвітлювали рішення місцевих органів влади та конкретні приклади розв’язання проблем громадян, що звернулись до них по допомогу.
Системну медійну підтримку забезпечено особистим і виїзним прийомам голови облдержадміністрації Антіпова О.М. та керівників територій. ЗМІ акцентували на позиції глави області: «За кожною заявою, за кожним зверненням стоять конкретні людські долі, тому формальні відписки та відмовки неприпустимі».

Розпорядженням голови облдержадміністрації від 02.02.2009 № 81 затверджено графік особистого прийому громадян керівництвом облдержадміністрації на 2009 рік. Аналогічні розпорядження затверджені головами райдержадміністрацій.
Для підвищення рівня організації розгляду звернень громадян відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації у 2009 році проведено 7 практичних семінарів для керівників та спеціалістів органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
Однією з інноваційних форм роботи з населенням є Інтернет-приймальня облдержадміністрації. Мешканці області мають можливість звернутися на офіційний сайт облдержадміністрації з будь-яким питанням і отримати відповідь щодо шляхів його вирішення. У 2009 році до Інтернет-приймальні надійшло 357 звернень, зауважень та пропозицій.
Робота зі зверненнями громадян залишається пріоритетним напрямом у діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, де вживаються відповідні заходи щодо її удосконалення.
З 15 до 20 червня 2009 року Службою з питань звернень громадян Секретаріату Президента України проведено моніторинг організації роботи зі зверненнями громадян в Луганській облдержадміністрації, а саме: у відділі роботи зі зверненнями громадян апарату облдержадміністрації, Головному управлінні охорони здоров’я облдержадміністрації, управлінні транспорту та зв’язку облдержадміністрації, Попаснянській, Старобільській та Станично-Луганській райдержадміністраціях. Моніторинг організації роботи зі зверненнями громадян показав, що виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" забезпечується в повному обсязі.
 
3. Узагальнення та пропозиції
 
3.1. Протягом 2009 року спостерігалась тенденція зниження кількості звернень громадян до усіх гілок влади, за винятком сільських рад, до яких збільшилося надходження звернень на 1061 та районних рад сільських районів, до яких збільшилося надходження звернень на 165.
Завдяки позитивним змінам в організації роботи зі зверненнями громадян та розробці конкретних заходів щодо поліпшення цієї роботи на місцях у минулому році знизилось надходження звернень, у тому числі повторних і колективних. Поряд із цим кількість звернень громадян Луганської області, які надійшли на урядову «гарячу» телефонну лінію, у 2009 році, склала 2880.
Переважна кількість таких звернень громадян до центральних органів влади відносилась до компетенції місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
На всі звернення, що надходили до облдержадміністрації з центральних органів влади, керівництвом надавались контрольні доручення.
Забезпечено виконання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 при розгляді звернень жінок, яким присвоєно почесне звання «Мати-героїня», інвалідів Великої Вітчизняної війни, Героїв Соціалістичної Праці, Героїв Радянського Союзу, Героїв України, першими керівниками органів влади.
 
3.2. Слід відзначити, що в 2009 році особлива увага приділялась зверненням соціально-незахищених категорій громадян, в тому числі  інвалідів війни, систематично проводився пошук шляхів щодо позитивного вирішення питань, порушених у зверненнях інвалідами війни та багатодітними родинами. Зростання питомої ваги кількості звернень від соціально незахищених категорій громадян до центральних органів влади, місцевих органів виконавчої влади та місцевого самоврядування свідчить про необхідність посилення уваги до проблем цієї категорії громадян з боку місцевих органів влади, налагодження ефективної взаємодії із центральними органами виконавчої влади щодо соціальної підтримки населення.
 
3.3. Моніторинг, проведений відділом роботи зі зверненнями громадян апарату облдержадміністрації, показав, що виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» в більшості структурних підрозділів облдержадміністрації, місцевих органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування забезпечено.
      
3.4. Аналіз організації роботи зі зверненнями громадян за 2009 рік показав, що  головами Лутугинської, Новоайдарської, Старобільської райдержадміністрацій, виконкомами  Луганської,  Сєвєродонецької міських рад не було вжито належних заходів щодо зменшення кількості звернень громадян до центральних органів влади та облдержадміністрації з питань, які належать до їх компетенції.
 
Відділ роботи зі зверненнями громадян апарату облдержадміністрації     
 
Додатки (діаграми):