Інформаційно-аналітичні матеріали про підсумки роботи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області зі зверненнями громадяну 2008 році і завдання щодо її покращення у 2009 році від 26.02.2009 р.
 

МАТЕРІАЛИ до засідання колегії обласної державної адміністрації «Про підсумки роботи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування області зі зверненнями громадян у 2008 році і завдання щодо її покращення у 2009 році»

ЗМІСТ  
 
Інформаційно-аналітичні матеріали про підсумки роботи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області зі зверненнями громадян у 2008 році і завдання щодо її покращення у 2009 році.
 
1.     Надходження звернень громадян.
1.1.          Загальна кількість звернень громадян.
1.2.          Кількість звернень, що надійшли до Луганської облдержадміністрації.
1.3.          Надходження звернень від центральних органів влади.
1.4.          Повторні звернення громадян.        
1.5.          Колективні звернення.
1.6.          Надходження звернень від найменш соціально захищених категорій громадян.
1.7.          Тематика звернень.
1.8.          Надходження звернень громадян на особистому прийомі керівництва Луганської облдержадміністрації.
                  1.9. Діяльність місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо  виконання положень Указу Президента України від  07. 02. 2008  № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування ”.
     2. Узагальнення та пропозиції.
     3. Додатки.
 
 
Інформаційно-аналітичні матеріали
про підсумки роботи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області зі зверненнями громадян
у 2008 році і завдання щодо її покращення у 2009 році
 
 
Невід’ємною складовою процесу державотворення стало закріплення статтею 40 Конституції України права громадян на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, що мало подальше відображення в законах України „Про звернення громадян”, „Про місцеві державні адміністрації”, „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про статус народного депутата України”, „Про статус депутатів місцевих рад” тощо, Указі Президента України від 07.02.2008 за № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”, постанові Кабінета Міністрів України від 14.04.1997 року № 348, якою затверджено Інструкцію з діловодства за зверненнями громадян.
         Зазначена законодавча та нормативна база повинна відповідати вимогам часу та забезпечити діалог між владою та громадянами для практичної допомоги у вирішенні їх життєвих проблем. Однак кількість надходжень звернень, різноманітність порушених у них питань, стан організації роботи зі зверненнями на місцях свідчать про наявність суттєвих проблем у цій сфері та необхідність відповідного реагування.
         Проаналізувавши стан розгляду звернень громадян, що надійшли до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, а також через центральні органи влади до облдержадміністрації у 2008 році, можна зробити наступні узагальнення.
 
 
1.     Надходження звернень громадян
            1.1. Загальна кількість звернень громадян
             
У 2008 році до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надійшло 95466 звернень, що на 8668, або на 8,3 %, менше попереднього року (104134). У  розрахунку на 10 тисяч населення припадає 407 звернень.
Кількість звернень громадян, які надійшли за 2007-2008 роки, наведено в  таблиці 1.

Таблиця 1  

№ з/п
Найменування
Кількість звернень у
2007 році
Кількість звернень у 2008 році
% від загальної кількості
2008 року
1.
Облдержадміністрація
 6106
 6080
 6,4%
2.
Обласна рада
 1700
 1047
 1,1%
3.
Райдержадміністрації
 4075
 5607
 5,9%
4.
Районні ради сільських районів
 2754
   843
 0,9%
5.
Міські ради містобласного значення
 27864
25187
26,4%
6.
Міські ради міст районного значення
 13275
 9941
10,4%
7.
Районні ради у містах
 12247
14245
14,9%
8.
Селищні ради
 17161
18266
19,1%
9.
Сільські ради
 18952
14250
14,9%
РАЗОМ:
104134
95466
100%

 

Слід зазначити, що у 2008 році до місцевих органів виконавчої влади надійшло 11 687 звернень, або 12,2 % від загальної кількості, що на 2,4 % більше, ніж у 2007 році, до органів місцевого самоврядування - 83 779 звернень, або 87,8 % від загальної кількості, що на 2,4 % менше,  ніж у 2007 році. Ці показники свідчать про зростання довіри громадян до органів виконавчої влади і, перш за все, до райдержадміністрацій. Так, наприклад, у 2008 році кількість звернень до райдержадміністрацій, у порівнянні з 2007 роком, зросла на 1532, а до районних рад зменшилася на 1911 звернень. 
(Додаток 1).    
 
Кількість звернень громадян, які надійшли за період 2006 - 2008 років, наведено в таблиці 2. 
Таблиця 2.

ПОКАЗНИКИ
2006 рік
2007 рік
2008 рік
ВСЬОГО ЗВЕРНЕНЬ ПО ОБЛАСТІ, у т.ч:
115823
104134
95466
- письмових
54029
47243
41653
- на особистих прийомах
61794
56891
53813

1.2. Кількість звернень, що надійшли до Луганської облдержадміністрації
 
Протягом  2008 року до обласної державної адміністрації надійшло 6080 звернень громадян із пропозиціями, заявами і скаргами, що на 26 менше, ніж за 2007 рік  (6106 звернень).
 
Аналіз надходження звернень громадян до облдержадміністрації свідчить, що за підсумками 2008 року, у порівнянні з 2007 роком,  найбільше зниження кількості звернень громадян спостерігалось у районах: Білокуракинському -  28, Попаснянському -  21, Антрацитівському - 18, Новопсковському  -  13   та  містах: Луганську - 126, Красному Лучі -  68, Свердловську - 33.
 
Збільшення кількості звернень громадян зафіксовано в Марківському (на 50), Біловодському (на 45), Міловському (на 21) районах, містах: Кіровську (на 31), Лисичанську (на 27), Рубіжному (на 20). (Додатки 2,  3). 
 
