Луганська обласна військово-цивільна адміністрація (стара версія)Діяльність ОДАВійськово-цивільна адміністраціяДепартаменти та управлінняДепартамент соціального захисту населенняДіяльністьСоціальне обслуговування і захист населенняРеабілітаційні центри
94407, Луганська обл., м. Краснодон, пр. «Молодої гвардії», буд. 12.
Лук*яненко Роман Олександрович
директор
(235)
6-53-60
Комунальний заклад „Луганський міський центр Реінтеграції бездомних громадян ”
91000, м. ЛуганськКраснодон, вул. Гаєвогог,15.
Козлова Олена Юріївна
в.о. директора
65-42-01
3 червня 2009 року виповнюється 5 років з дня відкриття Луганського обласного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів "Відродження".
Рішенням тринадцятої сесії двадцять четвертого скликання Луганської обласної ради від 02.06.2004р. № 13/4 була створена Комунальна установа „Центр ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів „Відродження” Луганської обласної ради”.
Рішенням тринадцятої сесії Луганської обласної ради п`ятого скликання від 01.06.2007 № 13/11, враховуючи наказ Міністерства праці та соціальної політики України від 13.02.2007 № 48 „Про затвердження Типового положення про центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів” перейменовано у Комунальну установу „Луганський обласний центр соціальної реабілітації дітей–інвалідів „Відродження”.
Центр - це спеціалізована реабілітаційна установа для дітей з порушеннями психічного розвитку, центральної нервової системи, опорно –рухового апарату.
Задачі Центру:
Центр „Відродження” забезпечує:
1. Реалізацію головних завдань, які визначені законами України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, „Про реабілітацію інвалідів в Україні”, „Про соціальні послуги”, щодо забезпечення права дітей-інвалідів на соціальну реабілітацію з метою їх наступної інтеграції в дитячі колективи дошкільних установ та загальноосвітніх шкіл.
Діти-інваліди, які згідно з медичним висновком потребують постійного стороннього догляду і не можуть перебувати в загальноосвітніх закладах, забезпечуються соціальним, психолого-педагогічним патронатом вдома.
2. Створення умов для всебічного розвитку, засвоєння вихованцями знань, умінь та навичок з метою підготовки їх до здобуття дошкільної освіти, з подальшим здобуттям дітьми базової та повної загальної середньої освіти, професійно – технічної та вищої освіти з урахуванням рекомендацій лікарів.
3. Підготовку батьків дітей-інвалідів до продовження реабілітаційного процесу з дітьми-інвалідами поза межами Центру „ВІДРОДЖЕННЯ”, соціально-педагогічний патронат таких сімей.
4. Надання кваліфікованої допомоги дітям – інвалідам у здійсненні корекції психофізичного розвитку за індивідуальною програмою реабілітації та залучення до участі в цій програмі батьків та (або) законного представника.
5. Комплексну реабілітацію та соціальну адаптацію дітей-інвалідів.
6. Надання реабілітаційних послуг згідно з індивідуальною програмою реабілітації дитини-інваліда.
7. Виконання індивідуального сімейного плану.
8. Надання дітям-інвалідам комплексної соціальної, психологічної, педагогічної та інших видів реабілітації.
9. Оволодіння дітьми-інвалідами професійними навичками та їхнє трудове навчання (працевлаштування, спрямування в центр професійної реабілітації інвалідів, у вищі навчальні заклади).
У разі потреби, послуги з соціального та педагогічного патронату на дому надає служба соціального патронату Центру „ВІДРОДЖЕННЯ”.
Показання для зарахування до Центру:
Діти – інваліди та діти «групи ризику» від народження до 18 років з діагнозами:
-Синдром відновного періоду внаслідок перенесеної патології нервової системи в пре – та перинатальному періоді;
-Вроджені вади розвитку нервової системи, деформації та хромосомні аномалії;
-Дитячий церебральний параліч;
-Моноплегія (парез, параліч) кінцівки, як наслідок пологової травми периферійної нервової системи (акушерський параліч);
-Наслідки запальних хвороб центральної нервової системи: бактеріальний менінгіт, вірусний менінгіт, енцефаліт, мієліт та енцефаломієліт, вроджені нейроінфекції TORCH – комплексу;
-Подовжена реабілітація після нейрохірургічного лікування, включаючи гідроцефалію, доброякісні пухлини ;
-Захворювання та вади опорно – рухового апарату;
-Розлади психологічного розвитку загального характеру (затримка розвитку психічних та мовленнєвих функцій), мінімальна мозкова дісфункція (до 3-х років),
-Олігофренія.
Структура Центру:
1. Відділення соціальної реабілітації,
2. Відділення педагогічної реабілітації,
3. Відділення медичного супроводу,
4. Служба соціального патронату,
5. Адміністрація,
6. Відділ обслуговування Центру.
Умови проведення реабiлiтацiйних заходів у Центрі.
Тривалість одного курсу реабiлiтацiї дитини - iнвалiда складає 6 мiсяцiв.
Час дії iндивiдуальної програми з фізичної реабiлiтацiї – 20 днiв, повторні курси реабiлiтацiї – iндивiдуально через 1, 2, 3, 6 міс.; педагогічна корекція –
6 міс.
Проходження курсу реабiлiтацiї дитини - iнвалiда не перевищуватиме одного разу на рік.
Наповненість груп у Центрі складає 8 дітей. Всього груп -16.
Тривалість iндивiдуальних та групових занять визначається відповідно до законодавства.
Після закінчення курсу реабiлiтацiї дитині - iнвалiду видається документ про перелік та обсяг наданих їй послуг, результати реабiлiтацiї, наступні рекомендації.
Заходи з соціальної реабiлiтацiї.
Проведення первинного обстеження дитини - iнвалiда, спілкування з батьками дитини - iнвалiда.
Навчання дитини - iнвалiда основним соціальним навичкам (особиста гiгiєна, самообслуговування, пересування, спілкування, автономне проживання в суспiльствi).
Включення дитини у соціальне середовище та адекватні взаємовідносини з однолітками.
Соціально - середовищна реабiлiтацiя:
- пристосування дитини – iнвалiда до навколишнього середовища (розвиток навичок, які забезпечують можливість самостійного життя);
- органiзацiя та проведення культурних заходів.
Соціально - побутова реабiлiтацiя:
- формування у дитини - iнвалiда уміння концентрувати увагу, контроль за руховою дiяльнiстю;
- формування навичок самообслуговування (харчування, одягання, особиста гiгiєна, прибирання приміщень, спілкування, культура поведінки);
- розвиток ігрових навичок;
- виховання навичок використання iнформацiї (знаки дорожнього руху, телефон, годинник, гроші).
Здійснення заходів з культурно - масової роботи:
- забезпечення формування розуміння своєї особистої ролі в суспiльствi;
- виявлення та розвиток творчих здібностей;
- виховання культури поведінки, самодисципліни, уміння володіти собою в складних життєвих ситуаціях.
Заходи з психологічної реабiлiтацiї.
Проведення психологічної діагностики особистості дитини – iнвалiда, визначення та використання форм, методів, засобів, терміну та процедур психологічної корекції, консультування.
Навчання прийомам та методам саморегуляції самовиховання, самонавчання, формування позитивної мотивації до психологічних настанов на життя, вибір та опанування професії, працю.
Проведення iндивiдуальної психокорекцiйної роботи з дитиною та її ciм’єю.
Заходи з психологічної реабiлiтацiї, що здійснюються безпосередньо практичним психологом:
- психокорекцiйнi методики (елементи методики Цвєткової, методики розвитку окремих психічних функцій);
- методики поведінкової та тілесно - орієнтовної психотерапії;
- методика систематичної десенсибiлiзацiї;
- методика конфронтації;
- когнітивне переструктурування;
- формування засобів самоконтролю;
- холдінг - терапiя (поведінкова терапiя);
- тілесно - орiентована терапiя Фельденкрайза (для дітей з розладами рухової сфери);
- спостереження під час занять, ігор, різних видів діяльності;
- діагностика психічного розвитку дітей з метою дослідження розвитку сприйняття, пам'яті, мислення за методикою Т.Д.Марциновської;
- корекція психосоціального розвитку дітей з ДЦП у реабілітаційному центрі за методикою Ілляшенко Т.Д., Обухівської А.Г.;
- методика визначення психічного розвитку дітей дитячого віку;
- методика визначення психічного розвитку дітей від 1 до 3 -х років;
- набір діагностичних методик для дітей 3 – 4років:
малюнок на вільну тему, малюнок людини, розрізні картинки, бирюльки, миски, коробочки форм, еталони, САТ (2 – 3 картинки), запам'ятовування малюнків, конструювання по розчленованому зразку.
- набір діагностичних методик для дітей 4 – 7 років:
малюнок людини, малюнок казкової тварини, домалювання (тест
Торренса), що може бути одночасно, запам'ятовування 12 картинок,
запам'ятовування 10 слів, виключення 4- го, послідовні картинки, тест
Венгера, перцептивне моделювання, тест Венгера – «Кораблик для дітей»,
- сенсорна корекція та сенсорна інтеграція за методикою Б.П. Никiтiна та Л.А. Нiкiтiной, М. Монтессорi, Н.Н. Под’якової та В.Н. Авансової, Е.А. Стреблевої, М.С. Рузiна.
Виявлення наявного потенціалу дитини - iнвалiда для підвищення її конкурентоспроможності на ринку праці.
Визначення можливостей допрофесійної підготовки.