У середньому на кожні 10 тис. населення припадає 27 звернень громадян районів та 24 міст  області, які надійшли до облдержадміністрації.
Найчастіше зверталися до облдержадміністрації жителі Марківського - 46 звернень на 10 тисяч населення, Міловського (39), Слов’яносербського (37),  Краснодонського (35) і  Біловодського (35) районів та міст Луганська (32), Краснодону (32), Первомайська (31) та Кіровська (30).  (Додаток 4).
 
1.3. Надходження звернень від центральних органів влади
 
У  2008 році від центральних органів влади до облдержадміністрації надійшло 3208 звернень громадян, що складає 52,7 % від загальної їх кількості, на 430 звернень (11,8 %) менше, ніж у 2007 р.  (3638). (Додаток 5.)
 
 У тому числі:
  • від Секретаріату Президента України - 1259 звернень, або 20,7 % від загальної кількості, що на 227 (15,3 %) менше, ніж за 2007 рік (1486). Разом із цим збільшилася кількість  звернень  з Біловодського (на 7), Міловського (на 6), Марківського (на 3), Краснодонського (на 2) районів, міст: Рубіжного (на  8), Антрацита (на  5), Кіровська (на 4). (Додатки 6, 7). 
  •  від Кабінету Міністрів України - 1233 звернення, або 20,3 % від    загальної кількості, що на 166 ( 11,9 %) менше, ніж за 2007 рік (1399). При цьому збільшили надходження звернень Сватівський (на 10), Лутугинський (на 8), Біловодський (на 5), Новопсковський (на 3), Троїцький (на 2) райони, міста: Лисичанськ (на 23), Кіровськ (на 22) , Ровеньки (на 10), Сєвєродонецьк – (на 3).  (Додатки 8, 9).
  • від Верховної Ради України – 124 звернення, або 2,03 % від загальної кількості звернень, що на 26 звернень (17,3 %) менше,   ніж у 2007 році (150).

1.4. Повторні звернення громадян 

Протягом 2008 року до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надійшло 1360 повторних звернень громадян, що на 517 звернень, або на 27,5 %, менше, ніж у 2007 році (1877).
 
Кількість повторних звернень до облдержадміністрації у 2008 році зменшилась проти  2007 року на 205, або 68,3 %, а саме: з 300 до 95.
 
Слід зазначити, що зменшення кількості повторних звернень до облдержадміністрації у 2008 році, у порівнянні з 2007 роком, зафіксовано у Лутугинському (на 17),   Попаснянському (на 11) та Слов’яносербському  (на 9) районах, містах: Луганську (на 38), Стаханові (на 18)  та Свердловську (на 14).
 
Питання, порушені у повторних зверненнях розподілилися за наступною тематикою, зокрема:
  • житлові питання - 29 ;
  • стан комунального та дорожнього господарства, благоустрою - 27;
  • соціальний захист -15;
  • праця - 3;
  • охорона здоров’я – 2. 
У 2008 році від центральних органів влади надійшло 24 повторних звернення, що на 188  звернень   менше, ніж у 2007 році (212 ), в тому числі від:
Таблиця 2.

Секретаріат Президента України
Кабінет Міністрів України
Верховна Рада
України
2008 рік
2007 рік
2008 рік
2007 рік
2008 рік
2007 рік
15
141
8
67
1
4

 
Аналіз листування з громадянами, які надають повторні звернення, виявив, що у відповідях заявникам не завжди викладаються мотиви відмови з посиланням на чинне законодавство та роз’яснення порядку оскарження прийнятого рішення.
 
1.5. Колективні звернення
 
Протягом 2008 року до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування надійшло 7679 колективних звернень, що на 741 (8,8 %) менше, ніж у 2007 році (8420).
 
У 2008 році до облдержадміністрації надійшло 939 колективних звернень, що на 56 (5,6%) менше, ніж у 2007 році (995).
 
Слід зазначити, що найбільше зменшення кількості колективних звернень до облдержадміністрації у 2008 році, у порівнянні з 2007 роком, зафіксовано у Попаснянському (на 8), Старобільському (на 7) та Білокуракинському (на 7) районах,  містах: Луганську (на 28),  Сєвєродонецьку  (на 22)   та  Лисичанську (на 19).
 
У той же час збільшили кількість колективних звернень Перевальський (на 8), Міловський (на 5), Новопсковський (на  4), Кремінський -  (на 4) райони, міста:  Кіровськ  (на  9), Краснодон (на  9) та Брянка  (на 8).
 
Найбільше  в колективних зверненнях порушуються  питання комунального та дорожнього господарства, благоустрою – 382, або 40,1 % від загальної кількості колективних звернень.
 
Основними питаннями є газифікація вулиць і домоволодінь, знос водопровідних мереж, ремонт доріг, відновлення електро- та газопостачання помешкань після відключення через заборгованість і допомога в її погашенні, правильність  нарахувань за спожиті енергоносії.
 
Друга по кількості категорія питань - будівництво та поліпшення технічного стану житлового фонду, незадовільна робота з надання житлово-комунальних послуг підприємствами галузі та високі тарифи на ці послуги – 159, або 16,9 %.
Крім того, порушувалися питання щодо:
  •  праці, погашення заборгованості із заробітної плати - 72;
  • соціального захисту - 40;
  • сільського господарства - 33.
Протягом 2008 року від центральних органів влади надійшло 324 колективних звернення, що на 77 звернень менше, ніж у 2007 році (401).
 
Таблиця 3

Секретаріат Президента України
Кабінет Міністрів України
Верховна Рада
України
2008 рік
2007 рік
2008 рік
2007 рік
2008 рік
2007 рік
125
145
181
235
18
21