Розробка рекомендацій та їх реалiзацiя щодо можливостей дитини - iнвалiда вільного вибору професії за методиками:
-орієнтаційно - діагностична анкета інтересів по Б.Федорішину, С.Карніловському,
-диференціально діагностичний опитувальник Є. Климова,
-опитувальник професійної направленості Д. Голанда,
-темперамент Г. Айзенка.
Заходи з медичного супроводу.
Медичний супровід реабілітації дітей-інвалідів, який передбачає:
- проведення медичного огляду та тестування дітей - iнвалiдів на основі об’єктивного обстеження, оцінки їх загального стану та функціональних можливостей;
- визначення фізичної, сомато-фiзiологiчної, сенсорної та психічної спроможності дитини - iнвалiда, надання рекомендацій відносно подальшої можливості професійної реабілітації;
- розробка рекомендацій з дозування фізичних та психологічних навантажень;
- визначення адекватності та послiдовностi заходів лiкувально-профiлактичного характеру;
- здійснення постійного нагляду та контролю за фізичним, соматичним та психічним станом дітей - iнвалiдів;
- органiзацiя та контроль виконання в Центрі санітарно - гiгiєнічних, противоепiдемiчних та профілактичних заходів, здійснення санiтарно-просвiтницької роботи.
Заходи з медичного супроводу, що здійснюються безпосередньо медичним персоналом Центру:
- неврологічне обстеження;
- педіатричне обстеження;
- фізіотерапевтичне, ортопедичне обстеження;
- обстеження фахівцями з фізичної реабiлiтацiї.
Вiдповiдно до призначень реабілітаційної комісії з метою профілактики загострення основного (iнвалiдизуючого) захворювання, корекції фізичного, соматичного та психічного стану дитини - iнвалiда застосовуються методи:
- фiзiотерапiя:
1) електротерапія (ЭФО, амплипульс, ДДТ),
2) лазеротерапія,
3) УЗ терапія,
4) вакуум терапія,
5) парафінотерапія,
6) грязелікування,
7) бальнеотерапія,
8) мікрохвильова терапія прибором RADARMED.
- лікувальна фізкультура та корегуючи ортопедичні заходи:
1) коригуюча лікувальна гiмнастiка за методами Д.А. Вiнокурова, В. Горiневської, В. Древiнг,
2) пасивна гімнастика за методами В.Н. Мохова, А.В.Постнiкова,
3) ритмічна гімнастика за методами В.А.Мошкова,
4) лікування положенням за методами С.А. Бортфельд, Е.I. Роганова,
5) мобiлiзацiйна гімнастика за методами В.А. Мохова,
6) методика пасивного безперервного відновлення рухливості (ПБВР) за методом П.В.Салтера,
7) використування аплiкаторiв та валиків за методом А.І. Кузнецова, В.І.Ляпко,
8) пасивно - рухова корекція – діагональна гімнастика за методом А.І.Хохлова,
9) пасивно - активна рухова корекція – вертикалiзацiя з застосуванням параподiїв,
10) методика лікувальної фізкультури у воді, мобiлiзацiї суглобів та масажу за методом В.М.Дубровського.
- масаж:
1) сегментарно-рефлекторний масаж по Глезеру та Даліло,
2) ялтинський “масаж”,
3) крiомасаж в поєднанні з тепловими обертаннями,
4) методика масажу довільно напружених м’язів за методом В.М. Дубровського.
- кінетотерапія,
- кранiо - сакральна остеопатія по Сазерленд,
- зональна терапiя за методом Дж. Корво,
- методика м’якої манiпуляцiї на хребті за методом С.А. Войтаніка,
Одночасно в Центрі»Відродження» перебувають 108 дітей – інвалідів.
Аналізуючи показники якості наданих реабілітаційних послуг слід відмітити, що покращення стану здоров`я спостерігається у 60% дітей.
Данні результати досягнуті в наслідок комплексного підходу до процесу реабілітації та різнобічного впливу на структури особистості дитини.
Групу дітей виписаних без змін склали діти – інваліди, які отримали реабілітаційний курс не в повному обсязі (за сімейними обставинами) та діти з соціальними негараздами сімей, батьки яких не приділяють необхідної уваги своїм дітям.
Міжрегіональний Центр професійної, медико-фізичної та соціальної реабілітації інвалідів
м. Луганськ, вул. Побєдоносна, 15-в
Бесполудін Євген Дмитрович
директор
33-05-19
33-05-18
Вагіна Зінаїда Сергіївна
головний бухгалтер
33-05-22
Луганський обласний центр соціальної реабілітації дітей – інвалідів «Відрождення»
м. Луганськ, вул. Нахімова, 25-а
Ващенко Наталія Володимирівна
директор
61-19-35
61-19-04
Черкасова Наталія Василівна
головний бухгалтер
||
Sub_Class with id 0 does not exist
Sub_Class with id 0 does not exist
Sub_Class with id 0 does not exist
Sub_Class with id 0 does not exist
Інші матеріали розділу Соціальне обслуговування і захист населення